Ferrari 458 Spider
We verkochten hem eerder, maar zo mooi en strak als nu was hij nog nooit. Zowel technisch als optisch is alles tot in detail in ere hersteld. Niet dat dit alles nodig was, maar de auto smeekte gewoon om een extensieve ‘Prins treatment’. Een heerlijke ‘Atelier Car’ van Ferrari. Uniek tot in detail, smetteloos tot in detail. Wie zich de eerste eigenaar mocht noemen moet iemand met smaak en gevoel voor het merk zijn geweest. De volgende eigenaar komt diezelfde eer toe.
Exterieur
Een Ferrari 458 Spider maakt het de koelbloedigen der aarde niet bepaald gemakkelijk om onverschillig te blijven wanneer dit gele gevaar in de doorgaans grauwe straten van Nederland opdoemt. Het spectaculair mooie design van de aerodynamisch geavanceerde Spider-carrosserie, laat immers nog geen ijskonijn koud.
Dat het nog een tandje erger kan bewijst dit unieke exemplaar. Met zijn 20 inch gesmede ‘Forged’ velgen, Scuderia Ferrari Shields op de voorschermen, gele remklauwen en parelmoer Giallo Tripolo Strato lakwerk, voegt de 458 een fijne scheut opwinding toe aan de verpletterende uitstraling waarvoor fameus ontwerpbureau Pininfarina verantwoordelijk is. De metallic lak bestaat, zoals de naam al zegt, uit drie verschillende lagen in evenveel verschillende tinten geel. Het resultaat is verbluffend: geen gele kleur met zoveel diepte als deze!
Interieur
De aankleding van de cockpit is evenmin oppervlakkig. Op de eerste plaats doordat oud-Formule 1-coureur Michael Schumacher zich bemoeide met de ergonomische indeling van het Ferrari-binnenste. Als iemand weet hoe een auto op hoge snelheid het prettigste te bedienen is, dan is het de legendarische ‘Rekordmeister’ wel.
De vele carbon delen op onder andere het dashboard, stuurwiel, de shift paddles en middentunnel, bevestigen het feit dat de Ferrari 458 onlosmakelijk verbonden is met de koningsklasse uit autosport. Zelfs de B-stijlen zijn met het lichtgewicht materiaal afgewerkt, waarmee de eerste verbinding tussen in- en exterieur alvast gemaakt is. De sportstoelen zijn smaakvol opgetrokken uit Charcoal Grey leder en daarnaast voorzien van fraaie alcantara striping in diezelfde grijstint. Het leder en alcantara is gestikt met toepasselijk Giallo garen, wat tevens is gebruikt voor de emblemen in de hoofdsteunen. Zelfs de gordels zijn geheel in stijl uitgevoerd met hun gele kleurstelling. Hoezo, oog voor detail?
Uitrusting & techniek
De parkeersensoren voor + achter, navigatie met Bluetooth, elektrisch bedienbare stoelen en automatisch dimmende binnenspiegel vervolledigen de rijke uitrusting van de volbloed. Mooi hoor, al die luxe, maar we voelen ons pas écht rijk wanneer de 570 pk’s van zich laten horen. Met launch control ingeschakeld stuwt de luidruchtige Ferrari-V8 de inzittende(n) binnen 3,4 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. De razendsnelle F1-tranmissie telt 7 verzetten en is er medeverantwoordelijk voor dat de topsnelheid van 320 km/h wel een keer bereikt is. Zelden hebben we een auto ervaren die zijn uitgesproken voorkomen zó overtuigend waarmaakt. De echte VIP is opgestaan. Geen mens, maar een machine.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo