Supercar of the Year, Red Dot Design winnaar; de Ferrari 488 GTB hoeft niets, maar dan ook echt helemaal niets te bewijzen. En toch kon uw voorganger het niet laten om de Gran Turismo Berlinetta zo ongeveer van de meest extreme aankleding te voorzien, inclusief beschermende coating + PPF. Wij ruilden dit carbon wonder in van échte liefhebbers die de overstap maakten naar de nieuwe Ferrari 296. Kortom, een waardig opvolger. En dat gaat u ook zijn, mits u deze bomvolle btw-auto net zoveel liefde gaat geven als de voormalig eigenaren. Aan de uitrusting zal het niet liggen: Goldrake Carbon Racing Seats, een carbon motorruimte, Carbon Central Bridge, carbon diffusor en legio andere lichtgewicht in- en exterieurdetails zijn inbegrepen. In het verlengde van deze unieke, performance gedreven trim monteerde Maranello tevens een Passenger Display en LED Shift indicator in het – hoe kan het ook anders – carbon stuurwiel. Nieuwsgierig geworden naar rest van de opwindende samenstelling van dit meeslepende V8-monster? Lees dan verder!
Lees verderFerrari 488 GTB Rosso Corsa
Supercar of the Year, Red Dot Design winnaar; de Ferrari 488 GTB hoeft niets, maar dan ook echt helemaal niets te bewijzen. En toch kon uw voorganger het niet laten om de Gran Turismo Berlinetta zo ongeveer van de meest extreme aankleding te voorzien, inclusief beschermende coating + PPF. Wij ruilden dit carbon wonder in van échte liefhebbers die de overstap maakten naar de nieuwe Ferrari 296. Kortom, een waardig opvolger. En dat gaat u ook zijn, mits u deze bomvolle btw-auto net zoveel liefde gaat geven als de voormalig eigenaren. Aan de uitrusting zal het niet liggen: Goldrake Carbon Racing Seats, een carbon motorruimte, Carbon Central Bridge, carbon diffusor en legio andere lichtgewicht in- en exterieurdetails zijn inbegrepen. In het verlengde van deze unieke, performance gedreven trim monteerde Maranello tevens een Passenger Display en LED Shift indicator in het – hoe kan het ook anders – carbon stuurwiel. Nieuwsgierig geworden naar rest van de opwindende samenstelling van dit meeslepende V8-monster? Lees dan verder!
Exterieur
De 488 GTB is design-technisch een heerlijk pure Ferrari, en laat nu net precies daar het accent ook op liggen. Letterlijk. Voorzien van een two-tone kleurstelling met een Nero dak, Rosso Corsa carrosserie en 20 inch Forged Dark Painted Rims plus daarachter Rosso remklauwen, staat hier een compromisloze exoot. Dat het nóg een paar tandjes scherper kan, bewijst de eindeloos lange lijst met carbon opties: frontspoiler, sideskirts, naafkapjes, rear air-ducts, paneel achter de achterruit, F1-mistachterlicht en ook de diffusor is carbon-made. Wie alle koolstofvezel details heeft gespot, nodigen we van harte uit om nog eens een blik op de V8-machinekamer te werpen. Want wat ligt daar onder het glas: inderdaad, een carbon motorruimte! De splitters opzij zijn zo ongeveer de enige onderdelen die niet lichter van gewicht zijn gemaakt. In plaats daarvan schittert daarop de Italiaanse tricolore. En natuurlijk pronken de Scuderia Ferrari Shields trots op de voorste schermen. Immers, meer race-DNA in een moderne GTB gaat u niet vinden! De professioneel aangebrachte coating en Paint Protection Film zullen er alles aan doen om de verpletterende uitstraling van onze 488 zo smetteloos mogelijk te houden. Want dat is wat een liefhebber als u óók belangrijk vindt…
Interieur
Onze Prancing Horse met High Emotion Low Emission zit dus HELEmaal vol carbon. En daarop vormt de cockpit allesbehalve een uitzondering. Dit begint al bij de instaplijsten, maar ook het koolstofvezel stuurwiel inclusief LED Shift Indicator + erachter carbon schakelflippers geeft u een racy welkom. Verder heeft u vanuit de Goldrake Carbon Racing Seats in de maat “L” zicht op carbon dashboard inserts, een carbon tunnelconsole én Carbon Central Bridge. Overigens zijn de racekuipen aan de voorkant bekleed met Nero leder. Dezelfde afwerking treft u op de resterende delen van het dashboard en de deurpanelen. Rosso contraststiksels door het hele interieur en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen houden de zwart/rode combinatie perfect in balans. Met zo’n aankleding ziet iedere bestuurder eruit als een professional. Toch houden de Large kuipstoelen rekening met het feit dat niet elke liefhebber het postuur heeft van een Formule 1-coureur. Het strenge dieet mag zich dus beperken tot de Ferrari 488 GTB zelf…
Opties & extra’s
Wie van puur houdt, zal zich enkel om de carbon opties bekommeren. Echter, er is een uitzondering: de Passenger Display. Omdat de samenstelling van deze Gran Turismo Berlinetta volledig in het teken staat van performance, is het wel zo aardig dat die performance ook vanaf de bijrijderskant kan worden afgelezen. Tenzij een extra inzittende vooral wordt gezien als extra gewicht…
Techniek & performance
Dat een passagier aan boord niet meteen ten koste hoeft te gaan van de prestaties, daar zorgt de 3,9 liter Ferrari V8 wel voor. De 8-cilinder achterin krijgt support van geavanceerde Twin-Scroll turbotechnologie om maar liefst 670 paarden richting de achteras te sturen. Als direct gevolg daarvan wordt u binnen 3 seconden van 0 naar 100 km/h gelanceerd. Via 7 automatische versnellingen bereikt de 488 GTB een meer dan indrukwekkende topsnelheid van 330 km/h. Bij elke tik tegen de rechter Shift Paddle barst er weer een explosie van geweld los. Ook qua sound: op de beleving van deze Rosso Corsa Ferrari staat geen maat! In bochten plakt de aerodynamisch zeer doordachte supercar als secondelijm vast aan het asfalt en geeft daarmee een compleet nieuwe betekenis aan de term ‘griplevel’. Wie de grenzen van onze wonderschone 488 weet op te zoeken, moet een hart hebben ze groot als dat van een Ferrari ontwerper…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.0 V8 Assetto Fiorano | Full carbon! | Grigio Competizione
Prijs op aanvraag
Cabrio 992 Carrera 4S | Lift | Sport Chrono | Stoelventilatie | PASM
€ 154.500
4.0 S | Burmester | Pano | Performance Seats | Exclusive interior | Camera
€ 94.500