In 2013 vond Bentley het welletjes en besloot de Continental Flying Spur voortaan enkel Flying Spur te noemen. De topklasse limousine is immers onderscheidend genoeg om los te weken van de Continental serie, waarop ook deze generatie technisch overigens nog steeds gebaseerd is. De verschillen met de GT en Convertible zijn optisch echter een stuk groter dan een paar portieren. Letterlijk, want de omvang van de Bentley Flying Spur alleen al is een reden om te imponeren. Al die extra centimeters komen ten goede van de ruimte die Bentley gereserveerd heeft voor luxe. Zo zijn Driving Specification en Comfort Specification inbegrepen. Een camera, elektrisch schuif-/kanteldak en Executive Rear kunt u eveneens afvinken. Angst voor zwaarlijvigheid? Als wij u vertellen dat de V8 bi-turbomotor in het front 507 pk en 660 Nm koppel levert, bent u dan gerustgesteld?
Lees verderBentley Flying Spur 4.0 V8
In 2013 vond Bentley het welletjes en besloot de Continental Flying Spur voortaan enkel Flying Spur te noemen. De topklasse limousine is immers onderscheidend genoeg om los te weken van de Continental serie, waarop ook deze generatie technisch overigens nog steeds gebaseerd is. De verschillen met de GT en Convertible zijn optisch echter een stuk groter dan een paar portieren. Letterlijk, want de omvang van de Bentley Flying Spur alleen al is een reden om te imponeren. Al die extra centimeters komen ten goede van de ruimte die Bentley gereserveerd heeft voor luxe. Zo zijn Driving Specification en Comfort Specification inbegrepen. Een camera, elektrisch schuif-/kanteldak en Executive Rear kunt u eveneens afvinken. Angst voor zwaarlijvigheid? Als wij u vertellen dat de V8 bi-turbomotor in het front 507 pk en 660 Nm koppel levert, bent u dan gerustgesteld?
Exterieur
Kleding maken de man, wielen de gentleman. In dit geval betreffen het 10-spaaks wielen, voorzien van een Daytona grijze laklaag. Hiermee voegt Bentley een extra vleugje sportiviteit toe aan de super chique, in Brodgar metallic gespoten 4-deurs. Zwarte remklauwen leggen ondertussen het accent op het ingetogen karakter van onze Flying Spur. Het aalgladde koetswerk en de elegante rondingen zijn typerend voor deze Bentley, alsmede elk ander lid uit de Continental familie. De dubbele ronde koplampen en het grille ontwerp spelen net als bij de GT en Convertible een prominente rol in het aanzicht. Tot zover de overeenkomsten. Verschillen zijn er veel meer, mede dankzij topdesigner Luc Donckerwolke wie de Bentley Flying Spur tekende. Hij zal ongetwijfeld de schetsen van Belgisch collega-ontwerper Dirk van Braeckel ernaast hebben gehad, maar gaf geheel zijn eigen draai aan de superieure Continental stijl. En daar profiteert de volgende eigenaar van deze Flying Spur maximaal van.
Interieur
Mulliner Driving Specification doet zijn naam eer aan: gericht zijn op het rijden. Maar het oog wil natuurlijk ook wat. In geval van onze Bentley Flying Spur gaat dat hand in hand: bestuurder en passagiers nemen plaats op schitterende diamond-quilted zetels en het bedienen van de pedalen doet u het liefst met een fluwelen voet vanwege de prachtige sportpedalen. Gedrukt worden in zwart lederen Beluga stoelen met Linen contraststiksels en diamantpatroon vond Bentley echter niet spannend genoeg en dus liet de fabrikant zijn handtekening achter op de hoofdsteunen. Letterlijk. Aan de gestikte emblemen gaat u ongetwijfeld gauw gehecht raken zodra de topclass limo eenmaal in gang wordt gezet. We voorspellen een extra zachte landing dankzij de speciale kussens uit het Comfort Specification pakket. Liever achterin genieten van de rust en (been)ruimte? De volgende optie gaat het u ongetwijfeld nóg gerieflijker maken…
Opties & extra’s
Executive Rear legt de focus namelijk voor de volle 100% op de achterste inzittenden. Elk raam heeft zijn eigen gordijn, de klimaatregeling is afzonderlijk in te regelen en de stoelen zijn, net als voorin, volledig elektrisch te verstellen én hebben een memoryfunctie. Handig voor als u van plan bent vaker het chauffeuren uit te besteden. Het elektrisch bedienbare schuif-/kanteldak zorgt behalve voor frisse lucht, ook voor meer lichtinval in het overwegend zwarte interieur. En natuurlijk is een camera allerminst overbodige luxe met 5,30 meter aan staal om u heen.
Techniek & performance
Wie denkt dat moderne turbotechnologie enkel bedoeld is voor compacte krachtbronnen heeft het behoorlijk mis. Bentley bedacht namelijk dat een 4,0 liter V8-motor ook prima wat extra power kon gebruiken. En zo geschiedde: de 8-cilinder parel voorin is dubbel geblazen, waarmee het vermogen op een indrukwekkende 507 pk en 660 Nm koppel uitkomt. Inzittenden worden vanuit de luie stoel van 0 naar 100 km/h gekatapulteerd alsof het niets is. De vorstelijke sedan heeft er slechts 5,2 seconden voor nodig en rekent zodoende ook qua performance moeiteloos af met het gros op autogebied. De topsnelheid van 295 km/h ligt dicht tegen de magische 300-grens aan en is daarmee uniek binnen het segment van de Flying Spur. Via 8 automatische versnellingen wordt de acceleratie haast geruisloos en naadloos ingezet. “A brilliant piece of engineering” zouden de Britten zeggen. Deze geweldige machine wordt exclusief aangeboden bij Prins. Doe er uw voordeel mee.
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500