Ferrari 488 Spider
De wereld kleurt spontaan rood wanneer deze vurig mooie Ferrari 488 Spider zich van haar beste kant laat zien. De 8-cilinder Ferrari is verzekerd van regulier onderhoud en bovenal gehesen in een kostuum dat al tientallen jaren traditie is in Maranello. Ondanks deze traditie is alles zo goed als nieuw aan de waanzinnige 488 Spider. Des te nieuwsgieriger worden liefhebbers als wij naar het totaalplaatje. We kunnen alvast verklappen: die is traditiegetrouw overweldigend te noemen…
Exterieur
Een Ferrari 488 GTB is pure perfectie. Een Ferrari 488 Spider is pure perfectie met extra bonuspunten voor beleving. Want zodra het dak er van de 2-zits roadster af gaat, gebeurt dat zowel letterlijk als figuurlijk. Natuurlijk verwijzen we daarmee naar de opzwepende sound van de V8, maar ook optisch gezien biedt de Spider iets extra’s. In tegenstelling tot vele andere open topsporters, groeit de sympathie voor de 488 wanneer deze je van buitenaf een blik naar binnen gunt.
Het Rosso Corsa lakwerk is voor Ferrari wat een pastagerecht voor de Italiaanse keuken is: onafscheidelijk van elkaar. Daar is een reden voor. Immers, wat is er lekkerder dan een rood raspaard? De oorspronkelijke eigenaar zag zijn kans schoon en liet de remklauwen ook meteen rood kleuren. Rosso Scuderia, om precies te zijn. En dan mogen de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen uiteraard evenmin ontbreken. Minder ‘in your face’, maar minstens zo fraai zijn de dubbel-spaaks wielen voorzien van een donkergrijze laklaag. Helemaal in lijn met de dubbele uitlaat!
Interieur & uitrusting
Dat over elk detail is nagedacht, blijkt wel uit de samenstelling van het Nero lederen interieur. De ultieme Ferrari-kleur wordt namelijk letterlijk als een rode draad doorgevoerd. Tot en met de Rosso stiksels en dito gestikte emblemen in de Goldrake Carbon Racing Seats aan toe. Respect. Helemaal in lijn met de buitenkleuren komt ook in de cockpit het geel subtiel terug. En wel in de vorm van een Giallo rev-counter. Aan duidelijkheid over het perfecte schakelmoment overigens niets te klagen: het carbon stuurwiel bevat een geïntegreerde LED Shift Indicator.
Voor extra lichtpuntjes zorgt het resterende deel van rijke uitrusting: een techniek pakket inclusief navigatie, evenals een HELE start-/stop systeem, adaptieve koplampen, een liftsysteem, parkeersensoren voor + achter en een CD-wisselaar behoren tot ‘de standaard’ in deze 488 Spider.
Techniek & performance
Nóg leuker wordt het wanneer al deze innerlijke en uiterlijke esthetica wordt omgezet in prestaties. De geblazen V8 met geavanceerde Twin-Scroll turbotechniek doet wat hij moet doen: accelereren van 0 tot 100 km/h heeft de Ferrari 488 niet meer dan 3 seconden voor nodig. Met dank aan 670 hartstochtelijke pk’s uit het achteronder. De verder geperfectioneerde automatische transmissie brengt de Spider binnen 7 verzetten naar een topsnelheid van 325 km/h. Geen haar op ons hoofd dat we zo’n aanbod zouden afslaan. En u?
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo