Oog voor traditie. Dat is wat de oorspronkelijke eigenaar van deze meesterlijk samengestelde, hypermoderne macchina moet hebben gehad. Alles aan de Ferrari F8 Spider is namelijk hightech, hoogst geavanceerd en vlijmscherp. Behalve de spec: die is zo traditioneel als het maar kan. En precies dat maakt dit exemplaar super zeldzaam en uitzonderlijk mooi. We bedoelen, Blu Tour de France lakwerk met Cuoio leder en heel veel alcantara; zo zagen we de open F8 nog nooit! Het contrast met de andere highlights is dan ook even groot als beeldschoon: veel carbon – inclusief Driver Zone, adaptieve koplampen, full electric seats, een Suspension Lifter en Surround View camera zijn inbegrepen. Handig dat overzicht rondom de auto, al zullen de ogen vooral naar voren gericht zijn met 720 pk aan turbo-V8 power onder de rechtervoet…
Lees verderFerrari F8 Spider Blu Tour de France
Oog voor traditie. Dat is wat de oorspronkelijke eigenaar van deze meesterlijk samengestelde, hypermoderne macchina moet hebben gehad. Alles aan de Ferrari F8 Spider is namelijk hightech, hoogst geavanceerd en vlijmscherp. Behalve de spec: die is zo traditioneel als het maar kan. En precies dat maakt dit exemplaar super zeldzaam en uitzonderlijk mooi. We bedoelen, Blu Tour de France lakwerk met Cuoio leder en heel veel alcantara; zo zagen we de open F8 nog nooit! Het contrast met de andere highlights is dan ook even groot als beeldschoon: veel carbon – inclusief Driver Zone, adaptieve koplampen, full electric seats, een Suspension Lifter en Surround View camera zijn inbegrepen. Handig dat overzicht rondom de auto, al zullen de ogen vooral naar voren gericht zijn met 720 pk aan turbo-V8 power onder de rechtervoet…
Exterieur
De Ferrari F8 Spider is op z’n zachtst gezegd een geslaagde evolutie van voorganger 488, die op zijn beurt de 458 in stijl opvolgde. De mensen in Maranello hielden in hoofdlijnen vast aan het concept waarmee de Italia in 2009 een nieuwe weg insloeg. Gedurende de jaren ging er echter steeds een tandje bij qua aerodynamica. En daarmee ook qua scherpte. De luchtgeleiding op deze Ferrari is next level, waardoor de F8 Tributo en open Spider versie geavanceerder en sneller ogen dan de modellen ervoor. Maar aan stijl geen gebrek, in het bijzonder als de supercar carrosserie in classy Blu Tour de France is uitgevoerd. Hoe origineel! Zeer traditioneel – en hierdoor juist lekker verfrissend, is de keuze voor ‘gewoon’ aluminium gekleurde 20 inch Forged velgen met daarachter eveneens aluminium remklauwen. Toch schuwt dit exemplaar hedendaagse karakteristieken niet, kijkend naar de Carbon Side Air Splitter en Carbon B-post Trim. Dat contrast alleen al is een bezichtiging waard. Modern of klassiek; de Scuderia Ferrari Shields verdienen in alle gevallen een prominente plek op de voorste schermen. Zo ook in dit geval.
Interieur
In de F8 Spider cockpit zien we opnieuw een samensmelting van hightech en tijdloze stijl. De bestuurder kijkt namelijk uit op een Carbon Driver Zone, bestaande uit een lichtgewicht stuurwiel mét geïntegreerde LED Shift Indicator, alsmede een koolstofvezel ring rondom de rev-counter en carbon Shift Paddles. Zitten doet u echter op Cuoio lederen stoelen, waarbij de Diamond Style patronen op de rug- en zitvlakken een schitterende alcantara finish hebben, compleet met dezelfde Grigio Chiaro contraststiksels als de rest van de zetels + Cavallino’s in de hoofdsteunen. De middelste delen van de portieren en onderzijde van het dashboard zijn eveneens bekleed met Cuoio alcantara, terwijl de middentunnel/-armsteun een lederen afwerking heeft en de resterende delen Nero van kleur zijn. Wat ons betreft een droomconfiguratie! Vloertapijten voorzien van een F8 Spider badge maken deze Italiaanse smaaksensatie op wielen volledig in stijl af. Jammie!
Opties & extra’s
En het is niet ‘alleen maar’ looks waarmee onze Ferrari F8 zich onderscheidt. Die prachtige stoelen laten zich immers volledig elektrisch verstellen. Comfortabeler kunt u de perfecte zitpositie niet vinden. Een Surround View Camera en adaptieve koplampen zetten de bestuurder op scherp. We voorspellen echter dat er ook veel aandacht uitgaat naar de LED-lampen bovenin het carbon stuurwiel. Want wie kijkt er nu niet graag naar een F1-achtige indicatie van de gewenste schakelmomenten…?
Techniek & performance
Zodra alles is gezegd en bekeken, is het tijd voor het échte werk: rijden. Gelukkig doet de Ferrari F8 Spider dat als de beste. De open supercar wordt uiteraard geholpen door de kracht van twin-turbo V8-technologie, waardoor u tijdens een proefrit in staat bent om binnen 2,9 seconden van 0 naar 100 km/h te versnellen. Slechts 5 seconden daarna komt de 200 in beeld. Wie alle 720 steigerende paarden onder de glazen vitrine achterin onverminderd aan het werk blijft zetten, zal uiteindelijk een topsnelheid van 340 km/h aantikken. Ondertussen zuigt de Prancing Horse zich vast aan het asfalt om zoveel mogelijk snelheid in bochten te kunnen meenemen. Het baanbrekende aero-pakket is geïnspireerd op de Formule 1, dus kaartjes kopen voor de volgende Grand Prix hoeft niet meer. Kunt u thuis mooi uitleggen dat u met de F8 nog wat bespaart ook…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Cabrio 992 Carrera 4 GTS | PTS Oak Green | SportDesign | Full Xpell PPF | 1e eigenaar
€ 214.500
3.0 V6 D GranLusso | Schuif-/kanteldak | Harman/Kardon | Stoelventilatie | 360 cam | NL-auto
€ 32.900
2.0 Hybrid GT | Schuif-/kanteldak | Carbon interieur | 360 cam
€ 64.500