Dat de eerste (en enige!) eigenaar van deze 812 Superfast een Ferrari-man pur sang is, blijkt wel uit de briljante uitvoering op deze Atelier Car. Nog nooit zagen we een Superfast zo uniek als deze. Alleen de lak al: Rosso 70 Anni, een speciale lak ter ere van de 70e verjaardag van Ferrari. Kan het nog specialer? Si signore: originele gouden Monza wielen. Mamma Mia!
Maar dat is niet alles: af-fabriek is de Superfast voorzien van heuse Monza SP2 monocoque racing seats met 4-punts harnas.
Dat de eerste (en enige!) eigenaar van deze 812 Superfast een Ferrari-man pur sang is, blijkt wel uit de briljante uitvoering op deze Atelier Car. Nog nooit zagen we een Superfast zo uniek als deze. Alleen de lak al: Rosso 70 Anni, een speciale lak ter ere van de 70e verjaardag van Ferrari. Kan het nog specialer? Si signore: originele gouden Monza wielen. Mamma Mia!
Maar dat is niet alles: af-fabriek is de Superfast voorzien van heuse Monza SP2 monocoque racing seats met 4-punts harnas.
Exterieur
Op de vraag of een Ferrari rood hoort te zijn krijgen we wisselende antwoorden. Logisch, want veel is afhankelijk van het type en de persoonlijke smaak. Wij denken echter dat zowel voor- als tegenstanders als een blok vallen voor deze specifieke tint: Rosso 70 Anni is een exclusief ontwikkelde lak ter ere van 70 jaar Ferrari. En wat voor één! Het is de meest elegante vuurrode tint die we ooit hebben gezien. Dat klinkt misschien tegenstrijdig, maar juist dat is wat de kleur ook zo speciaal maakt: het is fel zonder schreeuwerig te worden. Beeldschoon gewoon! Wie denkt dat het Rosso alle aandacht voor zich opeist heeft het mis. En dit is mede dankzij de toevoeging van waanzinnige, 21 inch grote Monza velgen in goudkleur. Erachter shinen Nero remklauwen die op hun beurt qua tint corresponderen met de bizarre hoeveelheid carbon exterieurdetails: rear side bumpers, side skirts en ook de front spoiler is gemaakt van uitermate kostbaar koolstofvezel. De Italiaanse tricolore achterop en ScuderiaFerrari Shields op de voorste schermen bevestigen wat wij liefhebbers allang wisten: slechts één fabrikant is tot zulke uitzonderlijk mooie dingen in staat…
Interieur
Naast héél veel carbon (dorpels, instaplijsten, stuurwiel, schakelflippers, instrumentarium, bedieningsclusters, Central Bridge, upper centre console, dashboard inserts en portierhendels) is er nóg een exclusief materiaalsoort in de Ferrari 812 Superfast cockpit terug te vinden. Kofferruimte, deurpanelen, hemelbekleding, vloer, achterwand en ook de hoedenplank is namelijk alcantara uitgevoerd. Maximaal genieten van deze fantastische samenstelling kan vanuit zeer bijzondere en uitmuntend zittende Monza SP2 Monocoque Racing Seats. Plaatsnemen is een belevenis op zich! Eenmaal vastgesnoerd in de 4-punts racegordels begint alle schoonheid toch wel een serieuze ondertoon te krijgen. Maar ja, wat wil je ook met 800 pk aan atmosferische V12-power? Op de Giallo rev-counter, Rosso contraststiksels en dito Cavallino’s + randen rondom de ventilatieopeningen na, kleurt alles Nero. Is het geen alcantara, dan wel leder. Echter, rood wordt ook uw gezicht van opwinding bij het zien oplichten van de eveneens rode lampjes die in de LED Shift Indicator zitten geïntegreerd, als onderdeel van de Carbon Driver Zone. Logisch, want deze corresponderen met het toerental van de 12-cilinder tijdens accelereren. En daarmee tevens met de sound van 800 steigerende paarden…
Opties & extra’s
De unieke aankleding maakt elke andere optie overbodig. Toch zijn we niet per se tegen een front liftsysteem, SurroundView camera, JBL audio, adaptieve koplampen met SBL enADAS Full Pack inclusief Adaptive Cruise Control… Sterker nog, de eerste 2 staan volledig in dienst van de liefhebber met een zwak voor pure esthetica. Niets zo pijnlijk als een 812 Superfast Monza Ispirazioni die niet ongeschonden een verkeersdrempel of parkeerplaats verlaat!
Techniek & performance
Al kan accelereren van 0 naar 100 km/h binnen 2,9 seconden u ook aardig wat hoofdpijn bezorgen… Ten eerste vanwege de impact van uw hoofd tegen de gestikte Cavallino’s in de Monza SP2 Monocoque Racing Seats. En ten tweede omdat deze auto een verslavende werking heeft op al uw zintuigen. Een bezoek aan het Monza circuit is niet nodig om de racesensatie continu opnieuw te willen (her)beleven! De 6,5 liter Ferrari V12 is met 800 pk groot en krachtig genoeg om turbo’s en hybridesystemen te missen als kiespijn. Luisteren naar de magische motorklanken is dan ook ouderwets genieten. Superfast knalt de 812 naar een topsnelheid van 340 km/h! Misschien zelfs wel sneller dan het geluid…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500