Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Porsche Taycan

Type
Turbo 84 kWh | Luchtvering | PASM | Bose | Achteras-sturing | Carplay | LED-matrix | 360 cam | Adapt. cruise
Factory color
Carrera White metallic
Transmission
Automaat
Mileage
6704 km
First registration
2020
Fuel
Elektrisch
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Porsche Taycan

Type
Turbo 84 kWh | Luchtvering | PASM | Bose | Achteras-sturing | Carplay | LED-matrix | 360 cam | Adapt. cruise
Factory color
Carrera White metallic
Transmission
Automaat
Mileage
6704 km
First registration
2020
Fuel
Elektrisch
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Prologue

Menigeen dacht dat Porsche zich op glad ijs zou begeven door als iconisch sportwagenfabrikant een volledig elektrisch model in de markt te brengen. Met de Taycan Turbo snoert Zuffenhausen critici vakkundig de mond: het is namelijk een Porsche zoals een Porsche hoort te zijn: onderscheidend, snaarstrak en explosief snel. Met daarbij één belangrijk verschil: dat de 680 pk sterke Taycan Turbo in een stroomversnelling raakt zonder ook maar één druppel brandstof te verstoken. Naast een opwindende kleurstelling, bieden we de origineel Nederlands geleverde Porsche aan inclusief achterasbesturing, adaptieve luchtvering, PASM, PSCB, PCM, PDLS+, PTV Plus, stuurbekrachtiging Plus, Adaptive Cruise Control, elektrische sportstoelen inclusief geheugenfunctie, stoelverwarming voor + achter, Bose Surround Sound, een 360 graden camera en 84 kWh sterke Performance-accu. Immers, wat is duurzaamheid zonder power?

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche Taycan Turbo

Menigeen dacht dat Porsche zich op glad ijs zou begeven door als iconisch sportwagenfabrikant een volledig elektrisch model in de markt te brengen. Met de Taycan Turbo snoert Zuffenhausen critici vakkundig de mond: het is namelijk een Porsche zoals een Porsche hoort te zijn: onderscheidend, snaarstrak en explosief snel. Met daarbij één belangrijk verschil: dat de 680 pk sterke Taycan Turbo in een stroomversnelling raakt zonder ook maar één druppel brandstof te verstoken. Naast een opwindende kleurstelling, bieden we de origineel Nederlands geleverde Porsche aan inclusief achterasbesturing, adaptieve luchtvering, PASM, PSCB, PCM, PDLS+, PTV Plus, stuurbekrachtiging Plus, Adaptive Cruise Control, elektrische sportstoelen inclusief geheugenfunctie, stoelverwarming voor + achter, Bose Surround Sound, een 360 graden camera en 84 kWh sterke Performance-accu. Immers, wat is duurzaamheid zonder power?

Exterieur
Porsche heeft dus de kracht om duurzaam te zijn. Letterlijk. En dat laat het legendarische merk wat graag zien: de Taycan Turbo is een unieke verschijning en beschikt over genoeg oeroud Porsche DNA om het hart van de klassieke sportwagenliefhebber op tilt te doen slaan. Het aalgladde profiel, met zijn fraaie rondingen en sterk aflopende daklijn is een duidelijke verwijzing naar de 911-bloedlijn. Maar de Porsche Taycan Turbo is ook onderscheidend genoeg om aan te geven een compleet nieuwe weg in te slaan; de LED-lampen in het front bijvoorbeeld, zijn platter en strakker dan ooit en kijken daarmee extra agressief de wereld in. Strak zijn tevens de aan elkaar verbonden LED-units aan de achterzijde die met hun donkere “smoke” lay-out briljant afsteken bij het heldere Carrera White metallic koetswerk. De 20 inch grote Taycan Turbo Aero wielen zorgen voor een spectaculaire finishing touch. Of een Full-Electric Porsche een beetje mooi is? Sneeuwwitje is er niets bij…

Interieur
Het contrast gaat verder aan de binnenkant van dit emissievrije snelheidswonder in de vorm van 2-kleurig Club lederen Olea interieurbekleding in Basalt zwart en Atacama beige. De Alcantara hemelbekleding is van het type Race-Tex zodat het een hoogwaardige, doch knusse bedoeling is aan boord van de Porsche Taycan Turbo. Terwijl de digitale systemen in het hightech dashboard razendsnel worden geladen, vormen de sportstoelen zich als vanouds perfect om uw lichaam. Ook achterin zijn de posities ‘voorgevormd’. Turbo badges in de hoofdsteunen dwingen maximaal respect af bij de inzittenden. Terecht, want ze staan op het punt om gelanceerd te worden…

Opties & extra’s
Originele fabrieksopties zijn er in overvloed. Veel daarvan staan in het teken van pure rijbeleving, hetgeen bevestigt dat deze Porsche EV aan sportwagenkwaliteiten niets heeft ingeboet. Om met de afkortingen te beginnen: PASM staat voor Porsche Active Suspension Management en stelt de bestuurder in staat om de eigenschappen van het sportonderstel met een druk op de knop pneumatisch af te stemmen. In dit geval maakt de optie deel uit van de adaptieve luchtvering inclusief hoogteverstelling en niveauregeling. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) en Porsche Surface Coated Brake (PSCB) zorgen op hun beurt respectievelijk voor een wegligging en stopkracht van een nooit eerder vertoond niveau. En als we het dan toch over de rijbeleving hebben: de combinatie achterasbesturing en stuurbekrachtiging Plus maakt het insturen scherper dan scherp. De laatste afkorting heet Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) en beschikt over een ingebouwde matrix-beam voor een optimale, haarscherpe luchtbundel onder alle omstandigheden. Adaptive Cruise Control met snelheidsbegrenzer is het andere veiligheidsaspect op de ellenlange Porsche Taycan Turbo optielijst. Verder hebben de elektrisch verstelbare sportstoelen een memoryfunctie en zijn zowel de zetels voor- als achterin verwarmd. Tot slot bevatten Bose Surround Sound en Apple CarPlay / Android Auto groene vinkjes. Al is het leukste ‘groene’ onderdeel aan deze auto toch wel de 84 kWh sterke Performance battery. Met de nadruk op “Performance”…

Techniek & performance
Dit keer geen authentiek boxergeroffel of het meeslepende geblaas van krachtige turbotechniek. Desalniettemin had Porsche het lef om deze elektrische Taycan “Turbo” te dopen. De reden? Zo’n 680 pk en 850 Nm aan koppel verdeeld over 4 wielen. Waar andere EV’s het vaak op topsnelheid laten liggen, dendert deze Duitser door tot 260 km/h. Het accelereren is zowaar nóg indrukwekkender: van 0 naar 100 km/h neemt slechts 3,2 seconden in beslag. Wie het maximum opgegeven rijbereik van 452 km wil kunnen halen moet dat echter niet te vaak doen. Al is ook de actieradius geen reden om dit nieuwe type Turbo-geweld van Porsche links te laten liggen. Wanneer zullen we daar eens samen met u over verder praten?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Alarm system
  • Cruise control
  • Heated seat
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Front central armrest
  • Front parking sensors
  • Front side airbags
  • Immobiliser
  • Passenger airbag
  • Porsche Active Suspension Management
  • Power steering
  • Rain sensor
  • Rear central armrest
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Sports seats
Engine
cc cilinder
Fuel
Elektrisch
Power
625 pk
Weight
2280 kg
Top speed
260 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.2 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink