510 paarden en toch slechts één eigenaar. Het lijkt haast een onmogelijke opgave, maar bij Prins is alles anders. Dit grijze V6-monster genaamd Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio is krachtiger dan een renstal zo groot als in de F1-paddock. En wij kunnen het weten als origineel leverende dealer en eindverantwoordelijke voor het punctuele onderhoud. Dat dit de Q is die u wilt hebben, getuige de unieke samenstelling van onze Alfa Giulia Q: carbon schaalstoelen, carbon in-/exterieurdetails, een camera, stuurwielverwarming en een vanuit de cockpit te bedienen instelbare uitlaatklep zijn opties waar menig supercar een puntje aan kan zuigen. Echter, dit is een berlina. De wereld op z’n kop!
Lees verderAlfa Romeo Giulia Quadrifoglio
510 paarden en toch slechts één eigenaar. Het lijkt haast een onmogelijke opgave, maar bij Prins is alles anders. Dit grijze V6-monster genaamd Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio is krachtiger dan een renstal zo groot als in de F1-paddock. En wij kunnen het weten als origineel leverende dealer en eindverantwoordelijke voor het punctuele onderhoud. Dat dit de Q is die u wilt hebben, getuige de unieke samenstelling van onze Alfa Giulia Q: carbon schaalstoelen, carbon in-/exterieurdetails, een camera, stuurwielverwarming en een vanuit de cockpit te bedienen instelbare uitlaatklep zijn opties waar menig supercar een puntje aan kan zuigen. Echter, dit is een berlina. De wereld op z’n kop!
Exterieur
Daarmee verklappen we meteen het geheim van de Alfa Giulia Quadrifoglio: de auto voelt namelijk ook écht als een compromisloze sportauto. Maar dat is het niet; 4 portieren helpen u herinneren dat alle power onder de motorkap uitstekend kan worden ingezet voor dagelijks gebruik. Bizar toch? Op familiebezoek, boodschappen doen; niemand die raar opkijkt wanneer u een compleet gezin plus hun bagage vervoert in dit Italiaanse snelheidswonder. En toch is er aan aandacht geen gebrek. Logisch, want de Giulia is in basis al een “bella”, laat staan in opgepompte Q-trim. Bovendien ogen de aangedikte bumper(spoiler)s, extra koelsleuven, 4 schuin opgestelde uitlaten, carbon (!) sideskirts + dito frontlip en kofferklepspoiler een tikkeltje rebels. Het maakt de Alfa Romeo gevaarlijk lekker. Zeker in Grigio Vesuvio staat er geen maat op de visuele (aantrekkings)kracht van de sportsedan. Het lavagrijs stroomt over het sierlijke koetswerk alsof er enorme een knal aan vooraf is gegaan. De combinatie met alle koolstofvezel elementen is even opwindend als elegant. Wauw.
Interieur
Aan boord van de Alfa Romeo Giulia Q zien we het vuur letterlijk op detailniveau terugkomen, refererend aan de Rosso stiksels. De overwegend Nero lederen met Alcantara uitdossing vindt qua tint aansluiting bij het carbon dashboard + de middenconsole. Om toch wat terug te kunnen zien van de lichtgewicht carbon schaalstoelen terwijl u aan het roer bent, is het paneel aan de zijkant met daarin de elektrische hoogteverstelling ook carbon uitgevoerd. Tsja, je bent Italiaan of je bent het niet… De knalrode startknop op het afgevlakte stuurwiel smeekt om ingedrukt te worden, terwijl de aluminium schakelpaddels groot genoeg zijn om nooit mis te grijpen als u van verzet wisselt. Het is dat deze topsporter plek heeft voor 4, anders zouden we toch zweren in een hardcore raceauto te zijn terechtgekomen. Kortom, precies zoals de liefhebber het wenst te zien.
Opties & extra’s
Naast al het carbon geweld is er ook plaats voor luxe. Het geïntegreerde navigatiesysteem met op hetzelfde scherm de weergave van de camera, verraadt dat dit circuitbeest voor meerdere doeleinden inzetbaar is. De stoel- en stuurwielverwarming mag u wat ons betreft meteen weer vergeten. Want u moet wel een ijskonijn zijn om het niet vanzelf heet te krijgen in de Alfa Giulia Q cockpit. De instelbare klep in de uitlaat levert eveneens een bijdrage aan de overweldigende rijbeleving. Ons motto? Hoe luider, hoe beter! Het scheelt dat u volledig in charge bent dankzij de manuele knop op de middenconsole waarmee u zelf de intensiteit van de Quadrifoglio sound bepaalt.
Techniek & performance
Ongeacht het volume van de 2,9 liter 6-cilinder, blaast de turbomotor binnen 3,9 tellen van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid ligt met 307 km/h boven de magisch 300-grens. Verder zorgt de 8-traps automaat voor een haast naadloze overbrenging richting de achterwielen, want daar komen uiteindelijk alle 510 pk’s terecht. En terecht. Immers, de basisconfiguratie mag dan een 4-deurs sedan zijn, al het andere toont aan dat de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio supercar-waardig is. Het 90º V6-blok is een uiterst explosieve machine, juist bij tussenacceleraties. En de manier waarop de opper-Giulia alias Q zich door bochten laat manoeuvreren is ronduit bewonderingswaardig te noemen. Even naar de supermarkt of op visite wordt zo écht ‘even’. Dan nu de hamvraag: hoe snel kunt u in Nunspeet zijn?
Met vriendelijke groet,
team Prins
2.9 V6 AWD Quadrifoglio | Full option! | Akrapovic | Pano-dak | Harman/Kardon
€ 94.900
2.9 V6 Quadrifoglio | Carbon stoelen | Top onderhouden
€ 52.500
2.2 JTDM 240pk Veloce | Full option | Panoramadak | Matrix-led | H&K Hifi | Carplay
€ 58.900