Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 488

Type
Pista | Full carbon | Rosso Magma | Full PPF
Fabriekskleur
Rosso Magma
Transmissie
Automaat
KM Stand
7434 km
Bouwjaar
2020
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Ferrari 488

Type
Pista | Full carbon | Rosso Magma | Full PPF
Fabriekskleur
Rosso Magma
Transmissie
Automaat
KM Stand
7434 km
Bouwjaar
2020
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Doorgewinterde Ferrari fans die denken dat ze inmiddels alles wel hebben gezien moeten we helaas teleurstellen: zó zag u de 488 Pista namelijk nog nooit! Prins heeft ‘m inclusief extreem omvangrijke carbon uitrusting, gouden wielen, Two-Tone Racing Stripes en een unieke Rosso Magma carrosserielak die volledig in de PPF is gezet. Liefhebbers met Rosso Ferrari bloed stromend door hun aderen dromen ervan om met grof geweld in de Carbon Racing Seats te worden gedrukt. Dat het er bijzonder heftig aan toe kan gaan bewijst tevens de aanwezigheid van een 4-punts harnas. En toch kunnen we niet garanderen dat alle organen op hun plek blijven zitten, want de met carbon omhulde V8-turbomotor levert maar liefst 720 steigerende paarden af aan de achteras… Accelereren van 0 naar 100 km/h? Binnen 2,85 seconden is het al achter de rug! En dan te weten dat de lichtgewicht GTB nog het meest excelleert op het gebied van grip en wegligging… Slik.

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Ferrari 488 Pista

Doorgewinterde Ferrari fans die denken dat ze inmiddels alles wel hebben gezien moeten we helaas teleurstellen: zó zag u de 488 Pista namelijk nog nooit! Prins heeft ‘m inclusief extreem omvangrijke carbon uitrusting, gouden wielen, Two-Tone Racing Stripes en een unieke Rosso Magma carrosserielak die volledig in de PPF is gezet. Liefhebbers met Rosso Ferrari bloed stromend door hun aderen dromen ervan om met grof geweld in de Carbon Racing Seats te worden gedrukt. Dat het er bijzonder heftig aan toe kan gaan bewijst tevens de aanwezigheid van een 4-punts harnas. En toch kunnen we niet garanderen dat alle organen op hun plek blijven zitten, want de met carbon omhulde V8-turbomotor levert maar liefst 720 steigerende paarden af aan de achteras… Accelereren van 0 naar 100 km/h? Binnen 2,85 seconden is het al achter de rug! En dan te weten dat de lichtgewicht GTB nog het meest excelleert op het gebied van grip en wegligging… Slik.

Exterieur
Wat. Een. Plaatje. Zelden zagen we een Ferrari zó mooi. Aan vergelijkingsmateriaal echt geen gebrek! Maar dit is toch wel iets héél speciaals… Het Rosso Magma lakwerk heeft op het eerste oog wat weg van de ook al zo fraaie Rosso F1 2007 kleurstelling, bekend van de Scuderia Ferrari Formule 1-bolides uit datzelfde jaartal. Maar het rood dat onze 488 Pista opsiert lijkt nét één tint donkerder te zijn. Daarmee spat het niet minder van uw scherm af, zoals u ziet. De Italiaanse exoot uit de Prins stal gaat zowaar qua esthetica nog een paar stappen verder door het koetswerk op 20 inch Forged Wheels neer te zetten, type Gold welteverstaan. Achter de goudkleurige wielen schuilen Nero remklauwen. Hoewel, schuilen… Het velgdesign is minimalistisch genoeg om onbelemmerd een blik te kunnen werpen op alles wat daarachter gebeurd. Het hart van de wielen zijn eveneens het bewonderen waard vanwege de koolstofvezel finish. Naast de wheel centre caps, zijn ook de front spoiler, front aero flaps, front air vents, side air splitter, side skirts, diffusor, rear moulding én rear segment fully carbon-made. De titanium tailpipe tips worden naadloos in het carbon geheel opgenomen. Voorts bestaan de Two-Tone Racing Stripes uit een Nero DS middenbaan, vergezeld door Bianco Cervino buitenbanen, welke vanaf het front worden doorgetrokken tot aan de achterspoiler. Onderweg wordt de racing livery 2x onderbroken vanwege het glaswerk. Naar binnen spieken is niet alleen toegestaan, maar een absolute must, refererend aan de V8-machine achterin, middenin de carbon engine compartment. Wauw, wauw en nog eens wauw!

