Porsche is ontstaan uit de gedachte om te presteren. Op de baan, maar ook buiten de baan heeft het iconische merk door de jaren heen vele liefhebbers aan zich weten te binden. Als snelheid en pure rijbeleving centraal staan, dan is dit de Porsche die u hebben wilt: een gefacelifte Boxster S 3.4 van de 2e generatie mét handbak, een sportuitlaat, PASM onderstel en 310 pk op de achterwielen! Van alle moderne Porsches komt de Boxster S eigenlijk het dichtst in de buurt van het oer-model: de 356. Andere redenen om te komen proefrijden zijn de verwarmde sportstoelen, bi-xenonkoplampen inclusief bochtverlichting en een Bose Surround Sound audiosysteem. Het cabrioseizoen is ver weg, en tegelijkertijd o zo dichtbij…
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche Boxster S
Porsche is ontstaan uit de gedachte om te presteren. Op de baan, maar ook buiten de baan heeft het iconische merk door de jaren heen vele liefhebbers aan zich weten te binden. Als snelheid en pure rijbeleving centraal staan, dan is dit de Porsche die u hebben wilt: een gefacelifte Boxster S 3.4 van de 2e generatie mét handbak, een sportuitlaat, PASM onderstel en 310 pk op de achterwielen! Van alle moderne Porsches komt de Boxster S eigenlijk het dichtst in de buurt van het oer-model: de 356. Andere redenen om te komen proefrijden zijn de verwarmde sportstoelen, bi-xenonkoplampen inclusief bochtverlichting en een Bose Surround Sound audiosysteem. Het cabrioseizoen is ver weg, en tegelijkertijd o zo dichtbij…
Exterieur
De Porsche Boxster is een aalgladde machine met karakteristieke 6-cilinder boxertechniek. Over het origineel uit 1996 (codenaam 986) werd nog weleens geroepen dat de roadster té lief zou ogen. Hoe anders is dat met zijn opvolger: de 987. De verder aangescherpte 987.2 kwam in 2009 op de markt en schudde het softe imago definitief van zich af. Zo ook dit exemplaar: voorzien van een inktzwarte Basalt Black metallic koets en daaronder 19 inch antracietkleurige Carrera S wielen oogt onze Boxster S woest en puur. De vernieuwde achterlichtunits beschikken over LED-technologie, de bi-xenonkoplampen zijn tevens uitgerust met bochtverlichting. Zeggen we Boxster, dan zeggen we een centraal gepositioneerde uitlaat. De S heeft er standaard 2. Tot slot onderscheidt deze roadster zich aan de hand van een frontlipspoiler, knalrode remklauwen en een klassiek Porsche opschrift op de motorkap achter. Kortom, een aankleding om serieus te nemen!
Interieur
Deze lijn zet zich voort aan de binnenkant van de 987.2 Boxster S. Ook qua kleur: zitten doet u op zwart lederen sportstoelen. Dashboard, deurpanelen, soft-top; nagenoeg alles is donker getint aan boord van de Porsche. Op de witte klokken in het klassiek vormgegeven instrumentarium en de hightech aluminium finish van het 3-spaaks stuurwiel, sierstrip op het dashboard, portiergrepen en afwerking rondom de versnellingspook na. Sowieso is de pook bijzonder te noemen, want hiermee kunt u nog ouderwets zelf de versnelling kiezen. Onlangs maakte Porsche bekend zo lang mogelijk te willen blijven vasthouden aan de handbak, en dat terwijl ze daarnaast één van de fijnste automaten ter wereld leveren. Dit zegt veel over het DNA van de sportwagenfabrikant. Evenals over de kwaliteiten van deze rijdersauto pur sang…
Opties & extra’s
Ondanks de knusse 2-zits configuratie en performance gerichte samenstelling, biedt onze Porsche Boxster S genoeg ruimte voor luxe. De bi-xenonverlichting met mee-schijnende koplampen noemden we eerder al. En het feit dat de sportstoelen te verwarmen zijn was tevens bekend. Onbekend is waarom er af-fabriek een Bose Surround Sound geluidsinstallatie is gemonteerd als we ook kunnen luisteren naar de heerlijke sportuitlaat… Bovendien wordt u extra gestimuleerd om het gaspedaal in te trappen zodra u kennis heeft genomen van het PASM sportonderstel, wat staat voor Porsche Active Suspension Management. Deze geavanceerde suspensie zorgt voor een ultra dynamische wegligging dankzij een variabele pneumatische instelling van de schokdempers. Het sportonderstel werkt zowel actief als passief, want door middel van een voorkeursinstelling is het mogelijk om de hardheid te kiezen. Eén keer raden welke modus onze voorkeur heeft…
Techniek & performance
Traditiegetrouw ligt bij een pure sportauto van Porsche de motor achterin. Zo ook in dit geval: in de Boxster S 987.2 meet die een inhoud van ruim 3,4 liter. Deze generatie is het moderne turbotijdperk nog net voor en perst al zijn 310 paarden volledig op eigen kracht naar de achteras. De handgeschakelde transmissie kent 6 verzetten, maar heeft er veel minder nodig om binnen 5,3 seconden van 0 naar 100 km/h te accelereren. Het ontbreken van een PDK-automaat staat gelijk aan minder kilo’s op de weegschaal en dus een hogere topsnelheid: 274 km/h. Aangespoord door een even opwindende als kenmerkende boxerroffel, haalt de sportuitlaat geluidstechnisch het maximale uit de atmosferische krachtbron. Kon het altijd maar zomer zijn, want met de zwarte kap naar beneden klinkt de 6-cilinder melodie helderder dan ooit. Ervaar het zelf.
Met vriendelijke groet,
team Prins.