Alle carbon opties (op de Ferrari-emblemen na), belachelijk veel Alcantara (inclusief vloer) en een kleurstelling om van te watertanden… Deze subliem mooie, absoluut uniek geconfigureerde Ferrari 812 GTS is het toppunt van Italiaanse schoonheid! Wat natuurlijk ook meehelpt is dat de exoot nagenoeg nieuw is. Sinds de halfopen Superfast in mei 2021 van een kenteken is voorzien, is er amper 6.500 kilometer mee gereden. Het moeten echter wel zeer bijzondere kilometers zijn geweest. Dat kan haast niet anders met 800 non-turbo pk’s en een optielijst die louter groene vinkjes kent: Surround View, Back Radar, JBL, Suspension Lift en ga zo maar door. Wie loopt alvast warm om de Gran Turismo Spider verder in te rijden?
Lees verderFerrari 812 GTS
Alle carbon opties (op de Ferrari-emblemen na), belachelijk veel Alcantara (inclusief vloer) en een kleurstelling om van te watertanden… Deze subliem mooie, absoluut uniek geconfigureerde Ferrari 812 GTS is het toppunt van Italiaanse schoonheid! Wat natuurlijk ook meehelpt is dat de exoot nagenoeg nieuw is. Sinds de halfopen Superfast in mei 2021 van een kenteken is voorzien, is er amper 6.500 kilometer mee gereden. Het moeten echter wel zeer bijzondere kilometers zijn geweest. Dat kan haast niet anders met 800 non-turbo pk’s en een optielijst die louter groene vinkjes kent: Surround View, Back Radar, JBL, Suspension Lift en ga zo maar door. Wie loopt alvast warm om de Gran Turismo Spider verder in te rijden?
Exterieur
Een hypermoderne Ferrari uitrusten met een klassieke lak is geen kwestie van durven, maar van smaak. De aerodynamisch grensverleggende 812 GTS heeft een historisch mooi kostuum genaamd Blu Pozzi. Vroegere legendes droegen de kleur met verve. En onze Ferrari 812 is niet van plan daar verandering in te brengen. Sterker nog, wat ons betreft voegt de Gran Turismo Spider zich in deze samenstelling meteen toe aan het illustere rijtje van Ferrari klassiekers. En niet ‘alleen’ vanwege carrosseriekleur. Elk detail dat af-fabriek in carbon kan worden uitgevoerd, is in carbon uitgevoerd. De frontlipspoiler, inserts in voorbumper, sideskirts, elementen rondom de (Black Ceramic!) uitlaateindstukken en de diffusor achter zijn stuk voor stuk licht van gewicht, ultra sterk en bovenal peperduur. De oorspronkelijke eigenaar koos ervoor om de Scuderia Ferrari Shields en op de voorste schermen en emblemen in de 20 inch Forged Diamond Cut spaakwielen geel te houden in plaats van zwart te maken, als eerbetoon aan de originele merkkleuren van de mythe uit Maranello.
Interieur
Daarmee zijn we er echter nog niet, want de aanwezigheid van een Carbon Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator), dito dashboards inserts, centre bridge, instaplijsten én portiergrepen maakt dat de Prancing Horse waar mogelijk overal carbon-made is. Op de logo’s na dus. U houdt van snelheid, maar een beetje luxe kan geen kwaad? Aan alles is gedacht: de Ferrari 812 GTS van Prins Esclusivo is namelijk exclusiever dan exclusief. De Terra Bruciata lederen bekleding vormt dé ultieme combinatie met het Blu Pozzi exterieur. De donkerbruine tint is van zichzelf super smaakvol, maar maakt het GTS-binnenste nog nét even lekkerder dankzij het oogverblindende samenspel met de vele Nero Alcantara elementen. De onderzijde van het dashboard, de middentunnel, deurpanelen, inserts op de Daytona (!) stoelen en zelfs de vloertapijten zijn Alcantara uitgerust. De Nero ringen rondom de luchtroosters, dito gestikte raspaardjes in de hoofdsteunen plus Terra Bruciata banen over het dashboard maken de 812 unieker dan uniek. Wauw.
Opties & extra’s
Maar deze waanzinnige GTS is meer dan ‘alleen’ zijn looks. Ook de rest van de aankleding is om door een ringetje te halen: elektrisch verstelbare stoelen, adaptieve koplampen, JBL High Power Hi-Fi, Apple CarPlay; dit is duidelijk het luxepaard onder de racers. Verder worden verkeersdrempels en andere obstakels op gepaste afstand gehouden dankzij een ingebouwd Front Suspension Lift System en Surround View Camera. Ook is de Ferrari 812 GTS niet gevoelig voor hitte, dode hoeken en achteropkomend verkeer. Daar zorgen de warmtewerende voorruit en Back Radar wel voor. En dan hebben we het belangrijkste nog niet eens benoemd…
Techniek & performance
Zoals gebruikelijk is in Maranello, zegt de typeaanduiding iets over de techniek van het straatlegale snelheidswonder. In dit geval staat de “8” voor 800 pk. Cijfer 12 refereert aan het aantal cilinders. De Ferrari V12 meet een totale inhoud van 6,5 liter en krijgt geen hulp van turbo’s of hybridesystemen. Des te knapper is de sprinttijd van 0-100 km/h binnen 3 seconden. De Gran Turismo Spider knalt door zijn 7 automatische versnellingen alsof het niets is en dendert – onder luide aanmoediging van 800 losgelagen paarden – door tot de 340 km/h in beeld verschijnt. Mede dankzij de beperkte gewichtstoename van 75 kg ten opzichte van de dichte versie, zijn wegligging, topsnelheid en grip identiek aan de Superfast. Met de nadruk op Super. En Fast. Zie de GTS nu maar eens rustig in te rijden…
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo
3.0 E-Hybrid Platinum Edition | SportDesign | Pano-dak | Sport Chrono | 360 cam | Bose | NL-auto
€ 102.500
3.9 V8 | Blu America! | Pass. display | Veel alcantara! | Carbon interieur
€ 314.500
3.0 V6 Trofeo 530pk | Sonus Faber Hifi | Pano-dak | Veel carbon | Stoelkoeling | Luchtvering etc!
€ 139.500