Met trots voegen we dit Rosso Alfa pareltje toe aan ons classics assortiment! We overdrijven niet: deze beeldschone Alfa Romeo Spider 2.0 Type 4 verkeert in werkelijk subliem mooie staat, is perfect onderhouden en de historie is ook nog eens volledig bekend. U krijgt er dus een dikke map geschiedenis bij cadeau. Daarnaast zijn tevens een Nardi stuurwiel , stofhoes en soft-top cover present. Alfa goeroe Jan Sleutel haalde de Italiaanse schone in 2004 naar Nederland. Sindsdien heeft de Spider slechts één eigenaar gehad. Wie gaat daar binnenkort verandering in brengen?
Lees verderAlfa Romeo Spider 2.0 IE
Met trots voegen we dit Rosso Alfa pareltje toe aan ons classics assortiment! We overdrijven niet: deze beeldschone Alfa Romeo Spider 2.0 Type 4 verkeert in werkelijk subliem mooie staat, is perfect onderhouden en de historie is ook nog eens volledig bekend. U krijgt er dus een dikke map geschiedenis bij cadeau. Daarnaast zijn tevens een Nardi stuurwiel , stofhoes en soft-top cover present. Alfa goeroe Jan Sleutel haalde de Italiaanse schone in 2004 naar Nederland. Sindsdien heeft de Spider slechts één eigenaar gehad. Wie gaat daar binnenkort verandering in brengen?
Historie
Type 4 is, zoals de naam al aangeeft, serie 4 van de originele Alfa Spider. Gebaseerd op de Duetto uit 1966, ontbreekt het de open Romeo allesbehalve aan karakter. Aan de classy uitstraling werd alle 27 productiejaren gelukkig niet gesleuteld. Wél is de Type 4 een stuk strakker, moderner en wendbaarder dan zijn voorgangers. De voormalig eigenaar wist hier maar liefst 18 jaar maximaal van te profiteren. Als dank voor het plezier dat hij uit de Rosso Alfa Romeo haalde, vertroetelde hij zijn Spider zoals alleen een échte liefhebber dat kan. Zowel optisch als technisch bleef de Type 4 in fantastisch mooie staat, mede dankzij perfect onderhoud en een speciale Dinitrol behandeling die helpt te voorkomen dat de oogstrelende carrosserie door corrosie wordt aangetast. Een carrosserie die in maart 1992 door de fabriek in elkaar werd gezet, in december van datzelfde jaar aan een Duitse dealer werd uitgeleverd en in 1993 in handen kwam van zijn 1e eigenaar. Op het moment dat Alfa Romeo beroemdheid Jan Sleutel de Spider naar Nederland haalde, in 2004, had de klassieker er slechts 41.000 km opzitten. Nu dit aantal ongeveer verdubbeld is, wordt des te meer duidelijk hoeveel zorg en aandacht er naar de 2-zitter is gegaan. Terecht!
Exterieur
De uitstraling van de ‘good old’ Alfa Romeo Spider is door de jaren heen prachtig geëvolueerd of ook wel ‘gerijpt’. Toch knap hoe de Italianen een oeroud design stand weten te houden in een snel veranderende wereld. Via de Duetto (serie 1), Coda Tronca (serie 2), Aerodinamica (serie 3) en uiteindelijke Type 4 wist de originele Spider maar liefst 27 productiejaren vol te maken zonder zich al te veel te hoeven aanpassen. Deze laatste serie is wat dat betreft misschien nog wel de meest gemodificeerde van allemaal, refererend aan de nieuwe achterlichtunits en in carrosseriekleur meegespoten bumpers, die extra mooi worden gevonden aangezien ze een Rosso Alfa finish hebben. Dé tint voor een klassieke Romeo. Zoals eerder aangegeven is de overall conditie formidabel. En oh wat zijn we blij dat de Italianen zich vast bleven houden aan de slanke lijn en ronde koplampunits. Geen auto uit dit tijdperk met zóveel karakter als de Alfa Romeo Spider Type 4!
Interieur
Onze klassieker is he-le-maal compleet. Dat wil zeggen: behalve dat in- én exterieur om door een ringetje te halen zijn, ontbreekt het de pure Spider aan niets. Aanwezig zijn bijvoorbeeld een houten Nardi stuurwiel, mattenset met Rosso Alfa logo’s en biesjes in dezelfde vurige tint, alsmede een stofhoes én een soft-top cover die de zwarte cabriokap keurig afdekt in geopende toestand. Want reken maar dat u met deze auto graag dakloos gaat! De Nero lederen cockpit is super strak en volledig intact. Zelfs de radio-/cassettespeler stamt uit de tijd dat Alfa Romeo de Type 4 nog produceerde. Dit is geen auto. Dit is een tijdmachine!
Techniek & performance
De Quadrifoglio Verde stickers op de voorste schermen verraden dat het sportieve Alfa-hart van uw voorganger klopte. Maar ook het hart van de Spider zelf is nét even sportiever dan dat van zijn soortgenoten dankzij bemoeienissen van Squadra Tuning: de specialisten voorzagen onze klassieker van een chip waardoor de 2,0 liter Twin Spark 4-cilindermotor met multi-point injectie (dat hadden zijn voorgangers niet) extra fijn oppakt en stationair een soepelere loop heeft. Kortom, een aanpassing die zeer welkom is! Af-fabriek stuurt de Type 4 in totaal 126 paarden richting de achteras. In dit exemplaar voelen ze levendiger dan ooit. Dit vraagt natuurlijk om een testrit! Wie gaat het Nardi roer overnemen?
Met vriendelijke groet,
team Prins
Monospecchio | Low mileage!
€ 179.500
930 Turbo | PTS Ferrari Yellow | Full history | 30-year-ownership
€ 179.500
1.6 Sedan S1
€ 19.500