Deze uniek mooie Ferrari 458 is langer aan Prins verbonden dan ons eigen Atelier. Dat hoeft geen probleem te zijn, want aan wie kunnen we het bedenken van een originele configuratie beter overlaten dan aan de meesters uit Maranello zelf? In 2015 waren we tijdens onze 1e Prins Tour ter plaatse, en we kwamen niet met lege handen thuis: de Rosso Fuoco Spider ging rechtstreeks vanuit het Ferrari museum met ons mee naar Nunspeet. Inclusief een lange lijst met carbon opties – waaronder de Racing Seats. Daarna zijn we de rode parel nooit meer uit het oog verloren. Van de bescheiden 36.000 km asfalt ervaring werd het overgrote deel op Nederlandse bodem afgelegd, enkel door trouwe Prins klanten. Dat de dakloze Italia geïntegreerd is, is dus een understatement. En hoewel het geen uitgangspunt mag zijn, hebben we toch goede hoop dat de connectie met ons bedrijf ook in de toekomst als een rode draad wordt voortgezet. Fuoco rood.
Lees verderFerrari 458 Spider Rosso Fuoco
Deze uniek mooie Ferrari 458 is langer aan Prins verbonden dan ons eigen Atelier. Dat hoeft geen probleem te zijn, want aan wie kunnen we het bedenken van een originele configuratie beter overlaten dan aan de meesters uit Maranello zelf? In 2015 waren we tijdens onze 1e Prins Tour ter plaatse, en we kwamen niet met lege handen thuis: de Rosso Fuoco Spider ging rechtstreeks vanuit het Ferrari museum met ons mee naar Nunspeet. Inclusief een lange lijst met carbon opties – waaronder de Racing Seats. Daarna zijn we de rode parel nooit meer uit het oog verloren. Van de bescheiden 36.000 km asfalt ervaring werd het overgrote deel op Nederlandse bodem afgelegd, enkel door trouwe Prins klanten. Dat de dakloze Italia geïntegreerd is, is dus een understatement. En hoewel het geen uitgangspunt mag zijn, hebben we toch goede hoop dat de connectie met ons bedrijf ook in de toekomst als een rode draad wordt voortgezet. Fuoco rood.
Exterieur
In deze – even exotische als stijlvolle – samenstelling zien we in de Ferrari 458 Spider als één van de fraaiste creaties die afgelopen decennium de poorten van Maranello verliet. Wát een machine! De bella macchina dankt haar oogverblindende esthetica grotendeels aan het gebruik van een wel héél bijzonder sausje: het Rosso Fuoco lakwerk werd op speciaal verzoek over het aerodynamisch geavanceerde koetswerk van de Spider gegoten, en kreeg versterking in de vorm van gepolijste velgen, Nero remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Het resultaat is verbluffend: we gaan op onze blote knieën en smeken Enzo’s volgelingen om deze prachtige rode gloed standaard in hun kleurenpalet op te nemen. Het zal de toekomstige eigenaar waarschijnlijk een zorg zijn: hij of zij heeft de buit tegen die tijd immers al lang binnen. Bovendien, mocht het Ferrari Atelier besluiten niet naar ons te luisteren, wees niet getreurd: het maakt dit one-off raspaard des te unieker. En daarmee waardevoller. En bovenal: begerenswaardiger…
Interieur
Met zo’n bijzondere exterieurkleur, mocht het interieur uiteraard niet achterblijven. De bedenker was het aan zijn of haar stand verplicht om ook van de cockpit iets speciaals te maken. Dat de persoon in kwestie hierin glansrijk is geslaagd, moge duidelijk zijn: het Nuovo Cuoio lederen binnenste loopt over van het Italiaanse charisma. Echter, kennelijk was dat niet voldoende, getuige de vele carbon delen. Het prachtige, lichtgewicht materiaal doet onder andere dienst als Driver Zone, inleg in de deurpanelen en afwerking van het dashboard, de tunnelconsole, alsmede het stuurwiel. Daarnaast zijn de sportstoelen ervan gemaakt, en niet zonder reden: zoveel pracht, daar moet u toch echt even goed voor gaan zitten…
Opties & extra’s
De atmosferische 8-cilinder wordt al lange tijd met uitsterven bedreigd. We moeten dus wel haast gek zijn om zoiets als het aanwezige JBL audiosysteem aan te prijzen. Maar oké, het zit erop. En het klinkt ook fantastisch, al hebben we liever geen stoorzenders aan boord zodra de magische krachtbron van zich laat horen…
Techniek & performance
Druk op de start button en meteen wordt duidelijk waarom; achter u klinkt de meeslepende sound van ongetemde en ongedempte V8-power. Een samenspel tussen 570 paarden en 7 versnellingen zorgen voor bloedstollende prestaties. De transmissie met dubbele koppeling helpt de schone Spider krankzinnig snel van haar plek te krijgen. En dat is te horen! Onder luid gekrijs wordt u – met launch control ingeschakeld – binnen 3,4 seconden van 0 naar 100 km/h gelanceerd. De topsnelheid van 320 km/h is eveneens indrukwekkend te noemen. Maar het mooie van deze turboloze, non-hybride techniek is dat u niet per se hard hoeft te gaan om een onuitwisbare indruk achter te laten op uzelf, de passagier én eventuele omstanders. De meesterlijke melodieën gaan namelijk door merg en been en zullen iedere liefhebber een Rosso waas voor de ogen bezorgen. Precies dat wat ons ook steeds weer overkomt na een hereniging in Nunspeet. Meer ziel en schoonheid gaat u in een moderne Ferrari niet terugvinden!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.3 V8 | Challenge wheels | Top condition | Ceramic | Carbon Seats
€ 119.500
Turbo S 93 kWh | SportDesign Carbon | Burmester | Keramisch | PDCC Sport
€ 82.500
3.9 V8 | Verde British | Pass. display | Carbon stuur
€ 324.500