Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 599

Type
GTO | Rosso Corsa / Grigo Silverstone Opaco
Fabriekskleur
Rosso Corsa Grigio Silverstone Opaco
Transmissie
Automaat
KM Stand
9040 km
Bouwjaar
2010
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 579.500,-
BTW Auto
Nee

Ferrari 599

Type
GTO | Rosso Corsa / Grigo Silverstone Opaco
Fabriekskleur
Rosso Corsa Grigio Silverstone Opaco
Transmissie
Automaat
KM Stand
9040 km
Bouwjaar
2010
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 579.500,-
BTW Auto
Nee
Offerte aanvragen
Deel deze auto
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari 599 GTO | Rosso Corsa

Drie letters, één en al sensatie: GTO. Aan deze typeaanduiding kleeft opwindende Ferrari-historie. De recente geschiedenis toont de prachtige en pure Ferrari 599 GTO: géén hardcore versie van de 599 GTB Fiorano, maar een zuivere racer gebaseerd op de 599XX, geschikt gemaakt voor de openbare weg. De wereld op zijn kop? Reken maar! En het wordt nog (te) gekker met dit exemplaar: een nieuw door Ferrari dealer Munsterhuis, origineel Nederlands geleverde 599 GTO, inclusief 670 pk aan atmosferische (!) V12-power, een ultra lage kilometerstand, veel Alcantara, 4-punts gordels, een Roll-Bar af-fabriek en meer. Vermoedelijk kunt u hier binnenkort zweethandjes aan toevoegen..

Historie
Wie ging u voor? Onder andere profvoetballer Nigel de Jong! Hij was zo gek op zijn GTO, dat hij de straatlegale circuitracer meerdere keren meeverhuisde naar het land waar hij op dat moment voetbalde. Van rijden kwam echter weinig terecht, getuige de kilometerstand van 9.200… Sterker nog, tussen 2013 en 2020 heeft de Ferrari louter voor visuele pret gezorgd, op een enkel bezoekje naar de dealer voor onderhoud na. Wie gaat daar verandering in brengen?

Exterieur
Alles is extreem aan de Ferrari 599 GTO. Ook de looks. Ja, natuurlijk zien we de sterke basis van de 599 Gran Turismo Berlinetta erin terug. Maar de Gran Turismo Omologato deelt nog meer details met de 599XX. Let vooral op de carbon front splitter, sideskirts en dubbele diffusor aan de achterzijde. Onderdelen die er niet alleen heftig uitzien, maar ook bijdragen aan de afslankkuur van 100 kilogram ten opzichte van de 599 GTB. Daarnaast heeft de GTO een afwijkende, grote grille, gewijzigde luchtinlaten in de motorkap en achter de portieren, donkere spiegelkappen en dito wielen. De two-tone Rosso Corsa carrosserielak met Grigio Silverstone Opaco dak maakt het natuurlijk helemaal af. En wat is een vuurrode Ferrari zonder gele details? De Giallo remklauwen corresponderen met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Al met al een aerodynamisch geavanceerd wonderkind voorzien van een rijkelijke hoeveelheid Italiaanse flair; kan het nóg beter dan dit?

Interieur
Wel als het aan het interieur ligt. Of beter gezegd: cockpit. Anders dan de 599 GTB, heeft de 599 GTO namelijk een échte werkplek. Hard werken wordt niet alleen beloond met ronderecords, maar ook met een luxe Nero Alcantara afwerking. Het circuit is immers niet het enige asfalt dat u straks gaat zien… Onder andere de carbon kuipstoelen, Roll-Bar, omhulsel van de brandblusser, dakhemel én dorpels zijn ermee bekleed. Aan lichtgewicht koolstofvezel uiteraard evenmin een gebrek. Giallo stikels + logo én rev-counter leggen subtiel het accent op de originele merkkleur van de legende uit Maranello. Maar dat is dan ook meteen het enige subtiele aan de 599 Gran Turismo Omologato…

Opties & extra’s
Naast de genoemde Roll-Bar en brandblusser, werd bij Munsterhuis de 4-Point Racing Seat Harness op de bestellijst aangevinkt. Vastgesnoerd en wel genieten de inzittenden van het comfort van parkeersensoren voor + achter, een Becker radio-/navigatiesysteem en een Bose Hi-Fi audio-installatie. Bij die laatste zetten we echter vraagtekens, want geen sound system dat tegen het brute geweld van de 12-cilinder kan opboksen…!

Techniek & performance
Met 50 pk meer en 100 kg minder op de weegschaal, kan het natuurlijk niet anders dan dat de Ferrari 599 GTO qua pure performance gehakt maakt van de 599 GTB. Dat klopt: de 670 pk sterke Ferrari V12 knalt binnen 3,4 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. Een topsnelheid van 335 km/h lonkt. Een rondje Fiorano (Ferrari’s thuiscircuit) duurt 1 seconde korter dan met de Enzo – dé ultieme hypercar van begin jaren 2000. Om maar even aan te geven hoe serieus de 599XX voor straatgebruik genomen dient te worden. En ja, het schijnt dat de Italiaan bochten ‘opvreet’ alsof het pasta is. De turboloze 12-cilinder gromt, huilt, krijst en snerpt er ondertussen heftig op los. Ongeveer in die volgorde ook. Daarmee is het meteen onze favoriete track. Ideaal om van je te laten horen op Zandvoort, Assen, Spa of misschien zelfs Monaco? Eerst maar eens een enkeltje Nunspeet plannen!

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo

  • 4-punts gordels
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alcantara bekleding
  • Alcantara hemel
  • Becker radio/navigatie systeem
  • Bose audio
  • Brandblusser
  • Giallo remklauwen
  • Giallo toerenteller
  • Rolbeugel achter de stoelen
Motor
5999cc 12 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
620 pk
Gewicht
1495
Boek een proefrit

Ervaar de

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink