Enkele keiharde feiten op een rij: de wereld is rond, een jaar duurt 365 dagen (oké, soms 366) en de ongekende schoonheid van een Aston Martin V8 Vantage vergaat nooit. Laat staan als het de laatste versie van de 4.7 Roadster is, voorzien van een tijdloze, super chique kleurstelling en carbon details! We durven wel met zekerheid te zeggen dat er geen moment komt dat een AM V8 ons gaat vervelen. Maar wat dit smaakvolle exemplaar doet, is ons op alle gebieden verrassen. Inderdaad, zoveel jaren op de markt, maar deze Aston Martin flikt het! En hoe…
Lees verderAston Martin V8 Vantage 4.7 Roadster Sportshift
Enkele keiharde feiten op een rij: de wereld is rond, een jaar duurt 365 dagen (oké, soms 366) en de ongekende schoonheid van een Aston Martin V8 Vantage vergaat nooit. Laat staan als het de laatste versie van de 4.7 Roadster is, voorzien van een tijdloze, super chique kleurstelling en carbon details! We durven wel met zekerheid te zeggen dat er geen moment komt dat een AM V8 ons gaat vervelen. Maar wat dit smaakvolle exemplaar doet, is ons op alle gebieden verrassen. Inderdaad, zoveel jaren op de markt, maar deze Aston Martin flikt het! En hoe…
Exterieur
Het prachtige, stijlvolle Tungsten Silver kleurige lakwerk doet de Aston Martin V8 Vantage Roadster shinen als geen ander. Echter, met deze bijzondere 2-zitter is meer bijzonders aan de hand. Aangezien het de nieuwere 4.7 betreft, profiteert de open Aston onder andere van bredere sideskirts en heldere achterlichten. Items die we ook zagen op de gelimiteerd N400-versie. En zie daar de gepolijste 5-spaakswielen met erachter Gloss Black remklauwen, ‘geleend’ van de Limited Edition. Inderdaad, toeval bestaat niet! Verder is onze Vantage 4.7 Roadster voorzien van een carbon frontlipspoiler en een dito lichtgewicht diffusor achter. In lijn met de koolstofvezel delen, is de stoffen kap antraciet van kleur. De grille is Bright Chrome voor extra glans op de toch al extreem glansrijke koets van de AM V8 Roadster. Identiek aan alle andere V8 Vantage-versies zijn natuurlijk het uiterst elegante design vol charismatische en krachtige details. Dit alles komt samen in een compacte, gedrongen carrosserie wat de wendbaarheid en sportiviteit zeker ten goede komt.
Interieur
Amper bijgekomen van het verpletterende uiterlijk vertoon, wacht u binnenin de Aston Martin de volgende verrassing: een zeer smaakvol Sahara Tan lederen interieur, afgewerkt met Raven Black contraststiksels. Meer contrast is er in de vorm van Alcantara hemelbekleding in de kleur Black, een zwart lederen stuurwiel en Obsidian Black vloertapijten. Om uw vingers bij af te likken zo fraai! Wat eveneens erg mooi samengaat met het beige leder en de zwarte details, zijn de Warm Charcoal gordels en het Gun Metal dashboardpaneel. Dat laatste is extra interessant, aangezien de middenconsole in z’n geheel is geüpdatet sinds de komst van het opgewaardeerde AM V8 4.7 model. Al met al een cockpit waarin u zich in no time thuis voelt!
Opties & extra’s
En wat is een Aston Martin V8 Vantage zonder luxe? Deze 4.7 Roadster is uitgerust met een Sportshift transmissie, stoelverwarming en windstop. Die laatste 2 opties helpen het cabrio rijden zo lang mogelijk aangenaam te houden op koelere dagen. Verder moeten parkeersensoren achter voorkomen dat de Aston al te veel intiem wordt met omliggende obstakels. De ingebouwde Cruise Control bespaart bestuurders met een zware rechtervoet een hoop snelheidsovertredingen, terwijl de dimmende binnenspiegel ervoor waakt dat u verblind raakt door anderen. Dankzij de telefoonvoorbereiding staat u altijd in contact met de buitenwereld, al zult u onderweg geregeld het gevoel hebben op een andere planeet te zijn…
Techniek & performance
Het gaat wellicht wat ver om de prestaties van de Aston Martin V8 Vantage 4.7 Roadster Sportshift ‘buitenaards’ te noemen, maar snel is de Britse beauty zonder meer: 0-100 km/h in 4,8 seconden en een topsnelheid van 288 km/h zijn serieuze waarden, zelfs voor modernere sportauto’s. Al haalt geen van hen het bij de ongeëvenaarde klasse van de enige echte atmosferische V8 Vantage. En zo klinkt hij ook: de brute 426 non-turbo pk’s doen de concurrentie platwalsen qua sound. Oef, wat een karakter! Wie weet hier wel raad mee?
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo
1.8-16V MK II
Prijs op aanvraag
Scuderia | Top onderhouden!
€ 269.500
Spider | Full PPF | Racing Seats | JBL | Blu Pozzi | Historical color | Carbon Driver Zone
€ 269.500