Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Porsche 911

Type
991-2 Targa 4S | Adapt. cruise | Sport chrono | Carplay | Camera | NL-geleverd | Achteras-sturing | Bose | Subliem!
Factory color
Grafietblauw
Transmission
Automaat
Mileage
42111 km
First registration
2016
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Porsche 911

Type
991-2 Targa 4S | Adapt. cruise | Sport chrono | Carplay | Camera | NL-geleverd | Achteras-sturing | Bose | Subliem!
Factory color
Grafietblauw
Transmission
Automaat
Mileage
42111 km
First registration
2016
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Origineel Nederlands geleverd en een on-Hollands fijne samenstelling. Hier is echt iemand met een uitermate goed gevoel voor stijl aan het werk geweest! Als we niet beter zouden weten, zouden we toch zweren dat deze Porsche 991.2 Targa 4S in een Zuid-Europees modehuis ontwikkeld is. Los van het design en de geweldige kleurstelling, is de halfopen 911 4S tevens technisch gezien van een ander niveau. Wat wil je ook met zo’n optielijst! U treft enkel groene vinkjes achter Sport Chrono Pack, sportuitlaat, adaptieve sportstoelen, carbon interieurafwerking, achterasbesturing, HomeLink garagedeuropener, Bose Surround Sound en Adaptive Cruise Control. Minstens zo belangrijk zijn de afgekorte extra’s: PAS, PADM, PTV+, PASM, PCM en PDLS+ behoren tot de unieke aankleding van deze gefacelifte Elfer van de vorige generatie. Moeite om het moddervette uitrustingsniveau van zijn plek te krijgen heeft de Porsche 991.2 Targa 4S gelukkig niet: de 420 pk sterke 6-cilinder boxermotor is explosief tot en met een topsnelheid van 300+ km/h…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche 911 Targa 4S

Origineel Nederlands geleverd en een on-Hollands fijne samenstelling. Hier is echt iemand met een uitermate goed gevoel voor stijl aan het werk geweest! Als we niet beter zouden weten, zouden we toch zweren dat deze Porsche 991.2 Targa 4S in een Zuid-Europees modehuis ontwikkeld is. Los van het design en de geweldige kleurstelling, is de halfopen 911 4S tevens technisch gezien van een ander niveau. Wat wil je ook met zo’n optielijst! U treft enkel groene vinkjes achter Sport Chrono Pack, sportuitlaat, adaptieve sportstoelen, carbon interieurafwerking, achterasbesturing, HomeLink garagedeuropener, Bose Surround Sound en Adaptive Cruise Control. Minstens zo belangrijk zijn de afgekorte extra’s: PAS, PADM, PTV+, PASM, PCM en PDLS+ behoren tot de unieke aankleding van deze gefacelifte Elfer van de vorige generatie. Moeite om het moddervette uitrustingsniveau van zijn plek te krijgen heeft de Porsche 991.2 Targa 4S gelukkig niet: de 420 pk sterke 6-cilinder boxermotor is explosief tot en met een topsnelheid van 300+ km/h…

Exterieur
Met de introductie van de 991 maakte Porsche een megastap voorwaarts en greep tegelijkertijd meer dan ooit terug naar vroegere 911-modellen. Het silhouet, de verhoudingen, de details: het betreft hier duidelijk een evolutie van een icoon uit het verleden. En wat voor één! De karakteristieke ronde koplampunits en ouderwets brede schermen achter liggen heerlijk op het netvlies. Hoewel deze Targa bol staat van de tradities, is hij op bepaalde vlakken juist ook erg vernieuwend. De LED-technologie inclusief Porsche Dynamic Light System Plus hadden zijn voorgangers bijvoorbeeld nog niet. Verder is dit faceliftmodel te herkennen aan de dunne LED-strips in de strakker vormgegeven voorbumper, extra luchtsleuven in de achterbumper, centraler gepositioneerde dubbele (sport)uitlaten en gewijzigde achterlichtunits voorzien van een dieper gelegen middendeel. De 4S maakt bovendien verbinding tussen de 2 units aan de hand van een karakteristieke rode lichtbalk. Het Grafiet blauw metallic lakwerk is onderscheidend en licht genoeg om op te vallen, maar maakt tegelijkertijd een opvallend classy indruk. Verder staat de Porsche 991-2 Targa op 20 inch Carrera S wielen met daarachter knalrode remklauwen. De in carrosseriekleur meegespoten SportDesign spiegels benadrukken de sterke aerodynamische vormgeving van de deze ultieme Elfer-evolutie. Met het zwarte dak eraf blijft enkel een aluminiumkleurige rolbeugel overeind. Over moderne klassiekers gesproken…

