Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 348

Type
TB | Low mileage!
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
23926 km
Bouwjaar
1991
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Ferrari 348

Type
TB | Low mileage!
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
23926 km
Bouwjaar
1991
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Back to the 80s! Dat deze prachtige, amper ingereden (!) Ferrari 348 TB begin jaren 90 werd geproduceerd, doet niets af aan het feit dat liefhebbers vol gas worden blootgesteld aan nostalgische jaren 80 gevoelens bij het zien van de Rosso Corsa klassieker. Zóveel karakter en dan ook nog eens zoveel glans; dit is geen auto. Dit is een meesterlijk ontworpen tijdmachine. Eentje die in een werkelijk schitterende staat verkeert en nieuw is geleverd door Ferrari Dealer Francorchamps in Brussel. Alle originele boeken zijn aanwezig en natuurlijk pompen we voorafgaande aan de aflevering net zoveel liefde in de techniek als dat de engineers destijds in Maranello deden. Bij Prins kent passie en perfectie geen grenzen!

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

Ferrari 348 TB Rosso Corsa

Back to the 80s! Dat deze prachtige, amper ingereden (!) Ferrari 348 TB begin jaren 90 werd geproduceerd, doet niets af aan het feit dat liefhebbers vol gas worden blootgesteld aan nostalgische jaren 80 gevoelens bij het zien van de Rosso Corsa klassieker. Zóveel karakter en dan ook nog eens zoveel glans; dit is geen auto. Dit is een meesterlijk ontworpen tijdmachine. Eentje die in een werkelijk schitterende staat verkeert en nieuw is geleverd door Ferrari Dealer Francorchamps in Brussel. Alle originele boeken zijn aanwezig en natuurlijk pompen we voorafgaande aan de aflevering net zoveel liefde in de techniek als dat de engineers destijds in Maranello deden. Bij Prins kent passie en perfectie geen grenzen!

Historie
Onze Ferrari 348 TB begon zijn loopbaan met een link naar ’s werelds meest beroemde Formule 1-circuit, namelijk in de showroom van Francorchamps Motors Brussels S.A. En toch verdenken we de iconische supercar ervan dat hij in 33 jaar tijd geen kerbstone heeft aangeraakt en geen chicane heeft gezien. De conditie is namelijk subliem en doet daarmee de unieke lage kilometerstand recht aan. Uiteraard zit hier een verhaal achter: de 348 TB heeft lange tijd deel uitgemaakt van een grote Franse Ferrari collectie. Van rijden kwam weinig tot niets terecht. Hoe anders was dit aan het begin van zijn carrière: de onderhoudshistorie vertelt ons dat het Belgische Ferrari GTM S.A. zich na één jaar over de 348 TB boog bij een kilometerstand van 9.883. In 2017 stond de teller op 23.765 km nadat Ferrari Officina Valenti BVBA (eveneens in België gevestigd) zich over de V8-techniek boog. Aan die kilometerstand is anno 2024 eigenlijk niets meer veranderd. Dat neemt echter niet weg dat onze specialisten ervoor zorgen dat de klassieke Prancing Horse er ook op dit vlak weer helemaal fris bijstaat!

Exterieur
Het eerste dat opvalt aan het karakteristieke design van de Ferrari 348 TB zijn de typische Testarossa trekjes: scherpe lijnen, rechte hoeken, ‘vinnen’ in de deuren en ‘slats’ die de achterlichten coveren maken dat dit model eenvoudig te onderscheiden is van zijn veel rondere F355 opvolger. Lekker 80s zijn tevens de klapkoplampen van de Trasversale Berlinetta. En het Rosso Corsa lakwerk? Dat is nog niets van zijn vuur verloren! De rode parel verkeert werkelijk in smetteloze staat en mede daardoor is de uitstraling minstens zo clean. Anders dan tegenwoordig vaak het geval is, valt deze exoot niet op door uitbundige designfeatures, maar maken juist de strakke vormen en het onmiskenbare silhouet het verschil. Van het legendarische Pininfarina ontwerp kunnen we geen genoeg krijgen! Dit is pure kunst op wielen. Let bijvoorbeeld ook op de grootte van de 4 uitlaateindstukken: die is naar moderne maatstaven behoorlijk bescheiden te noemen. Ze bieden echter een sound die door merg en been gaat…

Interieur
Het Nero lederen interieur correspondeert qua vormgeving en conditie volledig met de carrosserie. De zit is laag, de buitenspiegels staan hoog en de zwarte tellers en meters zijn uitgevoerd met vuurrode naalden + opschriften. Ongekend dat dit al 33 jaar oud is. De drang om stevig aan het Nero lederen stuurwiel te draaien en de schitterende aluminium pook door de klassiek uitgefreesde schakelcoulissen te jagen is namelijk groter dan ooit. Geen airco, geen stuurbekrachtiging, geen rijassistentiesystemen. Dit is een sportwagen cockpit op z’n puurst!

Techniek & performance
De 2 laag boven de grond hangende stoelen vertellen iets over het zwaartepunt van de Ferrari 348 TB, en daarmee dus ook over de stabiliteit en wegligging. Het is de ouderwetse manier om 300 steigerende paarden op verantwoorde wijze via de achteras op het asfalt los te laten. Hoewel, alert zijn moet u nog altijd, want een elektronisch vangnet schittert door afwezigheid. Wie de zware koppeling en dwarsgeplaatste (Trasversale) 5-bak eigen heeft gemaakt, zou in staat moeten zijn om de atmosferische Ferrari V8 binnen 5,6 seconden van 0 naar 100 km/h te laten schieten. Pas bij een topsnelheid van 275 km/h vindt de 3,4 liter 8-cilinder het welletjes. Uw geprikkelde zintuigen zullen echter net zo hard schreeuwen om meer als de powerunit achterin, want de rijbeleving is o zo verslavend! Is dat niet precies de reden waarom u als een blok voor deze Ferrari klassieker valt?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

Motor
3405cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
300 pk
Gewicht
1460 kg
Topsnelheid
275 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
5.6 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 348

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Mercedes-Benz SL-Klasse

350 SL roadster | Full history | German car | Hardtop

€ 52.500

Ferrari 575m

Maranello

€ 139.500

Prijs op aanvraag

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink