Is de Ferrari California 30 de beste moderne klassieker uit Maranello? Dat zou zomaar eens kunnen. Kijkend naar deze HELE-uitvoering, voorzien van legio opties en een kleurstelling om van te watertanden, wordt het gevoel een klassieker in wording in handen te hebben wel heel erg sterk… En dat gevoel kunnen we iedereen aanraden.
Deze smaaksensatie op wielen is in juni 2012 nieuw geleverd in België en werd later door ons naar Nederland gehaald. Hier verkochten we de auto aan goede relatie, van wie we de auto nu weer mochten inruilen.
Ferrari California 30 HELE
Is de Ferrari California 30 de beste moderne klassieker uit Maranello? Dat zou zomaar eens kunnen. Kijkend naar deze HELE-uitvoering, voorzien van legio opties en een kleurstelling om van te watertanden, wordt het gevoel een klassieker in wording in handen te hebben wel heel erg sterk… En dat gevoel kunnen we iedereen aanraden.
Deze smaaksensatie op wielen is in juni 2012 nieuw geleverd in België en werd later door ons naar Nederland gehaald. Hier verkochten we de auto aan goede relatie, van wie we de auto nu weer mochten inruilen.
Exterieur
De Ferrari California, en in het bijzonder de opgewaardeerde California 30, dankt zijn ‘klassieker van de toekomst’ status hoofdzakelijk aan het design. Of ontwerper Pininfarina nu helemaal los is gegaan op het tijdloze koetswerk of juist de handrem erop heeft gehouden tijdens het schetsen, is ons een raadsel. Maar één ding is zeker: het resultaat is super geslaagd!
Meer dan bij elke andere moderne Ferrari lijken de legendes van weleer in een nieuw jasje te zijn gestoken. De uiterlijke gelijkenissen met verre voorgangers waarbij de naam California eveneens terugkomt in de typeaanduiding, zijn overduidelijk aanwezig. De fijne vleug hightech van deze schitterende coupé-cabriolet, is als een nieuw sausje op een traditioneel gerecht: ouderwets lekker. En toch weer eens wat anders. Voeg daaraan toe de originele Grigio Ferro (Historical Color!) lak, en u kunt gerust spreken van een geboren klassieker. De Giallo remklauwen, Scuderia Ferrari Shields en speciaal ontwerpen velgen (af-fabriek geleverd) onderstrepen dit feit met verve.
Interieur & uitrusting
Rijk aan smaakvolle ingrediënten is het interieur eveneens: het Cioccolato leder is om je vingers bij af te likken zo goed. Beige Chiaro contraststiksels in Diamond motief op stoelen en deurpanelen, versterken deze explosie aan smaak op subtiele wijze. De Italianen hebben de chocoladekleur prachtig doorgetrokken tot en met het dashboard, de middenconsole, armsteun en zelfs de A-stijlen. Ook het elektrisch verstelbare stuurwiel is er deels mee afgewerkt.
En het andere deel? Dit heeft de kleur van echt carbon. Omdat het carbon ook helemaal echt is aan boord van de California. Behalve het stuur en de bijbehorende schakelflippers (Carbon Driver Zone), zijn de tunnelconsole en omlijsting van het radio-/navigatiesysteem ermee uitgevoerd. Past geheel in de lichtgewicht strategie van de ‘30’. Andere race-invloeden vindt u terug in de vorm van een Giallo rev-counter en aluminium sportpedalen. Terwijl de parkeersensoren, cruise control, automatisch dimmende spiegels en memoryfunctie in de meervoudig elektrisch verstelbare + verwarmbare stoelen juist duiden op hedendaags comfort. Al die tegenstellingen, het blijft de Ferrari California maar achtervolgen. Op een goede manier…
Techniek & performance
De achtervolging inzetten kunt u ook, met 30 pk extra (totaal 490) onder uw rechtervoet en 30 kg minder gewicht om in beweging te brengen. Het stelt de hoogst geavanceerde 4,3 liter Ferrari-V8 in staat om binnen 3,9 seconden van 0-100 km/h te accelereren en een topsnelheid van 310 km/h te halen. Zonder hulp van turbo’s, dus een ouderwets gave geluidssensatie is gegarandeerd!
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo
3.9 V8 HELE | Carbon Driver Zone
Prijs op aanvraag
Overland 4XE 380pk PHEV | Full option! | Pano-dak | Stoelventilatie | Luchtvering | Night Vision
€ 84.900
4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay
Prijs op aanvraag