Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 HELE | Carbon | Pass. Display | Lift | JBL | Surround view
Fabriekskleur
Grigio Silverstone
Transmissie
Automaat
KM Stand
7157 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Prijs
Prijs op aanvraag
BTW Auto
Nee

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 HELE | Carbon | Pass. Display | Lift | JBL | Surround view
Fabriekskleur
Grigio Silverstone
Transmissie
Automaat
KM Stand
7157 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Prijs
Prijs op aanvraag
BTW Auto
Nee
Offerte aanvragen
Deel deze auto

Voorwoord

Silberpfeile’s grootste nachtmerrie komt uit Italië. Deze pijlsnelle Ferrari 812 GTS in Grigio Silverstone laat niets heel van moderne supercars met downsize-technologie. Om te beginnen vanwege zijn asfalt verpulverende output van 800 pk. Echter, interessanter is de manier waaróp hij tot zoveel paarden komt: met 12 cilinders, zonder turbo’s of elektropower. Kortom, een pure machine waar inzittenden én omstanders door in euforische stemming raken. Inclusief een sound die de oren streelt en techniek dat een ode is aan klassiek vakmanschap. Hulde aan de meesters uit Maranello! De V12 is niet dood. Hij is krachtiger dan ooit. En dat in een tijdperk dat gedomineerd wordt door efficiency. Zouden de Italiaanse engineers daarom zoveel carbon aan de binnen- én buitenkant van deze bella macchina hebben toegevoegd? Immers, hoe minder gewicht, hoe realistischer de beloofde 3 seconden-window waarin de 812 Gran Turismo Spider van 0 naar 100 km/h wordt gekatapulteerd. We zouden bijna vergeten dat deze Ferrari straat-legaal is. Totdat we zien welke opties de bestellijst weergeeft: Front Lift System, Adaptive Cruise Control en Surround View Camera heeft u normaal gesproken niet op een circuit nodig. Ook de gelijkwaardige behandeling tussen bestuurder en bijrijder is niet des raceauto’s: beide voorstoelen zijn namelijk full electric, en er is een heuse Passenger Display dat de bloedstollende performance in keiharde cijfers uitdrukt. Zit u er klaar voor?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari 812 GTS Grigio Silverstone

Silberpfeile’s grootste nachtmerrie komt uit Italië. Deze pijlsnelle Ferrari 812 GTS in Grigio Silverstone laat niets heel van moderne supercars met downsize-technologie. Om te beginnen vanwege zijn asfalt verpulverende output van 800 pk. Echter, interessanter is de manier waaróp hij tot zoveel paarden komt: met 12 cilinders, zonder turbo’s of elektropower. Kortom, een pure machine waar inzittenden én omstanders door in euforische stemming raken. Inclusief een sound die de oren streelt en techniek dat een ode is aan klassiek vakmanschap. Hulde aan de meesters uit Maranello! De V12 is niet dood. Hij is krachtiger dan ooit. En dat in een tijdperk dat gedomineerd wordt door efficiency. Zouden de Italiaanse engineers daarom zoveel carbon aan de binnen- én buitenkant van deze bella macchina hebben toegevoegd? Immers, hoe minder gewicht, hoe realistischer de beloofde 3 seconden-window waarin de 812 Gran Turismo Spider van 0 naar 100 km/h wordt gekatapulteerd. We zouden bijna vergeten dat deze Ferrari straat-legaal is. Totdat we zien welke opties de bestellijst weergeeft: Front Lift System, Adaptive Cruise Control en Surround View Camera heeft u normaal gesproken niet op een circuit nodig. Ook de gelijkwaardige behandeling tussen bestuurder en bijrijder is niet des raceauto’s: beide voorstoelen zijn namelijk full electric, en er is een heuse Passenger Display dat de bloedstollende performance in keiharde cijfers uitdrukt. Zit u er klaar voor?

