Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Porsche Taycan

Type
Turbo S 84 kWh | Burmester | Panoramadak | Carbon pack | NL-auto
Transmission
Automaat
Mileage
26388 km
First registration
2020
Fuel
Elektrisch
Status
Sold

Porsche Taycan

Type
Turbo S 84 kWh | Burmester | Panoramadak | Carbon pack | NL-auto
Transmission
Automaat
Mileage
26388 km
First registration
2020
Fuel
Elektrisch
Status
Sold

Prologue

Liefhebber of niet, we moeten de elektrische auto zeer serieus nemen. Dit heeft niets te maken met de toenemende vraag, de uitbreiding van de elektrische voorzieningen en zelfs niet met het veranderende klimaat. Nee, de enige echte reden waarom we EV-rijden moeten gaan omarmen heet: Porsche Taycan Turbo S. In Zuffenhausen hebben ze gedaan wat menig andere aanbieder niet lukte. De Taycan blijft het originele DNA van het merk namelijk trouw en maakt van elektrisch rijden daadwerkelijk een spektakel. In het bijzonder deze Turbo S: met zijn 761 pk en 1.050 Nm (!) koppel is de 4-deurs Porsche tot prestaties in staat waar de meeste boxermotoren slechts van kunnen dromen. De aankleding is er dan ook helemaal naar, want dit exemplaar heeft zowel een SportDesign carbon exterieurpakket als een carbon interieurpakket. Keramische remmen, PDCC Sport, PDLS Plus, achterasbesturing, stuurbekrachtiging Plus, PASM, PTV+, Porsche InnoDrive, Surround View, Sport Chrono, HomeLink, Burmester 3D High-End Surround Sound en een panoramadak kunt u eveneens afvinken. De Performance-accu Plus zorgt er op zijn beurt voor dat u zo lang mogelijk aan één stuk kunt genieten van al het moois dat deze Porsche Taycan Turbo S te bieden heeft.

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche Taycan Turbo S

Liefhebber of niet, we moeten de elektrische auto zeer serieus nemen. Dit heeft niets te maken met de toenemende vraag, de uitbreiding van de elektrische voorzieningen en zelfs niet met het veranderende klimaat. Nee, de enige echte reden waarom we EV-rijden moeten gaan omarmen heet: Porsche Taycan Turbo S. In Zuffenhausen hebben ze gedaan wat menig andere aanbieder niet lukte. De Taycan blijft het originele DNA van het merk namelijk trouw en maakt van elektrisch rijden daadwerkelijk een spektakel. In het bijzonder deze Turbo S: met zijn 761 pk en 1.050 Nm (!) koppel is de 4-deurs Porsche tot prestaties in staat waar de meeste boxermotoren slechts van kunnen dromen. De aankleding is er dan ook helemaal naar, want dit exemplaar heeft zowel een SportDesign carbon exterieurpakket als een carbon interieurpakket. Keramische remmen, PDCC Sport, PDLS Plus, achterasbesturing, stuurbekrachtiging Plus, PASM, PTV+, Porsche InnoDrive, Surround View, Sport Chrono, HomeLink, Burmester 3D High-End Surround Sound en een panoramadak kunt u eveneens afvinken. De Performance-accu Plus zorgt er op zijn beurt voor dat u zo lang mogelijk aan één stuk kunt genieten van al het moois dat deze Porsche Taycan Turbo S te bieden heeft.

Exterieur
Een vleugje Panamera, een sprankje 911; de Taycan is een échte Porsche. Het 4-deurs concept maakt deze supercar geschikt voor gezinnen, maar voor de rest is het een sportauto pur sang. De daklijn loopt behoorlijk sterk af à la 911 en ook het zwaartepunt is opvallend laag. Gehesen in een Vulkaangrijs metallic kostuum lijkt de Taycan enigszins incognito de weg op te willen gaan. Tevergeefs. Ook de zwarte lay-out van de typeaanduiding kan niet voorkomen dat deze Porsche snel wordt opgemerkt. De Taycan Turbo S kijkt ijskoud de wereld in met LED-Matrix koplampen voorzien van een Glacier Ice Blue tint. De vormgeving van de luchtinlaten en diffusor achter verklappen de aerodynamische efficiency van de Taycan Turbo S. Aan downforce overigens evenmin een gebrek… Voor grip zorgen tevens de 21 inch grote Taycan Exclusive Design wielen uitgerust met heuse carbon aeroblades en eromheen lekker plat Pirelli P Zero rubber. Verder zijn ook de frontsplitters, sideskirts, buitenspiegelbehuizingen en de luchtgeleiding aan de achterzijde carbon uitgevoerd – als onderdeel van het SportDesign pakket. Zelden zagen we een EV met zóveel race-invloeden… De keramische remmen tonen aan dat de peperdure lichtgewicht componenten niet enkel een esthetische waarde hebben. Wij voorspellen dat het asfalt al opgekruld is nog voordat de Porsche Taycan Turbo S toe is aan zijn eerste pitstop c.q. laadsessie.