Interieur
Zitten in de Porsche 911 Targa 4S voelt als een warm bad: de adaptieve sportstoelen zijn schitterend afgewerkt met donkerbruine, natuur-lederen Espresso bekleding. Dashboard, portieren en ook het verwarmde GT-Sportstuurwiel heeft dezelfde smaakvolle finish als de zetels. Voor een groter contrast kon het carbon interieurpakket onmogelijk zorgen: de vele koolstofvezel details ogen hightech en racy. Samen met de stopwatch uit het Sport Chrono pakket vertellen ze de inzittenden maar al te graag dat deze schoonheid op wielen performance-wise zeer serieus genomen dient te worden. Doen we ook. De Rodiumzilveren achtergrond van de toerenteller verdient alle aandacht van de wereld zodra de naald richting de toerenbegrenzer knalt…

Opties & extra’s
Naast elektrisch verstelbaar, zijn de adaptieve sportstoelen ook te verwarmen én te koelen. De memoryfunctie onthoudt de zitpositie van uw persoonlijk voorkeur. En dat is hard nodig, want het verwarmde sportstuur wilt u never nooit meer loslaten zodra u in de Espresso lederen cockpit heeft geproefd van zaken als Porsche Active Suspension Management (PASM), een licht-design pakket, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), parkeer assistent voor + achter, Porsche Communication Management (PCM) inclusief navigatie, achteruitrijcamera, Sport Chrono Pack en het gemak van een HomeLink garagedeuropener. De Adaptive Cruise Control is tevens uitgerust met Porsche Active Safe (PAS) technologie, maar u als bestuurder gaat pas écht los bij het horen van de sportuitlaat, die onder luid geroffel de Porsche 991.2 tot het uiterste drijft. De Dynamic motorsteunen genaamd PADM en geavanceerde achteras-sturing garanderen een unieke rijervaring. Zelfs in het donker, dankzij LED-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+). Is de limiet (te) ver weg? Schakel Apple CarPlay en Bose Surround Sound in en ontdek in alle rust het laagdrempelige karakter van de beroemdste daily driver onder de sportwagens.

Techniek & performance
Porsche zou nooit afstappen van haar geloof. Maar wat als het geloof in de iconische 6-cilinder boxermotor in de weg staat bij het ontwikkelen van duurzamere technieken? Simpel: dan transformeert elke uitvoering van de legendarische Elfer in een Turbo. Zuffenhausen maakte de 991.2 zelfs dubbel geblazen, waarmee het vermogen toenam naar 420 pk en 500 Nm koppel in geval van de Targa 4S. In vergelijking met de atmosferische pre-faceliftuitvoering ging de nieuweling er 20 pk en 60 Nm op vooruit, tegenover een geslonken cilinderinhoud van 3,8 naar 3,0 liter. Op zoek naar de klassieke 911 brul? Accelererend van 0 naar 100 km/h in slechts 4,2 tellen komt de sportuitlaat uitstekend tot zijn recht. Met de automatische PDK-transmissie in zijn 7 behoort een topsnelheid van 301 km/h tot de mogelijkheden. Reken verder op vrachten grip van het vierwielaandrijfsysteem, óók in bochten. Bent u klaar voor een goed voorstel?

Met hartelijke groet,
team Prins.

  • Cruise control
  • Heated seat
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Electrically adjustable front seats
  • Electrically operated front windows
  • Front side airbags
  • Height adjustable steering wheel
  • Onboard computer
  • Passenger airbag
  • Rear parking sensor
  • Remote central locking
  • Reversing camera
  • Reversing camera
  • Sports seats
  • Windscreen
Engine
2981cc 6 cilinder
Fuel
Benzine
Power
421 pk
Weight
1575 kg
Top speed
301 km/u
Acceleration 0-100 km/h
4.2 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink