Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Porsche 911

Type
Cabrio 992 Carrera | Sportuitlaat | Bose | PASM | Carplay | Sportstoelen Plus | Camera
Factory color
Agate Grey
Transmission
Automaat
Mileage
43490 km
First registration
2020
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Porsche 911

Type
Cabrio 992 Carrera | Sportuitlaat | Bose | PASM | Carplay | Sportstoelen Plus | Camera
Factory color
Agate Grey
Transmission
Automaat
Mileage
43490 km
First registration
2020
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Geen sportauto die zoveel verschillende varianten kent op basis van één model dan de Porsche 911. Echter, gaan we helemaal terug naar de basis, dan vragen we ons oprecht af of een liefhebber wel heel veel meer nodig heeft dan een ‘standaard’ Carrera. Deze keurig nette 992 Cabriolet is een heerlijk pure machine met achterwielaandrijving, een 385 pk sterke 6-cilinder boxer en daarmee tevens een fantastische “old school” rijdynamiek. Wat onze 911 Carrera Cabriolet óók heeft is een hele waslijst aan fijne opties. Waaronder verwarmde Sportstoelen Plus, PDLS+, een camera, Licht Design pakket, Bose Surround, PASM, PCM en een originele sportuitlaat. Want zoveel karakter mag – correctie: moet natuurlijk wel gehoord worden!

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche 911 992 Carrera Cabriolet

Geen sportauto die zoveel verschillende varianten kent op basis van één model dan de Porsche 911. Echter, gaan we helemaal terug naar de basis, dan vragen we ons oprecht af of een liefhebber wel heel veel meer nodig heeft dan een ‘standaard’ Carrera. Deze keurig nette 992 Cabriolet is een heerlijk pure machine met achterwielaandrijving, een 385 pk sterke 6-cilinder boxer en daarmee tevens een fantastische “old school” rijdynamiek. Wat onze 911 Carrera Cabriolet óók heeft is een hele waslijst aan fijne opties. Waaronder verwarmde Sportstoelen Plus, PDLS+, een camera, Licht Design pakket, Bose Surround, PASM, PCM en een originele sportuitlaat. Want zoveel karakter mag – correctie: moet natuurlijk wel gehoord worden!

Exterieur
Er zullen altijd 911-adepten zijn die zweren bij de looks van de Coupé. Maar de 992-generatie komt in gesloten toestand gevaarlijk dichtbij het silhouet van zijn dichte broer. Desalniettemin zien we de Porsche 992 Carrera Cabriolet uiteraard het liefst met het (zwarte) dak open. Dit duidt namelijk op zeer geschikte weersomstandigheden om de prachtige Agate Grey (of Agaatgrijs) metallic carrosserie te laten schitteren op de openbare weg. Want schitteren, dat kan de huidige generatie 911 meer dan ooit. Het koetswerk is breder, strakker en imposanter dan dat van zijn voorgangers. Er zijn details die zowel knipogen naar de rijke historie van het model als een futuristisch tintje hebben. Let bijvoorbeeld op de brede LED-balk aan de achterzijde, die beide lichtunits optisch aan elkaar verbindt. En wat te denken van de klassieke ronde koplampen die tegenwoordig zijn uitgerust met geavanceerde (LED-)technieken als Porsche Dynamic Light System Plus – beter bekend als PDLS+. De 20 / 21 inch (voor / achter) grote Carrera Classic wielen beschikken eveneens over een klassiek 911 design, maar zijn in uitvoering hypermodern. Erachter schuilen knalrode remklauwen die de indrukwekkende stopkracht van de Porsche 992 Cabriolet accentueren. Echter, met die sportuitlaat achter u, zal de aandacht vooral naar het acceleratievermogen van deze Elfer gaan…

Interieur
Porsche heeft een naam hoog te houden qua materiaalgebruik en beleving aan boord van haar modellen. Zitten in een 911 voelt zodoende altijd bijzonder. Maar in geval van deze 992 Carrera is het extra speciaal dankzij de aanwezigheid van heuse Sportstoelen Plus. De zwart lederen zetels houden u volledig in uw greep wat betreft ondersteuning en afwerking. Meer van hetzelfde zwarte leder treft u op het dashboard, de deurpanelen, de middenarmsteun en natuurlijk het GT Sportstuur. Met zijn minimalistische vormgeving en 12 uur markering smeekt dit roer om stevig te worden beetgepakt. De opgeruimde en cleane opzet van het binnenwerk – inclusief (grotendeels) digitale uitvoering van de karakteristieke tellers en meters in het instrumentenpaneel, wil de bestuurder zo min mogelijk afleiden van het geweldige rijgenot. Het kniekussentje naast de middenconsole geeft alvast prijs waartoe de open Elfer in staat is. Voordat u vertrekt en uw blik enkel op oneindig gaat, vergeet u niet het Licht Design pakket wat aandacht te schenken? In het donker laat de Duitser zich namelijk van zijn sfeervolste kant zien…

Opties & extra’s
Doelgerichter is echter de lichttechnologie van de units aan de buitenkant. Zoals gezegd beschikken de LED-koplampen over de optie genaamd Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) voor een optimale lichtbundel onder alle omstandigheden. Waaronder bij het rijden op bochtige wegen. Raakt u toch verdwaald? Dan kunt u altijd nog een beroep doen op het uitgebreide Porsche Communication Management systeem (PCM) inclusief navigatie en handsfree telefoonbediening. Hoe lang de rit ook duurt, de verwarmde Sportstoelen Plus zorgen voor ruim voldoende comfort. Opties als Apple CarPlay en Bose Surround Sound klinken de audiofiel ondertussen als muziek in de oren. Al mag het volume wel een tandje lager zodra de sportuitlaat de inzittenden (én omstanders) een dienst bewijst. Dankzij Porsche Active Suspension Management laat de 992 Carrera Cabriolet zich niet gauw gek maken door uw inmiddels zwaar geworden rechtervoet. Wellicht kan de Cruise Control één en ander in bedwang houden… Giert de adrenaline door uw lichaam? De parkeerassistent bevat een camera, zodat u niet overmoedig wordt met inparkeren bij terugkomst van een spannende rit.

Techniek & performance
Want spannend wordt het toch wel met 385 paarden en 450 Newtonmeters op de achteras. Uiteraard komt het extra brede rubber aan de achterzijde van pas zodra de dubbele turbokrachten hun werk doen. Maar ook PASM doet er alles aan om de rijervaring zo strak en stabiel mogelijk te maken. Wie wil, kan binnen 4,4 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h razen. Wie durft, knalt door tot de vliegensvlugge automatische PDK-transmissie in zijn 8e versnelling de 291 km/h bereikt. Of het opwindende geluid van de sportuitlaat dan nog steeds goed hoorbaar is, valt te betwijfelen. Ach, een ‘beetje’ rijwind kan ook geen kwaad toch? De 6-cilinder boxerroffel wint vanzelf wel weer terrein bij de eerstvolgende stoplichten…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Anti-lock braking system
  • Bose audio
  • Cruise control
  • Driver's airbag
  • Electrically operated front windows
  • Front parking sensors
  • Front side airbags
  • Height adjustable steering wheel
  • Onboard computer
  • Passenger airbag
  • Porsche Active Suspension Management
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Remote central locking
  • Reversing camera
  • Sports seats
Engine
2981cc 6 cilinder
Fuel
Benzine
Power
385 pk
Weight
1550 kg
Top speed
291 km/u
Acceleration 0-100 km/h
4.4 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink