“Soms is het tijd om te vernieuwen en we willen genieten van wat het leven te bieden heeft!” De wijze woorden van Alfisten c.q. puristen Fetze en Lucie: voormalig eigenaren van deze prachtige Alfa Romeo Giulietta Sprint uit 1960. En genoten hebben ze van de klassieke Alfa! Inruilen na 22 (!) jaar was dan ook een heftige beslissing in 2020, maar opvolger Alfa 4C 1750 TBi verzachtte de pijn met verve. Rosso verve. En dus bleef de Giulietta Sprint achter op het terrein van Prins. Echter, verlaten worden zal de Italiaanse schone nooit; de algehele staat is daar simpelweg té mooi voor… We verkochten haar dan ook al snel aan een liefhebber uit de regio. Inmiddels zijn we bijna 5 jaar verder en mogen we deze Sprint opnieuw aanbieden.
Lees verderAlfa Romeo Giulietta Sprint Rosso Alfa
“Soms is het tijd om te vernieuwen en we willen genieten van wat het leven te bieden heeft!” De wijze woorden van Alfisten c.q. puristen Fetze en Lucie: voormalig eigenaren van deze prachtige Alfa Romeo Giulietta Sprint uit 1960. En genoten hebben ze van de klassieke Alfa! Inruilen na 22 (!) jaar was dan ook een heftige beslissing in 2020, maar opvolger Alfa 4C 1750 TBi verzachtte de pijn met verve. Rosso verve. En dus bleef de Giulietta Sprint achter op het terrein van Prins. Echter, verlaten worden zal de Italiaanse schone nooit; de algehele staat is daar simpelweg té mooi voor… We verkochten haar dan ook al snel aan een liefhebber uit de regio. Inmiddels zijn we bijna 5 jaar verder en mogen we deze Sprint opnieuw aanbieden.
Historie
Want een droomauto dat is het: op 5 mei 1960 nieuw geleverd in het mooie Pedua, Italia, alvorens de klassieker naar Nederland werd gehaald. De Sprint heeft altijd in goede staat verkeerd, heeft tussendoor een complete motorrevisie gehad en is een échte rijdersauto met 5 versnellingen (sinds 2006) waardoor ze verrassend goed kan meekomen met het huidige verkeer. De voormalig eigenaren gingen er geregeld mee op reis; tal van avonturen werden beleefd met de Alfa in Engeland, Duitsland, Italië en natuurlijk ook met tourritten in eigen land. Technisch is de auto vertroeteld; zelfs het overgebleven deel van het vakantiegeld werd opgemaakt aan onderhoud op de terugweg van Italië naar huis. Hoezo, een liefhebbersauto? Op Koningsdag 2020 werd opnieuw geschiedenis geschreven: Fetze en Lucie gingen ervandoor met een klassieker van de toekomst, de Alfa 4C in Rosso Competizione, en namen op gepaste wijze afscheid van ‘hun’ Sprint. Afgelopen 5 jaar reed de auto bij een liefhebber op de Veluwe, nu mogen we opzoek naar een nieuwe eigenaar.
Design & conditie
Al die liefde en aandacht heeft de Alfa Giulietta uiteraard mede te danken aan het aaibare karakter van de coupé. De rondingen in de carrosserie zijn sierlijker dan sierlijk. De lijnen tijdlozer dan tijdloos. De Italiaanse charme spat er vanaf! Kortom, een stijlvol snoepje. We hebben de Rosso Alfa koets van nieuwe glans voorzien, waarmee de schoonheid letterlijk en figuurlijk is opgepoetst. Ook het interieur is nog immer super strak en karakteristiek tegelijk.
Onderhuids is de conditie van een vergelijkbaar niveau: de 1290 cc grote 4-cilinder Twin Cam motor klinkt, ruikt en voelt zoals je van een klassieke Alfa Romeo mag verwachten. Wat een beleving!
Met hartelijke groet,
Prins Classics.
350 SL roadster | Full history | German car | Hardtop
Prijs op aanvraag
Sprint | Fully restored | 1750 engine | Unique condition
€ 54.500
BBi | Orig. NL | Ferrari Classiche | Full history
€ 289.500