Klassieker in de maak: het betreft hier een snaarstrakke Ferrari F430 Spider met een mooie, waterdichte historie, een heerlijke configuratie en een fantastische V8-tune die de kracht van 490 steigerende paarden representeert. Ongetemd welteverstaan, want de F430 stamt nog uit de tijd waarin Ferrari ver weg bleef van turbo’s en andere geluiddempende hulpsystemen. Het Argento Nurburgring lakwerk is een rechtstreekse verwijzing naar de pure performance van deze zilvergrijze volbloed. Net als de keramische remschijven overigens. Verder kunt u afvinken: Daytona Seats, Ball Polished Rims en een High Power Hi-Fi audiosysteem inclusief subwoofer. Om de vullingen uit uw kiezen te laten trillen kunt u echter beter een beroep doen op het atmosferische karakter van de 8-cilinder achterin… Uw voorganger kan erover meepraten: hij was maar liefst 10 jaar in het bezit van onze bella macchina!
Lees verderFerrari F430 Spider F1 Argento Nürburgring
Klassieker in de maak: het betreft hier een snaarstrakke Ferrari F430 Spider met een mooie, waterdichte historie, een heerlijke configuratie en een fantastische V8-tune die de kracht van 490 steigerende paarden representeert. Ongetemd welteverstaan, want de F430 stamt nog uit de tijd waarin Ferrari ver weg bleef van turbo’s en andere geluiddempende hulpsystemen. Het Argento Nurburgring lakwerk is een rechtstreekse verwijzing naar de pure performance van deze zilvergrijze volbloed. Net als de keramische remschijven overigens. Verder kunt u afvinken: Daytona Seats, Ball Polished Rims en een High Power Hi-Fi audiosysteem inclusief subwoofer. Om de vullingen uit uw kiezen te laten trillen kunt u echter beter een beroep doen op het atmosferische karakter van de 8-cilinder achterin… Uw voorganger kan erover meepraten: hij was maar liefst 10 jaar in het bezit van onze bella macchina!
Exterieur
De kleur zilver staat bekend om zijn elegante, tijdloze uitstraling. Het is een kleur die altijd kan. Maar in geval van deze F430 Spider spat tegelijkertijd de originaliteit ervan af. Sowieso is Argento Nurburgring geen tint die u gauw op een auto van dit kaliber zult tegenkomen. Daarnaast voegden de kunstenaars uit Maranello er heuse Ball Polished Rims aan toe. Oftewel: gepolijste wielen voorzien van een magische glans. In het hart treft u gele emblemen in lijn met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. De remklauwen erachter hebben een Aluminium tint en bijten zich vast in keramische pizzaschijven. Uiteraard mag op zoveel moois de handtekening van designmeester Pininfarina niet ontbreken. De combinatie met een Blu soft-top zou hij dan ook geheid goedkeuren. Juist op een compromisloze supercar als de F430 zijn dergelijke classy details zeer welkom. Op zijn beurt is het “compromisloze” duidelijk zichtbaar in de aerodynamische reuzenstappen die Ferrari maakte ten opzichte van voorganger 360 Modena. Let alleen al op de buitenspiegels met dubbele poten: hiermee werd een kanaal gerealiseerd dat rechtstreeks in de gegroeide luchtinlaten achter de portieren uitkwam. Ook de enorme diffusor aan de achterzijde komt de luchtstroom druk ten goede. Des te harder kunt u uw haren laten wapperen…
Interieur
Met de blauwe kap eraf worden toeschouwers getrakteerd op een even blauw interieur. De Blu Medio lederen bekleding op de schitterende Daytona Seats – inclusief karakteristieke patches, is doorgetrokken tot en met de deurpanelen, het volledige dashboard, alsmede het stuurwiel en de midden-/tunnelconsole. Uniek! Grigio Scuro contraststiksels steken super charmant af bij het donkerblauwe geheel, tot en met de overkapping van de instrumenten aan toe! Daarover gesproken: alle tellers en meters in de F430 Spider zijn analoog. En uiteraard geldt dat ook voor de Giallo rev-counter, waarvan het rode toerengebied pas bij 8.500 tpm start… Tijd om de Manettino schakelaar in standje “RACE” te zetten!
Opties & extra’s
Het siert deze Ferrari dat zelfs de originele boekjes van het Becker audiosysteem nog zijn inbegrepen. En natuurlijk kan de muziekliefhebber het waarderen dat de High Power Hi-Fi geluidsinstallatie over een serieuze subwoofer beschikt. Maar de audiofiel die letterlijk wil worden weggeblazen door de schoonheid van muziek, zal toch vooral blij zijn met de aanwezigheid van keramische remschijven. Dat is namelijk de enige manier om de F430 in het gareel te houden wanneer u maximaal geniet van de magische klanken achterin…
Techniek & performance
Niets zo puur en overweldigend als de sound van 8 cilinders die het uitgillen tijdens een acceleratie van 0 naar 100 km/h in slechts 4 seconden. In de 6e automatische F1-versnelling is een topsnelheid van 315 km/h zeker haalbaar. Hoe hoger in de toeren, hoe intenser en meeslepender de Ferrari V8-jank. Aan een inhoud van 4,3 liter heeft de Spider genoeg om 490 dolenthousiaste paarden naar de achteras te sturen. De F430 plakt aan het asfalt als een Ferrari-fan aan de hekken langs het circuit van Imola. En nee, die link komt niet zomaar uit de lucht vallen…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
3.9 T HELE Handling Speciale | Goed onderhouden | Carbon Driver Zone
€ 124.500
2.9 V6 Quadrifoglio | Carbon stoelen | Keramisch | Harman/Kardon
Prijs op aanvraag
GT 300pk MHEV | 1e eig | Bronzo Opaco | Pano-dak
Prijs op aanvraag