Interieur
Tijd om bij te komen van de verpletterende schoonheid is er niet, want de Pista cabine weet de inzittenden opnieuw weg te blazen met een wáán-zinnige interieursamenstelling. Laat u zakken in met Nero alcantara beklede Carbon Racing Seats en krijg alvast een idee wat voor krankzinnigs u te wachten staat door uzelf vast te snoeren in het 4-punts raceharnas. Lederen Bianco stripes op stoelen + dashboard, een Bianco rev-counter, Bianco contraststiksels en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen moeten ogenschijnlijk een beetje verlichting brengen in de overwegend Nero alcantara cockpit. Echter, al gauw wordt duidelijk: deze bella macchina is zo hardcore als wat. De vele carbon finishes laten niets heel van enig vermoeden dat de straatlegale versie van de compromisloze Ferrari 488 racer op een bepaald vlak vergevingsgezind is. Dashboard, deurpanelen, Driver Zone, stuurwiel (inclusief LED Shift Indicator), schakelflippers, Upper Centre Console Trim en ook de instaplijsten verwelkomen u aan boord aan de hand van peperduur, lichtgewicht koolstofvezel. Wat een belevenis! En dan moet de 8-cilinder achterin de carbon motorruimte nog ontwaakt worden…

Opties & extra’s
Ons racehart schreeuwt dat minder opties voor méér beleving zorgen. Uitgezonderd alles dat gewicht bespaard uiteraard. Toch moeten we ook toegeven dat de adaptieve koplampen en achteruitrijcamera stiekem heel goed van pas komen. De Paint Protection Film kan immers niet álle soorten schades voorkomen…

Techniek & performance
Ten opzichte van de 488 Gran Turismo Berlinetta kreeg de Pista er 50 paarden bij, tegenover een afslankkuur van 90 kg. Wie deze cijfers tegen elkaar wegstreept, komt bij Ferrari uit op een 0-100 km/h sprinttijd binnen 2,85 seconden… De topsnelheid van 340 km/h is F1-waardig en wordt mede mogelijk gemaakt door net zo’n slim Drag Reduction Systeem te gebruiken als in de koningsklasse van de autosport. Alleen is het systeem in geval van de Pista onder in plaats van achter de auto gemonteerd. Het principe is echter hetzelfde: met de DRS-klep open is er minder luchtweerstand en meer topsnelheid. In gesloten toestand zorgt DRS juist voor meer neerwaartse druk – lees: downforce. Lees: grip. Dus ook door bochten gaat de Ferrari 488 Pista belachelijk hard! Het lagere wagengewicht maakt ‘m bovendien wendbaarder. Voor zover we van wendbaar kunnen spreken met 720 pk aan 3,9 liter V8-turbopower op de achterwielen… Wie durft?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Elektronische remkrachtverdeling
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
Motor
3902cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
721 pk
Gewicht
1380 kg
Topsnelheid
340 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 488

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Mercedes-Benz G-Klasse

63 AMG | Manufaktur Monza Grey Magno | Burmester | 360 cam | Massage

€ 234.500

Ferrari 488

Spider | Full PPF | Racing Seats | JBL | Blu Pozzi | Historical color | Carbon Driver Zone

€ 274.500

Maserati Grecale

3.0 V6 Trofeo 530pk | Sonus Faber Hifi | Pano-dak | Veel carbon | Stoelkoeling | Luchtvering etc!

€ 149.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink