Zin om een krachtig statement te maken? Denk niet in EV of hybride, maar in W12. Bekijk de wereld analoog in plaats van digitaal. Hekel een futuristisch design en kies voor classy. De Bentley Continental GT 6.0 W12 is als een tijdloze tijdmachine: de liefde voor ouderwets veel power keert keer op keer terug als een boemerang. Wat een uitstraling. Wat een weelde. Wat een heerlijke 12-cilinder parel heeft onze Britse Beauty! Verder treft u aan boord van deze ultieme grand tourer: 14-voudig verstelbare massagestoelen inclusief stoelventilatie en memoryfunctie. Zowel de zetels voor- als achterin zijn te verwarmen, de achterklep opent zich elektrisch en natúúrlijk prijkt het klassieke Breitling uurwerk trots op het dashboard. Uitzondering op de analoge regel is de achteruitrijcamera, maar die heeft toch echt wel een meerwaarde als u de schoonheid van deze Bentley intact wilt houden. Cruise Control en 4-weg luchtvering inclusief elektronische schokdempers maken het leven extra gerieflijk. Zoals dat hoort in een statige GT van dit formaat…
Lees verderBentley Continental GT 6.0 W12 Thunder Grey
Zin om een krachtig statement te maken? Denk niet in EV of hybride, maar in W12. Bekijk de wereld analoog in plaats van digitaal. Hekel een futuristisch design en kies voor classy. De Bentley Continental GT 6.0 W12 is als een tijdloze tijdmachine: de liefde voor ouderwets veel power keert keer op keer terug als een boemerang. Wat een uitstraling. Wat een weelde. Wat een heerlijke 12-cilinder parel heeft onze Britse Beauty! Verder treft u aan boord van deze ultieme grand tourer: 14-voudig verstelbare massagestoelen inclusief stoelventilatie en memoryfunctie. Zowel de zetels voor- als achterin zijn te verwarmen, de achterklep opent zich elektrisch en natúúrlijk prijkt het klassieke Breitling uurwerk trots op het dashboard. Uitzondering op de analoge regel is de achteruitrijcamera, maar die heeft toch echt wel een meerwaarde als u de schoonheid van deze Bentley intact wilt houden. Cruise Control en 4-weg luchtvering inclusief elektronische schokdempers maken het leven extra gerieflijk. Zoals dat hoort in een statige GT van dit formaat… Deze GT is sinds levering in 2011 volledig onderhouden door Bentley Leusden door de 1e en enige eigenaar.
Exterieur
Het cachet druipt er bijna letterlijk vanaf: de Bentley Continental GT heeft elegantie altijd als uitgangspunt gehad, echter dit exemplaar is wel héél chic. Het Thunder Grey lakwerk toont zich tamelijk ingetogen, maar werd verrassend genoeg zelden gekozen. Aan onderscheid dus geen gebrek. En anders zorgen de Matrix Style grille, Bright Chromed Lower Bumper en 21 inch (!) 7-spaaks Alloy velgen hier wel voor. Imposant is een understatement… De Continental GT – met de nadruk op ‘GT’, doet zijn naam eer aan en heeft een vele malen sterkere coupévorm dan zijn 4-deurs naamgenoot. Elke Bentley is een opwindende verschijning, en daarop vormt de onze allesbehalve een uitzondering. Het design is naar Britse maatstaven behoorlijk modern, al bleef het authentieke karakter van het merk rechtovereind. Een knappe en bovenal stijlvolle prestatie. Overigens betreft het hier de 2e generatie; een fraaie evolutie van het origineel, beide getekend door de Belgische topontwerper Dirk van Braeckel. Hij wist de ouderwetse Bentley designtrend op artistieke wijze te doorbreken en zette daarmee nieuwe standaarden. Iets waar het legendarische automerk vandaag de dag nog altijd op leunt.
Interieur
Smaakvol is het eerste woord dat in ons opkomt bij het aanschouwen van het schitterende, bruin lederen binnenwerk. De cognackleurige bekleding is van de hoogste kwaliteit en wordt prachtig afgewisseld met zwart lederen delen en klassiek wortelnotenhout op dashboard, midden- en tunnelconsole. Ook de hemelbekleding, tot en met de zonnekleppen en handgrepen aan toe, heeft een beeldschone, bruin lederen finish. Hier en daar een chromen accent rondom het analoge instrumentarium, de ventilatieopeningen en natuurlijk de Breitling klok midden op het dashboard, roept nostalgische gevoelens op. De Continental GT 6.0 W12 is typisch een Bentley die traditionele autoharten op hol doet slaan en de benzine op volle toeren door de aderen van de liefhebber laat gieren. Let vooral ook op oogverblindend mooie details zoals de statige aluminium pookknop en de manier waarop het bruine leder in het zwarte overgaat, zoals op het stuurwiel. Elke kleur beschikt over een bijpassende stiknaad. Inclusief de badges in de hoofdsteunen. Terwijl de dubbele armleuning het accent op comfort legt, roepen de geperforeerde aluminium sportpedalen duidelijk wat anders. Wie het rechter exemplaar richting het donkerbruine tapijt duwt, zal meteen weten waarom…
Opties & extra’s
Met zoveel verfijning doet een 2+2 GT als deze Bentley Continental zonder opties al ultra luxe aan. Toch laat het uitrustingsniveau ook niets te wensen over: de voorste zetels zijn uiteraard uitgebreid (14-voudig) elektrisch te verstellen en beschikken over een memoryfunctie. Daarnaast zijn ze te koelen én hebben ze een massagefunctie. De stoelverwarming is zowel op de 1e als de 2e zitrij van toepassing. Immers, 2-deurs of niet, wie achterin mee mag, moet de privilege in iets bijzonders te hebben plaatsgenomen op alle mogelijke manieren ervaren. Een elektrische achterklep, achteruitrijcamera en Cruise Control leggen nog meer de nadruk op geriefelijkheid. Dat doet tevens de zogenaamde 4-corner Air Suspension inclusief Electronic Shock Absorption Control: oneffenheden worden ermee weggefilterd alsof ze niet bestaan. Bovendien is de wegligging uitermate stabiel, net zoals de basis van dit iconische merk.
Techniek & performance
Is een W12-motor met 6,0 liter inhoud nog wel van deze tijd? Wel als u zich beseft dat er weinig zo duurzaam is als een onverwoestbaar blok met een verwoestbare hoeveelheid power: geholpen door bi-turbotechnologie (dat dan weer wel), is er vanaf 1.700 tpm al 700 Nm koppel beschikbaar… Het totale vermogen komt uit op 575 pk, waardoor de Bentley Continental GT in staat is om binnen 4,6 seconden vanuit stilstand de 100 km/h voorbij te stevenen. Om vervolgens pas bij een topsnelheid van 318 km/h te stoppen met accelereren. Klinkt indrukwekkend? Het motorgeluid is dat ook! De sound van de dubbel geblazen 12-cilinder is markant, zonder te overdrijven. Precies zoals u van een machtige GT als deze mag verwachten. Qua souplesse is de Bentley superieur, mede te danken aan de vermogensopbouw: die is even geleidelijk als explosief. Geen EV of hybride die ‘m dat nadoet. Tsja, what else is new… Het onderhoudsboekje is volledig afgestempeld door Bentley Leusden,. Dat de W12 met liefde behandeld is, staat dus vast.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
1.8-16V MK II
Prijs op aanvraag
Scuderia | Top onderhouden!
€ 269.500
Spider | Full PPF | Racing Seats | JBL | Blu Pozzi | Historical color | Carbon Driver Zone
€ 269.500