Exterieur
De Ferrari 812 is de natuurlijke opvolger van de F12, maar qua power gaat hij de circuit-geprepareerde TDF-versie voorbij. Het verklaart meteen de heftigere looks van de 812: de luchtsleuven zijn groter, de diffusor is imposanter en de aerodynamica nóg geavanceerder. De gesloten “Superfast” en half-open GTS plakken aan het grijze lint alsof ze één zijn met het wegdek. Maar het oog wil natuurlijk ook wat. En laten de Italiaanse designers hier nu net in excelleren… Hoe extreem de 812 ook op performance is gericht, het weerhoudt Ferrari er niet van om ‘m uiterst fraai te verpakken. In dit specifieke geval is er een extra elegant sausje overheen gegoten, luisterend naar de naam Grigio Silverstone – tóch weer die connectie met het circuit, dus. Vanwege de Scuderia Ferrari Shields en diverse carbon exterieurdetails ligt de link naar de racerij er extra dik bovenop. Onder andere de frontspoiler en elementen rondom de 4 uitlaateindstukken zijn carbon-made. Overigens is het geel uit de schilden op de voorschermen niet op zichzelf staand: de remklauwen achter de 20 inch grote Forged Diamond velgen kleuren namelijk ook Giallo…

Interieur
Binnenin niet alleen Ferrari geel, maar ook Ferrari rood: de ringen rondom de ventilatieroosters hebben een Rosso touch. En belangrijker: ze worden omhuld door peperduur carbon. Net als de Central Bridge en Driver Zone. Laatstgenoemde omvat onder ander het stuurwiel (inclusief LED Shift Indicator), de schakelflippers en de bediening náást het stuurwiel. Voor de rest bestaat de aankleding vooral uit Nero leder; dashboard, portieren én stoelen zijn ermee afgewerkt. De Grigio Scuro stiksels bieden een subtiel contrast, en zijn in vrijwel alle lederen delen toegepast. Tot en met de zonnekleppen en Cavallino’s in de hoofdsteunen aan toe.

Opties & extra’s
JBL zou willen dat Ferrari haar systemen in minder heftig gemotoriseerde modellen zou toepassen. Want hoe goed de installatie ook klinkt, het is never nooit tegen een atmosferische V12-melodie opgewassen. Het Front liftsysteem komt wat dat betreft beter van pas, want de koolstofvezel onderlip is wel het laatste wat u tegen drempels of opritten aan wilt horen schuren. De Surround View Camera houdt ondertussen toezicht op alles wat zich achter u afspeelt. Immers, de 812 GTS blinkt in veel dingen uit, maar de overzichtelijkheid tijdens achteruit inparkeren is er niet één van. Adaptive Cruise Control moet de aanhoudende verleiding tot gasgeven vanuit de full electric seats soort van in toom houden. De Passenger Display wil juist het tegenovergestelde.

Techniek & performance
Wie alle 800 V12-paarden (begrijpt u meteen waar de modelnaam op is gebaseerd) op de achteras weet om te zetten in grip, is verzekerd van een 0-100 km/h sprint binnen 3 seconden. In de 7e automatische versnelling knalt de turbo- en hybrideloze (yes, ze bestaan nog!) door tot een topsnelheid van een magische 340 km/h. Echter, voor een bizarre hoeveelheid kippenvel hoeft u slechts het gehoor zijn werk te laten doen. Vanaf de start weet de oorverdovend mooie sound van de 6,5 liter 12-cilinder elke vezel in uw lichaam moeiteloos binnen te dringen, en een onuitwisbare indruk achter te laten. Dat is nu wat we noemen het toppunt van efficiency.

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Audio installatie premium
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon central bridge
  • Carbon frontspoiler
  • Carbon stuurwiel
  • Cruise control adaptief
  • Elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen
  • Elektrisch verstelb. passagiersstoel met geheugen
  • Front-lift-systeem
  • JBL audio
  • Koplampen adaptief
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • Passenger display
  • Rondomzicht camera
  • schakelpaddles
  • Start/stop systeem
  • Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
  • stuur multifunctioneel
  • Voorstoelen verwarmd
Motor
6496cc 12 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
799 pk
Gewicht
1600 kg
Topsnelheid
340 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
3.0 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 812 GTS

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Jaguar F-Type

P575 AWD R | Meridian | Stoelventilatie | British Racing Green metallic

€ 112.500

Porsche Taycan Cross Turismo

4 93 kWh | Porsche Approved 11/2026 | Pano-dak | Luchtvering | Adapt. Sportstoelen | PLDS+ | Adapt. cruise | GT Sportstuur

€ 74.900

Maserati Grecale

Modena 330pk | Pano-dak | Sonus Faber | Head-up | Camera | Stoelverwarming

€ 79.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink