De term “liefhebbersauto” kunt u in geval van deze uniek mooie Alfa Romeo GT 1600 wel héél letterlijk nemen. Om te beginnen is de klassieke Alfa GT motorisch gezien gelijk aan de 2000 versie. Het betreft één van de vele upgrades waarmee de voormalig eigenaar de geliefde “Bertone GTV” naar zijn eigen hand zette. Deze trouwe Prins klant kocht ooit een 4C bij ons, daarna een Giulia Q en liet al eens vallen dat hem gaaf leek “zo’n oude Bertone GTV” naar eigen smaak te maken.. Zo geschiedde dit project ruim een jaar geleden, we mochten de Alfa uitrusten met een indrukwekkende reeks Alfaholics onderdelen – waaronder de vering, stabilisatorstang en het RVS uitlaatsysteem inclusief spruitstuk. Maar ook de GTA replica wielen, het Momo Prototipo stuurwiel, de 1750 grille, Alcantara hemelbekleding en gele koplampen waren zijn idee. Wordt deze oude liefde uw nieuwe liefde? Eén ding kunnen we alvast verklappen: het zal niet de 1e keer zijn dat een Italiaanse kunstwerk door meerderen tegelijk wordt geadoreerd… Wacht dus niet te lang met een bezoek aan Nunspeet!
Lees verderAlfa Romeo GT 1600 Junior
De term “liefhebbersauto” kunt u in geval van deze uniek mooie Alfa Romeo GT 1600 wel héél letterlijk nemen. Om te beginnen is de klassieke Alfa GT motorisch gezien gelijk aan de 2000 versie. Het betreft één van de vele upgrades waarmee de voormalig eigenaar de geliefde “Bertone GTV” naar zijn eigen hand zette. Deze trouwe Prins klant kocht ooit een 4C bij ons, daarna een Giulia Q en liet al eens vallen dat hem gaaf leek “zo’n oude Bertone GTV” naar eigen smaak te maken.. Zo geschiedde dit project ruim een jaar geleden, we mochten de Alfa uitrusten met een indrukwekkende reeks Alfaholics onderdelen – waaronder de vering, stabilisatorstang en het RVS uitlaatsysteem inclusief spruitstuk. Maar ook de GTA replica wielen, het Momo Prototipo stuurwiel, de 1750 grille, Alcantara hemelbekleding en gele koplampen waren zijn idee. Wordt deze oude liefde uw nieuwe liefde? Eén ding kunnen we alvast verklappen: het zal niet de 1e keer zijn dat een Italiaanse kunstwerk door meerderen tegelijk wordt geadoreerd… Wacht dus niet te lang met een bezoek aan Nunspeet!
Exterieur
Een knalrode Bertone design Alfa Romeo klassieker. Kan het nog beter? Jazeker wel, zo bewijst dit exemplaar: de vakkundig gemodificeerde Alfa GT 1600 hangt subtiel dichter boven de grond en staat op dé iconische Alfa wielen uit de jaren 70; GTA’s. Weliswaar replica’s, maar het effect is hetzelfde. Naast de muli-gaats wielen valt natuurlijk het 1750 front op. De aangepaste grille heeft een plekje gevonden tussen gele koplampunits; ook al van die eyecatchers. Het RVS sportuitlaatsysteem glimt je tegemoet en natuurlijk mogen de karakteristieke Quadrifoglio emblemen allerminst ontbreken op een Alfa Romeo racer pur sang. Verder staat de tot 2000 geüpgradede Junior behoorlijk strak in de lak en de chromen details zorgen voor de bekende schittering in uw ogen. Het strijkt geheel tegen ons gevoel in en tóch gaan we u verzoeken niet al te lang naar de Italiaanse beauty te staren.
Interieur
De reden is tweeledig: om te beginnen is het binnenwerk van de Alfa GT Junior ook zeker een bezichtiging waard. De Nero lederen afwerking en houten dashboard-/ tunnelconsole inserts verkeren in bijzonder fraaie conditie. Uniek is de Alcantara hemelbekleding. En de moderne radio met Bluetooth past dankzij zijn retro-design eveneens perfect in het klassieke plaatje. De ronde kokers welke dienstdoen als analoge instrumenten maken het nostalgische Alfa-gevoel compleet. Overtreffende trap is het met Alcantara beklede Momo Prototipo stuurwiel voorzien van 3 opengewerkte spaken in mat zwart. De stiksels in het Alcantara hebben zo hun charme, de vuurrode 12 uur markering verwijst naar de sportieve kwaliteiten van de GT 1600 c.q. GTV 2000. Tijd om de 2,0 liter motor te laten ontwaken!
Techniek & performance
Rijden is immers de andere reden om uw ogen even af te houden van alle beeldschone aanpassingen. Aangezien de overige upgrades op de rijeigenschappen gericht zijn, mogen uw verwachtingen hoog zijn. Sowieso qua beleving: het nieuwe RVS uitlaatsysteem mét spruitstuk is in goed gezelschap van een speciaal luchtfilter – ook van Alfaholics. Verder werd zowel de vering als de stabilisatorstang aangepakt; beide afkomstig uit dezelfde winkel van de gerenommeerde Alfa tuner en racespecialist. Mede dankzij de GTV 2000 motor voorin presteert de Alfa Romeo GT 1600 Junior zoals hij klinkt. Het 130 pk sterke 4-cilinder Twin Cam blok is een genot voor al uw zintuigen en laat het waanzinnige Bertone koetswerk net even een tandje vlotter door bochten heen loodsen dan een Alfa GTV 2000 zonder modificaties van Alfaholics. Kortom, een meer dan geslaagd project en daarmee een unieke kans voor vele liefhebbers. Wie is er als 1e bij?
Met hartelijke groet,
Prins Classics.
Monospecchio | Low mileage!
€ 179.500
930 Turbo | PTS Ferrari Yellow | Full history | 30-year-ownership
€ 179.500
1.6 Sedan S1
€ 19.500