Een Ferrari 488 GTB niet exotisch genoeg en een hardcore Pista niet open genoeg? Daarvoor bedacht Maranello de volgende oplossing: de 488 Pista Spider! Deze zeldzame schoonheid is zichtbaar met pure passie gespecificeerd door de 1e en enige eigenaar. Amper 4 jaar later is de bella macchina nog steeds niet van nieuw te onderscheiden zó strak en mooi! Enkele highlights uit de bizar lange optielijst: een full carbon exterieur, full MATTE (!) carbon interieur, Carbon Racing Seats + Lifter, Racing Stripes, adaptieve koplampen, een front liftsysteem, achteruitrijcamera en ‘natuurlijk’ een PPF-behandeling om de beeldschone Blu TDF-lak zoveel mogelijk te beschermen tegen de (ver)harde buitenwereld. Al kan dit dubbel geblazen V8-kanon er ook wat van… Accelereren van 0 naar 100 km/h? Slechts 2x (vooruit, bijna 3x) knipperen met je ogen en het is al een feit! We vragen u niet om de 720 paarden achterin te temmen, enkel om ze in het juiste spoor te houden tijdens de meest opwindende testrit van uw leven…
Lees verderFerrari 488 Pista Spider Blu Tour de France
Een Ferrari 488 GTB niet exotisch genoeg en een hardcore Pista niet open genoeg? Daarvoor bedacht Maranello de volgende oplossing: de 488 Pista Spider! Deze zeldzame schoonheid is zichtbaar met pure passie gespecificeerd door de 1e en enige eigenaar. Amper 4 jaar later is de bella macchina nog steeds niet van nieuw te onderscheiden zó strak en mooi! Enkele highlights uit de bizar lange optielijst: een full carbon exterieur, full MATTE (!) carbon interieur, Carbon Racing Seats + Lifter, Racing Stripes, adaptieve koplampen, een front liftsysteem, achteruitrijcamera en ‘natuurlijk’ een PPF-behandeling om de beeldschone Blu TDF-lak zoveel mogelijk te beschermen tegen de (ver)harde buitenwereld. Al kan dit dubbel geblazen V8-kanon er ook wat van… Accelereren van 0 naar 100 km/h? Slechts 2x (vooruit, bijna 3x) knipperen met je ogen en het is al een feit! We vragen u niet om de 720 paarden achterin te temmen, enkel om ze in het juiste spoor te houden tijdens de meest opwindende testrit van uw leven…
Exterieur
Met het ontwerp van de Ferrari 488 GTB en Spider hebben de Italiaanse designers zich al niet bepaald ingehouden, maar de Pista is toch wel echt next level. Bumpers, splitters, skirts, luchtinlaten, wielen; alles is groter, agressiever en heftiger dan het model waar deze straatlegale racer vanaf stamt. Uw voorganger kon het echter niet extreem genoeg en vinkte álle, maar dan ook echt álle (!) carbon opties af. Dat wil zeggen: front flaps, front air vents, side skirts, side air splitter, rear moulding, outer B-stijl, diffusor én engine covers zijn vervaardigd uit lichtgewicht c.q. peperduur koolstofvezel. Love it! Scuderia Ferrari Shields en remklauwen kleuren traditiegetrouw Giallo. Bijzonder is ook dat deze racy configuratie gecombineerd is met een overwegend chique kleurstelling: Blu Tour de France. Samen met de stijlvolle 20 inch Forged Diamond Wheels maakt dit dat de Pista Spider zich niet alleen thuis voelt op het circuit, maar ook op de parkeerplaats van de Monte Carlo Casino tijdens een exclusieve gala-avond voorafgaande aan het Grand Prix weekend. De Argento Nurburgring Racing Stripe en Titanium Exhaust Pipes vormen wat dat betreft de perfecte finishing touch voor een racer in smoking. Ondertussen horen we u bijna hardop fantaseren: wat als het rijden in deze Ferrari net zo snel en spectaculair is als de aankleding…?
Interieur
Wie zijn wij om u uit de droom te helpen? Het binnenwerk van onze Pista Spider is het ultieme verlengstuk op de externe uitstraling. Want hoewel de schitterende Charcoal alcantara bekleding de overhand heeft, zijn het toch de vele matte carbon interieurdetails waarvoor de pure petrolheads het snelste warmlopen. Werkelijk niets werd aan het toeval overgelaten bij het selecteren van de gewichtsbesparende onderdelen. Zitten doet u bijvoorbeeld in (niet op) heuse Carbon Racing Seats die tevens voorzien zijn van een Racing Seat Lifter. Daarnaast beschikt onze Ferrari Pista Spider over carbon floor plates, carbon instrument covers, een carbon inner sill trim én carbon upper centre console trim. Om het blauw van de buitenkant subtiel te laten terugkomen, zijn de Cavallino’s + modelopschriften in de tapijten uitgevoerd in Blu en kleuren de contraststiksels Blu Sterling. Iets donkerderblauw zijn de lederen middenbanen over de Charcoal alcantara racekuipen. Datzelfde alcantara is dus helemaal doorgetrokken tot en met de matten, A-stijlen, deurpanelen, het complete dashboard en ook de volledige achterwand. Briljant! En wat is een Ferrari zonder Giallo rev-counter? Het rood begint bij 7.500 tpm…
Opties & extra’s
Een Racing Seat Lifter en adaptieve koplampen zijn handig voor het overzicht, maar gaan u niet helpen opritten en verkeersdrempels makkelijker te nemen. Het geïntegreerde front liftsysteem doet dat gelukkig wél. De Paint Protection Film kan immers nog zo’n dikke huid vormen over de machtig mooie Pista Spider carrosserie, tegen het geschraap over asfalt is geen enkele beschermlaag bestand. De achteruitrijcamera is eveneens een handig middel om potentiële schades zoveel mogelijk uit de weg te gaan. Wie er onderweg aan toe komt, nodigen we van harte uit om het JBL audiosysteem en Apple CarPlay uit te proberen. Zullen we om een fijn flesje Italiaanse wijn wedden dat u het tijdens de proefrit spontaan vergeet?
Techniek & performance
Weinig zo meeslepend namelijk als de power van de in een hoek van 90° gepositioneerde 3,9 liter Ferrari V8. Vanonder de carbon engine covers krijgt de magische 8-cilinder achterin hulp van twin-turbo’s waardoor het totale vermogen uitkomt op 720 pk: dat zijn 50 paarden méér dan de 488 non-Pista. En dat terwijl onze auto 90 kg minder wagengewicht hoeft voort te stuwen. Voor de knappe koppen uit Maranello heeft dit als ‘logisch’ gevolg dat een 0-100 km/h sprint niet langer dan 2,85 seconden hoeft te duren en er een topsnelheid van 340 km/h kan worden gehaald. Hoe harder dat het gaat, hoe meer de Pista Spider op het asfalt wordt gedrukt dankzij een Drag Reduction System (DRS) à la Formule 1. Tenzij u op zoek bent naar maximale efficiency (lees: meer snelheid) en de kleppen onder de auto worden geopend. Het 8-cilinder geweld klinkt traditiegetrouw letterlijk als muziek in de oren en is rijp om aan uw playlist te worden toegevoegd. Eén keer horen en de herinnering blijft gegarandeerd bestaan. Voor eeuwig en altijd…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500