De Giulia Quadrifoglio is een sportauto pur sang. Dat het model toevallig de configuratie heeft van een 4-deurs Berlina, zet menig weggebruiker op het verkeerde been. Hoewel, de uitdossing van de Q-versie is evengoed behoorlijk uitbundig te noemen: uitgebouwde wielkasten, 2 dubbele uitlaten opgesteld in trapezevorm, legio luchtsleuven en een dikke diffusor + dito spoilerkits… Slechts het donkergrijze Grigio Vesuvio kostuum (Italiaans voor lavagrijs) doet nog een poging om het enigszins bescheiden te houden. Tevergeefs. Nero remklauwen tonen op discrete wijze de stopkracht van deze Giulia, mede dankzij de opengewerkte 19 inch Q-wielen in antracietkleur. Alfa mag dan de carrosserie lavagrijs noemen, de verpletterende uitstraling weerspiegelt niets dan vuur.
Lees verderAlfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Exterieur
De Giulia Quadrifoglio is een sportauto pur sang. Dat het model toevallig de configuratie heeft van een 4-deurs Berlina, zet menig weggebruiker op het verkeerde been. Hoewel, de uitdossing van de Q-versie is evengoed behoorlijk uitbundig te noemen: uitgebouwde wielkasten, 2 dubbele uitlaten opgesteld in trapezevorm, legio luchtsleuven en een dikke diffusor + dito spoilerkits… Slechts het donkergrijze Grigio Vesuvio kostuum (Italiaans voor lavagrijs) doet nog een poging om het enigszins bescheiden te houden. Tevergeefs. Nero remklauwen tonen op discrete wijze de stopkracht van deze Giulia, mede dankzij de opengewerkte 19 inch Q-wielen in antracietkleur. Alfa mag dan de carrosserie lavagrijs noemen, de verpletterende uitstraling weerspiegelt niets dan vuur.
Interieur
Het vurige temperament zet zich in stijl voort aan boord van de opper-Alfa Giulia. Nero leder en alcantara overheersen, waaronder op de verwarmde Carbon sportstoelen (alsof het er niet heet genoeg aan toe gaat met 510 pk onder uw rechtervoet). Voor de volledigheid liet de eerste eigenaar de supersedan uitvoeren met een racy afwerking. Waaronder in de vorm van carbon inzetstukken in het dashboard, bij de portiergrepen en in de middenconsole.
Opties & extra’s
Naast de stoelverwarming, werden nog veel meer opties afgevinkt ten tijde van de bestelling. U mag noteren: een achteruitrijcamera, adaptieve cruise control, doormiddel van de bedienbare klep kunt u naar wens de uitlaat volledig open zetten. Extra heet gaat het er in de Giulia Q aan toe dankzij geïntegreerde stuurwielverwarming. En in de Carbon sportstoelen is de ideale zitpositie in no time gevonden. Inderdaad, opties die puur in het teken staan van rijden, zijn vooral in een auto als de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio helemaal op hun plaats.
Techniek & performance
Dit zullen we nader toelichten: Alfa Romeo monteerde een rubber oprokende V6 bi-turbo onder een hoek van 90º. De 6-cilinder meet een inhoud van 2,9 liter en produceert 510 losgeslagen pk’s plus 600 asfalt opkrullende Newtonmeters; stuk voor stuk bedoeld voor de achteras. De Alfa Giulia Q knalt letterlijk door zijn 8 automatische versnellingen, waardoor spectaculaire sprinttijden als 0-100 km/h binnen 3,9 tellen mogelijk wordt gemaakt. Een paar keer extra knipperen met uw ogen en u heeft de bizar hoge topsnelheid van 307 km/h in het vizier. Al deze power en snelheid staat aan de basis van een flinke portie rijbeleving. Wat er nog meer voor nodig is om het ultieme Alfa-gevoel te krijgen? Voel, luister en kijk goed tijdens de proefrit, zouden we zeggen…
Met vriendelijke groet,
Prins Alfa
2.9 V6 AWD Quadrifoglio | Full option! | Akrapovic | Pano-dak | Harman/Kardon
€ 94.900
2.9 V6 Quadrifoglio | Carbon stoelen | Top onderhouden
€ 52.500
2.2 JTDM 240pk Veloce | Full option | Panoramadak | Matrix-led | H&K Hifi | Carplay
€ 58.900