Interieur
In de zwart lederen cockpit druipen de circuitaspiraties eveneens van de EV af. Instappen doet u over mat carbon dorpellijsten inclusief verlichting. De LED-deurverlichting projecteert ondertussen het fameuze Porsche logo op het wegdek. De wow-factor wordt sterker met het verwarmde GT Sportstuur in uw hand. Turbo S opschriften in de hoofdsteunen en middenarmsteun leggen de nadruk op de explosie aan power onder uw rechtervoet. Het grote glazen panoramadak heeft een ruimtelijk effect op het interieur, al is de zwarte alcantara afwerking eromheen al net zo de moeite waard om u zich aan te vergapen. Tot slot omvat het carbon interieurpakket zaken als koolstofvezel elementen in de portieren en langs de tunnelconsole. Saillant detail is de bordeauxrode wijzerplaat van het Sport Chrono klokje midden op het dashboard. Afgezien van de digitale lay-out, doet de vormgeving van het instrumentenpaneel ons trouwens sterk denken aan de geclusterde klokkenwinkel van de iconische Elfer. Heerlijk al die traditionele karakteristieken in een futuristische cabine.

Opties & extra’s
Het geperforeerde leder op de voorste zetels hebben niet alleen een ademende functie, zo geleiden ook daadwerkelijk de koele lucht van de stoelventilatie naar uw lichaam. Verwarmd is het meubilair eveneens, net als de stoelen achterin. De voorste bijrijder mag overigens legaal meegluren met de prestaties van de bestuurder dankzij de aanwezigheid van een 10,9 inch groot bijrijders display. Alle inzittenden kunnen bovendien genieten van de hoogwaardige klanken uit het Burmester 3D High-End Surround Sound systeem. Maar het is toch vooral de persoon aan het roer die maximale controle heeft over verdere opties als achterasbesturing, keramische remmen, stuurbekrachtiging Plus, Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), adaptieve luchtvering met niveauregeling, LED-Matrix verlichting inclusief PDLS Plus, rijstrookwisselhulp, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), Park Assist met Surround View, Porsche InnoDrive inclusief Adaptive Cruise Control, Advanced Climate Control, HomeLink, Sport Chrono Pack, Apple CarPlay en natuurlijk het verwarmde GT Sportstuur.

Techniek & performance
Mocht er nog enige twijfel zijn of de keramische remmen een must zijn op een elektrische auto: onze Turbo S inclusief Performance-accu Plus en een monsterlijk vermogen van 761 pk / 1.050 Nm schiet binnen 2,8 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. De topsnelheid van 260 km/h is uniek hoog voor een EV, net als het niveau van pure sportwagenbeleving. De krachtigste Porsche Taycan van dit moment maakt tijdens sprints gehakt van nagenoeg alle supercars en plakt – mede dankzij een hoeveelheid aan optionele hulpsystemen – aan het asfalt alsof ze elektrisch aan elkaar verbonden zijn. Eén ding is zeker: rijden in deze Porsche verloopt shockerend goed. Wie durft de Taycan Turbo S aan?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Alarm system
  • Cruise control
  • Heated seat
  • Panorama roof
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Front central armrest
  • Front parking sensors
  • Front side airbags
  • Immobiliser
  • Passenger airbag
  • Rain sensor
  • Rear central armrest
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Sports seats
Engine
cc cilinder
Fuel
Elektrisch
Power
625 pk
Weight
2270 kg
Top speed
260 km/u
Acceleration 0-100 km/h
2.8 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink