Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Porsche 911

Type
Cabrio 992 Carrera GTS | Centerlock | Bose | Adapt. cruise | SportDesign | Adaptieve Sportstoelen
Factory color
Agate Grey
Transmission
Automaat
Mileage
18365 km
First registration
2022
Fuel
Benzine
Status
Sold

Porsche 911

Type
Cabrio 992 Carrera GTS | Centerlock | Bose | Adapt. cruise | SportDesign | Adaptieve Sportstoelen
Factory color
Agate Grey
Transmission
Automaat
Mileage
18365 km
First registration
2022
Fuel
Benzine
Status
Sold

Prologue

Laten we er niet omheen draaien: deze bloedmooie Porsche 992 Carrera GTS Cabriolet is een droomauto in een droomsamenstelling. De grijstint is even opwindend als ingetogen en de uitvoering bijzonder attractief. Maar het is de geweldige lijst met opties die deze 911 GTS Cabriolet pas écht uniek maakt. Van een SportDesign exterieur met Turbo S wielen tot aan een Matt Carbon met alcantara interieur. Van sportuitlaat tot Sport Chrono. Van PASM tot PTV+. Van Adaptive Cruise Control tot adaptieve sportstoelen Plus. Ook de vinkjes achter PDLS+, een achteruitrijcamera en Bose Surround Sound kleuren groen. Met zijn uitgesproken, maar niet overdreven voorkomen en 480 pk op de achterwielen is dit wellicht de “sweet spot” onder de nieuwe Elfers. Hierbij verklaren we het cabrioseizoen voor 365 dagen per jaar geopend!

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Laten we er niet omheen draaien: deze bloedmooie Porsche 992 Carrera GTS Cabriolet is een droomauto in een droomsamenstelling. De grijstint is even opwindend als ingetogen en de uitvoering bijzonder attractief. Maar het is de geweldige lijst met opties die deze 911 GTS Cabriolet pas écht uniek maakt. Van een SportDesign exterieur met Turbo S wielen tot aan een Matt Carbon met alcantara interieur. Van sportuitlaat tot Sport Chrono. Van PASM tot PTV+. Van Adaptive Cruise Control tot adaptieve sportstoelen Plus. Ook de vinkjes achter PDLS+, een achteruitrijcamera en Bose Surround Sound kleuren groen. Met zijn uitgesproken, maar niet overdreven voorkomen en 480 pk op de achterwielen is dit wellicht de “sweet spot” onder de nieuwe Elfers. Hierbij verklaren we het cabrioseizoen voor 365 dagen per jaar geopend!

Exterieur
Wat rood betekent voor Ferrari is Agaatgrijs / Agate Grey momenteel voor Porsche: de metallic middenkleur grijs is extreem geliefd en misschien nog wel meer in combinatie met een 911 Carrera GTS. De mix van luxe en sportiviteit wordt immers perfect vertaald in zowel de lak als de aankleding van deze Porsche Cabriolet. Zeer fraai is de keuze voor het SportDesign pakket inclusief anders gevormde achterbumper die het kenteken naar een hogere positie verwijst. Ook de sideskirts luisteren naar de naam SportDesign, maar nog meer in het oog springend zijn de zijdeglans zwarte Turbo S velgen inclusief centerlock. De maten voor + achter zijn respectievelijk 20 en 21 inch; groot genoeg om vrij zicht te hebben op de vuurrode remklauwen erachter. In lijn met de afwerking van de wielen, luchtroosters, skirts en spoilers is de soft-top zwart uitgevoerd. Hiermee heeft Porsche een griezelig fijne balans gecreëerd aan de buitenkant van de 992 GTS Cabriolet.

Interieur
Voor de aankleding van het zwart lederen interieur hebben ze in Zuffenhausen niet minder hun best gedaan. Centraal achter het verwarmde GT Sportstuur monteerde Porsche een toerenteller in Krijt. Dezelfde lichte contrastkleur treft u in het Sport Chrono klokje, alsmede in de vorm van stiksels en GTS-badges in de hoofdsteunen van de adaptieve sportstoelen. Donker en licht zijn hierdoor mooi in evenwicht en vergelijkbaar met de balans tussen comfort en compromisloos race-DNA. De zitvlakken, onderzijde van het dashboard en de deurpanelen hebben namelijk een luxe alcantara finish, terwijl de lichtgewicht inlegpanelen op dashboard en tunnelconsole onderdeel zijn van het Matt Carbon interieurpakket. De opzet van de Porsche 911 cockpit is als vanouds lekker clean, zodat dergelijke details des te beter tot hun recht komen. Maar de bouwers willen het natuurlijk ook niet te bond maken aan boord van de dakloze 992 Carrera GTS, want dat zou de bestuurder te veel afleiden van een fantastische performance…

Opties & extra’s
De hoeveelheid afkortingen op de optielijst zijn overigens al een prestatie op zich. Het PASM sportonderstel brengt de knappe carrosserie 10 mm dichterbij het asfalt en PTV+ staat voor Porsche Torque Vectoring Plus: een mooie benaming voor nog mooiere techniek, want het verbetert de tractie aanzienlijk, zowel tijdens accelereren als het nemen van bochten op hoge snelheid. Als gevolg hiervan pakt u met maximaal vertrouwen het verwarmde GT Sportstuur beet, en wordt u met extra veel overtuiging in de verwarmde adaptieve sportstoelen inclusief memoryfunctie geduwd. De LED Matrix-koplampen zijn uitgerust met Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) waarmee de verlichting automatisch wordt aanpast aan de omstandigheden. Het Licht Design pakket is op zijn beurt volledig naar wens instelbaar voor een ambiance die past bij uw stemming. De combinatie Apple CarPlay en Bose Surround Sound moet de audiofiel zeker aanspreken. Al gaat die minstens zo onder de indruk zijn van het geluid van de sportuitlaat zodra hij of zij wordt uitgedaagd om de tijd op de stopwatch uit het Sport Chrono pakket scherper te stellen. Gaat u regelmatig gebruikmaken van de Porsche 992 GTS Cabriolet, dan weet u ook dat de gelegenheid er niet altijd naar is om hard te gaan. Opties als Adaptive Cruise Control en een achteruitrijcamera zijn dan meer dan welkom.

Techniek & performance
Het indrukwekkende uitrustingsniveau staat voor het overgrote deel in het teken van pure performance. Daag de dubbel geblazen 3,0 liter 6-cilinder boxermotor eens flink uit en begrijp meteen waarom. Via een watervlugge 8-traps PDK-transmissie worden er 480 paarden naar de achteras gestuurd, om vervolgens de geweldige boxer sound om te zetten in een geweldig korte acceleratietijd van 0 naar 100 km/h… In slechts 3,6 seconden! De 911 Carrera Cabriolet knalt in GTS-trim door tot een topsnelheid van 309 km/h is daarmee de zwaardere vierwielaangedreven versies duidelijk de baas. Belangrijker nog is het speelse karakter van een achterwielaangedreven Porsche. Sommige dingen veranderen (gelukkig) nooit…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Alarm system
  • Anti-lock braking system
  • Cruise control
  • Driver's airbag
  • Electrically adjustable front seats
  • Electrically operated front windows
  • Electrically operated rear windows
  • Front parking sensors
  • Front side airbags
  • Heated seat
  • Height adjustable steering wheel
  • Immobiliser
  • Onboard computer
  • Passenger airbag
  • Porsche Active Suspension Management
  • Power steering
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Remote central locking
  • Reversing camera
  • Sports seats
  • Sports suspension
Engine
2981cc 6 cilinder
Fuel
Benzine
Power
480 pk
Weight
1590 kg
Top speed
309 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.6 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink