Deze fraaie Alfa Giulietta 2.0 is als een goed gerijpte rosso wijn: naarmate de tijd verstrijkt ervaar je het karakter van de klassieke sportsedan steeds intenser. Met zijn prachtige staat, authentieke klasse en natuurlijk een beeldschone kleurstelling – bordeauxrood met een beige interieur – is dit exemplaar bovendien perfect op smaak gebracht. Wat een heerlijke macchina! Ingeruild van een Spaanse Alfa verzamelaar die zich liet meeslepen door de schoonheid van een andere, unieke klassieker uit het Prins assortiment. Daar plukt u dan weer de druiven – eh, vruchten van.
Lees verderAlfa Romeo Giulietta 2.0
Deze fraaie Alfa Giulietta 2.0 is als een goed gerijpte rosso wijn: naarmate de tijd verstrijkt ervaar je het karakter van de klassieke sportsedan steeds intenser. Met zijn prachtige staat, authentieke klasse en natuurlijk een beeldschone kleurstelling – bordeauxrood met een beige interieur – is dit exemplaar bovendien perfect op smaak gebracht. Wat een heerlijke macchina! Ingeruild van een Spaanse Alfa verzamelaar die zich liet meeslepen door de schoonheid van een andere, unieke klassieker uit het Prins assortiment. Daar plukt u dan weer de druiven – eh, vruchten van.
Historie
Van de iconische Alfa Romeo Giulietta werd in 1977 de 2e generatie gelanceerd. Design-technisch stond het nieuwe model compleet haaks op zijn oudere naamgenoot. En er verschenen ook lang niet zoveel varianten van. Sterker nog: generatie 2 is altijd een 4-deurs berlina – net als de auto die hij eigenlijk opvolgde: de legendarische Giulia. Meer smaken zijn er niet. Basta! Qua aandrijflijnen was de keuze een stuk ruimer. Onze versie heeft de meeste cilinderinhoud: 2000 cc. En is daarmee ook de meest soepele van het stel. Dat de auto compleet vertroeteld is de afgelopen jaren druipt bijna letterlijk van de donkerrode koets af. In handen van een Spaanse Alfa Romeo verzamelaar kwam de Giulietta duidelijk niets tekort. Maar omdat hij de tijd rijp vond om zijn collectie een beetje te laten inkrimpen, deed hij meerdere klassiekers van de hand in ruil voor één bijzondere Prins Classic. Prima deal, zeker ook voor u, als volgende eigenaar…
Exterieur
De “Nuova” Giulietta is een typisch jaren 70/80 product en dus minstens zo hoekig als zijn illustere voorganger: de Alfa Giulia. Dat de 2e generatie eigenlijk weinig met zijn vroegere naamgenoot te maken heeft, blijkt wel uit het feit dat het een uiterst strak gelijnde sedan betreft in plaats van een ronde, compacte sportauto. De Italiaan is er echter niet minder elegant om: de two-tone body – inclusief grijze onderkant en donkerrode ‘topping’, gecombineerd met charmante spaakwielen, een markante achterzijde en legio fraaie finesses zoals koplampwissers en mistlampen onderin de voorbumper, maken het een karakteristieke en uiterst aangename verschijning.
Interieur
Mooi om naar te kijken, nog mooier om in te rijden! Het plezier van een rit in onze Alfa Romeo Giuletta begint al bij het instappen: chique beige bekleding op stoelen en deuren, bruine vloertapijten en een houtafwerking op zowel de versnellingspookknop als het stuur, geven liefhebbers meteen dat warme Alfa gevoel waarnaar ze op zoek zijn. Opvallend detail: zelfs de spaken in het stuur zijn nog hoekig! De algehele staat is helemaal in orde en nodigt uit om voortaan elk weekend erop uit te gaan. Of elke dag te vieren alsof het weekend is…
Techniek
Voorin de Giulietta ligt een dijk van een 2,0 liter 4-cilinder lijnmotor. De Alfa Giulietta 2.0 komt prima van zijn plek en heeft geen turbo nodig om het sportieve DNA van het Italiaanse merk recht aan te doen. Met het vermogen op de achterwielen ontpopt deze keurige klassieker zich onderweg namelijk tot een super strakke, tikkeltje speelse reisgezel. En het hele gezin kan er ondertussen van meegenieten! Weten ze meteen hoe dat voelt: rijden in een échte auto…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
| First owner | One of 374 | France car
€ 149.500
GT BB | Cerificate Ferrari | Perfect Maintenance | One of 299
€ 389.500
1300 Junior | Brievenbus | 2000 engine
Prijs op aanvraag