U hoeft niet goedgelovig te zijn om te zien dat deze maagdelijk witte Ferrari 488 GTB schoner is dan de mooiste ziel. En ook het kloppend hart laat niets te wensen over: 670 pk aan V8-power stuurt de Italiaanse bella naar het asfalt. Hoeveel eigenaren daar tot nu toe van hebben mogen proeven? Slechts één! Kijkend naar de extreem bescheiden kilometerstand diende de Gran Turismo Berlinetta de afgelopen jaren vooral als kunstobject. En dat is meer dan logisch met zo’n schitterende samenstelling: Bianco Avus lakwerk gecombineerd met Nero Daytona Seats en een heuse Carbon Driver Zone inclusief LED Shift Indicator. De visuele aantrekkingskracht is enorm. Al moet u in ruststand de magische sound van de sportuitlaat wél missen… Verder zijn aanwezig: een achteruitrijcamera en JBL audiosysteem – voor het geval u de Ferrari vanuit de winterstalling tóch uw oren wilt laten strelen.
Lees verderFerrari 488 GTB Bianco Avus
U hoeft niet goedgelovig te zijn om te zien dat deze maagdelijk witte Ferrari 488 GTB schoner is dan de mooiste ziel. En ook het kloppend hart laat niets te wensen over: 670 pk aan V8-power stuurt de Italiaanse bella naar het asfalt. Hoeveel eigenaren daar tot nu toe van hebben mogen proeven? Slechts één! Kijkend naar de extreem bescheiden kilometerstand diende de Gran Turismo Berlinetta de afgelopen jaren vooral als kunstobject. En dat is meer dan logisch met zo’n schitterende samenstelling: Bianco Avus lakwerk gecombineerd met Nero Daytona Seats en een heuse Carbon Driver Zone inclusief LED Shift Indicator. De visuele aantrekkingskracht is enorm. Al moet u in ruststand de magische sound van de sportuitlaat wél missen… Verder zijn aanwezig: een achteruitrijcamera en JBL audiosysteem – voor het geval u de Ferrari vanuit de winterstalling tóch uw oren wilt laten strelen.
Exterieur
Beleef elke dag als de mooist dag van uw leven met dit 670 pk sterke bruidsjapon. De Bianco Avus gespoten 488 GTB staat op 20 inch grote Forged Diamond velgen die qua vorm minimalistisch genoeg zijn om de Giallo remklauwen te laten shinen als geen ander. Het geel komt terug in zowel het hart van de wielen als de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. En wat is een meesterwerk uit Maranello zonder messcherpe belijning en aerodynamische slimmigheden? De beweegbare frontsplitter, enorm brede schouders met daarin grote luchtinlaten, centraal gepositioneerde LED-mistlamp boven de diffusor en contrasterend zwarte air-ducts naast de enkele ronde achterlichten zijn typische 488 karakteristieken. Ook de eindstukken van het Sports Exhaust System heeft een (mat)zwarte finish. Echt, puurder dan dit wordt een GTB niet. Wat een schoonheid. Wat een power. Wat een unieke kans voor een liefhebber zoals u!
Interieur
Dat de Ferrari 488 een verpletterend mooie evolutie is van de 458, wordt in de cockpit des te meer duidelijk. De opzet van het Nero lederen dashboard vertoont sterke gelijkenissen met die van zijn voorganger. En dat is geheel terecht, want deze behoort tot één van de fraaiste in zijn soort. Met hetzelfde zwarte leder zijn de prachtige, Full Electric Daytona Seats afgewerkt. De verwijzing naar het legendarische raspaard uit de sixties en seventies is 100% gerechtvaardigd, want deze GTB heeft de potentie om uit te groeien tot een droomauto van hetzelfde kaliber. Maar dan wel één uit het moderne koolstofvezel tijdperk: de Carbon Driver Zone inclusief LED Shift Indicator verraadt het progressieve race-DNA van de supercar! Een Bianco rev-counter, Grigio Chiaro stiknaden en dito gestikte Cavallino’s in de hoofdsteunen zorgen voor een aangenaam contrast aan boord van de Nero cabine. De verhoudingen licht en donker zijn in dat opzicht precies omgekeerd ten opzichte van het exterieur. Hier zijn duidelijk Italianen aan het werk geweest…
Opties & extra’s
Onder ‘Driver Zone’ verstaat Ferrari het stuurwiel, de schakelflippers erachter, alsmede de ring rondom de centraal geplaatste toerenteller. Kortom, alle essentiële elementen voor een coureur (in spe) zijn gemaakt van peperduur c.q. lichtgewicht carbon. De volledig elektrische stoelverstelling en achteruitrijcamera staan hier compleet haaks op. Net als het feit dat ze in Maranello behalve een Sport Exhaust System ook een JBL geluidsinstallatie monteerden. Het is snelheid versus luxe. Het circuit versus straatgebruik. De 488 GTB is geschikt voor alle stukken asfalt, op én naast de baan, dus dat verklaart de levensgrote tegenstellingen.
Techniek & performance
Alle opties die op comfort gericht zijn verbleken echter zodra de 3,9 liter twin-scroll turbocharged V8 aan het werk wordt gezet. De 8-cilinder schreeuwt het uit van genot tijdens de 0 tot 100 km/h sprint, ook al duurt die slechts 3 seconden… De geweldig grote druk van 670 steigerende paarden in uw rug klinkt extra opzwepend dankzij de aanwezigheid van een sportuitlaat. Samen dagen ze u uit om de rechtervoet steevast naar beneden te houden en de snelheidsmeter te laten klimmen tot een top van 330 km/h is bereikt. Op- en terugschakelen is een feest, maar met 760 Nm aan koppel is het op een haast niet-Ferrari-achtige manier mogelijk om schakellui door het verkeer heen te bewegen. Tenzij u een hot lap boven een rit op de openbare weg verkiest natuurlijk…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.0 TFSI Quattro | Keramisch | B&O 3D Advanced | Laser LED | Massage | Stoelventilatie
€ 89.500
4.2 | Comfort Pack
€ 34.900
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500