Het mooie aan een stijlicoon is dat deze maximaal onderscheid biedt zonder trendgevoelig te zijn. U begrijpt waar dit verhaal naartoe gaat: naar een super smaakvol samengestelde Ferrari California T. Ónze Ferrari California T! Mét de juiste wielen, de geliefde (Daytona Style) stoelen, Magneride Suspension en een kleurstelling die symbool staat voor Italiaanse finesse. Vergeet de modehuizen in Milaan. Dít is nu wat wij noemen “pure kunst op wielen”. Origineel Nederlands (Kroymans) geleverd en ‘gewoon’ verkrijgbaar in Nunspeet. Hoe stijlvol wilt u het aanbod hebben?
Lees verderFerrari California T Grigio Titanio
Het mooie aan een stijlicoon is dat deze maximaal onderscheid biedt zonder trendgevoelig te zijn. U begrijpt waar dit verhaal naartoe gaat: naar een super smaakvol samengestelde Ferrari California T. Ónze Ferrari California T! Mét de juiste wielen, de geliefde (Daytona Style) stoelen, Magneride Suspension en een kleurstelling die symbool staat voor Italiaanse finesse. Vergeet de modehuizen in Milaan. Dít is nu wat wij noemen “pure kunst op wielen”. Origineel Nederlands (Kroymans) geleverd en ‘gewoon’ verkrijgbaar in Nunspeet. Hoe stijlvol wilt u het aanbod hebben?
Exterieur
Niet zilver, niet grijs, maar Grigio Titanio. De carrosserielak is leidend voor dit optische spektakelstuk. Niet vanwege de uitbundigheid, maar vanwege het onderscheid. De unieke grijstint is licht genoeg om op te vallen en voldoende donker om als chic te worden bestempeld. Kortom, precies goed. Onder het prachtig geëvolueerde California koetswerk schitteren 20 inch grote Forged Diamond wielen met daarachter Giallo remklauwen: een genot om naar te kijken én mee te rijden. Daarover later meer. Het geel komt tevens subtiel terug in de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Verder deelt de Ferrari California T het tijdloze design met dat van zijn voorganger, al is de T-versie nipt scherper en – wat ons betreft – opwindender. De fikse koelsleuven en immense diffusor achter zijn namelijk tamelijk heftig. Daartegenover staan klassieke details zoals de brede grille met zijn verchroomde spijlen en fraaie rondingen die doen denken aan het origineel: de 250 GT California Spider uit de jaren 50/60. Over kunst- c.q. meesterwerken gesproken…
Interieur
Terug naar het hier en nu. Want dat is zo gek nog niet. Sterker nog, het Cuoio lederen interieur is om op te vreten zo lekker. Smaakvol is een understatement als het over de kleurkeuze van het binnenwerk gaat. Daarom is het extra fijn dat het lederen dashboard hier ook voor een groot deel uit bestaat. Het Nero lederen stuurwiel en dito afwerking van de bovenste interieurdelen, zorgen voor een geraffineerd contrast. Toppunt van verfijning zijn echter de Grigio Chiaro stiksels en logo’s in de hoofdsteunen. Zitten in de Ferrari California T wordt extra aangenaam – ook voor het oog – dankzij Daytona Style stoelen. De iconische print neemt u mee terug naar vervlogen tijden. Tijden waarin de gelijknamige Spider het charmeoffensief opende, zoals deze California T dat sinds 2016 doet.
Opties & extra’s
De samenstelling doet wellicht voorkomen alsof de California cockpit geen werkplek maar een loungeset is. Verander lounge in launch, en er zit zeker een kern van waarheid in… De Magneride Dual Mode dempers garanderen maximale stabiliteit en dragen daarmee bij aan het ongekende gripniveau van deze, aan het asfalt plakkende Ferrari. Als het adaptieve onderstel elektrisch geregeld is, kunnen de stoelen uiteraard niet achterblijven; u zit als gegoten zodra de California T bocht na bocht op volle snelheid afrondt.
Techniek & performance
“Volle snelheid” dient u natuurlijk met een korreltje zout te nemen. Anders zou dit betekenen dat elke asfalt kromming met 316 km/h genomen kan worden. Gaan we niet proberen. Van 0 naar 100 km/h accelereren is zeker wél aan te raden: het duurt niet langer dan 3,6 seconden en dus is het voor herhaling vatbaar. Over “launch” gesproken… Dit stijlvolle snelheidswonder maakt gebruik van V8-power gecombineerd met Twin Scroll Turbo technologie. Hierdoor beleeft u mogelijk dubbel zoveel pret aan de geblazen 3,9 liter 8-cilinder. Vooral ook omdat het koppel van 755 Nm jaloersmakend is. Zelfs voor een 458 Speciale / Aperta, V12-aangedreven Ferrari FF en de enige echte Enzo… Om maar ff wat voorbeelden te noemen. Zie nu maar eens uw hoofd koel te houden. Ah, komt die elektrisch bedienbare hardtop toch nog van pas!
Met hartelijke groet,
team Prins.
6.3 Berlinetta | Pass. Display | Carbon stuur | Alcantara hemel
Prijs op aanvraag
4.3 V8 | Daytona Seats | Carbon stuur
Prijs op aanvraag
Superfast | Lift | Pass. display | Grigio Scuro | Carbon Driver Zone
€ 379.500