Deze schitterend uitgevoerde Audi RS5 is origineel Nederlands geleverd en de laatste in zijn soort: inclusief heftig brullende 8-cilinder, non-turbo. Zo worden ze niet meer gebouwd! Sterker nog, in deze samenstelling gaat u geen 2e vinden… Voorzien van een Audi exclusive lak en dito interieur is dit duidelijk een RS5 voor de fijnproevers. Daarbovenop monteerde Ingolstadt verwarmde sportstoelen met memoryfunctie, een carbon finish, elektrisch glazen kanteldak, Bang & Olufsen audio plus een sportonderstel inclusief variabele demping. Kortom, meer variabelen gaat u niet vinden om zo snel mogelijk die 450 paarden uit te proberen. Dit is het groene rijden zoals wij liefhebbers dat het liefste zien (en horen)!
Lees verderAudi RS5
Deze schitterend uitgevoerde Audi RS5 is origineel Nederlands geleverd en de laatste in zijn soort: inclusief heftig brullende 8-cilinder, non-turbo. Zo worden ze niet meer gebouwd! Sterker nog, in deze samenstelling gaat u geen 2e vinden… Voorzien van een Audi exclusive lak en dito interieur is dit duidelijk een RS5 voor de fijnproevers. Daarbovenop monteerde Ingolstadt verwarmde sportstoelen met memoryfunctie, een carbon finish, elektrisch glazen kanteldak, Bang & Olufsen audio plus een sportonderstel inclusief variabele demping. Kortom, meer variabelen gaat u niet vinden om zo snel mogelijk die 450 paarden uit te proberen. Dit is het groene rijden zoals wij liefhebbers dat het liefste zien (en horen)!
Exterieur
In 2007 kwam Audi met een Coupé op basis van de A4, maar gaf de 2-deurs een dermate eigen karakter dat hij vanaf het begin hoger in de rangorde werd gepositioneerd en een eigen naam kreeg: A5. Het ontwerp van de Coupé is sierlijk, krachtig en onderscheidend. Met de snellere S5 waren we al bijzonder verwend, maar de RS5 uit 2010 is qua looks én qua performance de overtreffende trap. Het gespierde DNA laat de A5-topper bijna letterlijk uit zijn jasje knallen. Vandaar ook dat de schermen, bumpers en luchtinlaten een maatje groter werden gemaakt. Verder is de Audi RS5 Coupé te herkennen aan de 2 vuistdikke uitlaateindstukken en diffusor achter. Is het niet de sound van het 8-cilinder monster voorin het lange front, dan is het wel de Audi exclusive exterieurkleur die de ogen uit de karkassen doet rollen. Zó groen komt u de machtige V8-machine niet weer tegen! Typisch RS zijn uiteraard de contrasterende aluminium details in de vorm van de spiegelkappen en grille. Achter de zilverkleurige wielen schuilen dito remklauwen. Voor een perfecte balans tussen donker en licht zijn de luchtinlaten in de opgepompte voorbumper en uitlaateindstukken zwart uitgevoerd. Echter, het groen domineert. Gelukkig.
Interieur
Ook aan de binnenkant van onze RS5 Coupé heeft Audi exclusive flink huisgehouden. Het beige leder op de sportstoelen is op z’n zachtst gezegd uniek te noemen. De middenarmsteun, delen van de portieren, bies rondom de vloertapijten, stiksels in het RS-sportstuur en de versnellingspookhoes zijn eveneens beige uitgevoerd. Het gevoel van luxe is enorm aan boord van deze Coupé. Maar er heerst ook een sportieve ambiance dankzij de aanwezigheid van legio carbon afwerkingsdetails op de middentunnel en portierlijsten. In lijn met de rest van de cockpit is de hemelbekleding zwart van kleur. Ja, de Audi RS5 doet tamelijk knus aan, echter krap zal de 2+2 niet gauw voelen met zo’n groot glazen dak. Tijd om even uit te waaien…
Opties & extra’s
Het panoramadak laat zich elektrisch kantelen, net als de sportstoelen overigens. De volledig elektrisch bedienbare zetels zijn tevens verwarmd en beschikken over een geheugenfunctie om de gewenste zitpositie in op te slaan. Geloof ons: na een proefrit weet u niet hoe snel u uw voorkeurspositie wilt vastleggen, zóveel plezier bezorgt de RS5 Coupé zijn inzittenden. Verantwoordelijk hiervoor is onder andere het sportonderstel inclusief variabele demping. De speciale ophanging wordt automatisch aangepast aan de omstandigheden voor maximale grip, stabiliteit, scherpte en comfort. Luisteren naar het hoogwaardige Bang & Olufsen audiosysteem is eveneens genieten geblazen. Al kunt u voor het mooiste Audi geluid de schitterende speakers van B&O net zo goed in het dashboard laten zakken…
Techniek & performance
Bedien het rechterpedaal met een fluwelen voet en de atmosferische 8-cilinder roffelt er lekker op los. De FSI-motor heeft een inhoud van bijna 4,2 liter en maakt dus géén gebruik van geluiddempende turbo’s. Zet u de achtervolging van 0 naar 100 km/h in, dan kunt u 4,5 seconden lang genieten van een meeslepende V8-brul die tot het uiterste wordt gedreven. Op papier stuift de automaat met dubbele koppeling door tot alle 7 versnellingen zijn gebruikt en een topsnelheid van 250 km/h is behaald. Maar iedereen weet dat de Audi RS5 Coupé tot meer in staat is. Veel meer. Het quattro vierwielaandrijfsysteem zorgt voor bergen grip, zelfs met 450 pk onder de motorkap. Beste autoliefhebber, u weet wat u te doen staat: geef ons allen méér groen op straat!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
6.0 GTB Fiorano F1 | Carbon stoelen & dashboard
€ 144.500
4.7 V8 | Full history
€ 289.500
3.9 V8 HELE | Lift | 360 cam | Alcantara interieur! | Blu TDF
€ 374.500