Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Porsche 718 Spyder terug naar overzicht

Porsche 718 Spyder

Type
4.0 | Akrapovic | Carbon Seats | Carbon Pack | NL-auto
Transmission
Automaat
Mileage
7643 km
First registration
2022
Fuel
Benzine
Export price
€ 149.500,-
VAT Deductible
No

Porsche 718 Spyder

Type
4.0 | Akrapovic | Carbon Seats | Carbon Pack | NL-auto
Transmission
Automaat
Mileage
7643 km
First registration
2022
Fuel
Benzine
Export price
€ 149.500,-
VAT Deductible
No
Request export quote

Prologue

Bij Porsche doen ze schaamteloos aan kannibalisatie. Hét 911-alternatief komt namelijk doodleuk uit eigen stal. Zie hier de 718 Boxster Spyder: een über-fraai gelijnde roadster die zonder hulp van turbo’s zomaar 420 pk ophoest. Al laat het door Porsche Eindhoven gemonteerde Akrapovič uitaatsysteem de 6-cilinder boxer achterin klinken alsof het er nog véél meer zijn. Dit fantastisch mooie exemplaar is origineel Nederlands geleverd en voorzien van een unieke configuratie. Inclusief 20 inch Bronze velgen, carbon in- én exterieurdetails, Race-Tex bekleding, Sport Chrono, PDLS+, PADM, PTV, PASM en vele andere briljante karakteristieken. Wat een (zwarte) parel! Als wij zeggen dat de rijbeleving van deze Porsche Boxster Spyder 100% correspondeert met de looks, de uitrusting en het geluid… Dan weet u toch wel genoeg?

Auto is net binnen en wordt nog volledig gedetailed, hierna volgt een complete foto-reportage.

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche 718 Boxster Spyder

Bij Porsche doen ze schaamteloos aan kannibalisatie. Hét 911-alternatief komt namelijk doodleuk uit eigen stal. Zie hier de 718 Boxster Spyder: een über-fraai gelijnde roadster die zonder hulp van turbo’s zomaar 420 pk ophoest. Al laat het door Porsche Eindhoven gemonteerde Akrapovič uitaatsysteem de 6-cilinder boxer achterin klinken alsof het er nog véél meer zijn. Dit fantastisch mooie exemplaar is origineel Nederlands geleverd en voorzien van een unieke configuratie. Inclusief 20 inch Bronze velgen, carbon in- én exterieurdetails, Race-Tex bekleding, Sport Chrono, PDLS+, PADM, PTV, PASM en vele andere briljante karakteristieken. Wat een (zwarte) parel! Als wij zeggen dat de rijbeleving van deze Porsche Boxster Spyder 100% correspondeert met de looks, de uitrusting en het geluid… Dan weet u toch wel genoeg?

Exterieur
Bij de introductie van de 1e generatie Boxster (codenaam: 986) in 1996 kon Porsche enkel dromen van een totaalpakket dat aan de stoelpoten van de iconische 911 zou zagen. Via generatie 2 (987) en 3 (981) zat er zienderogen verbetering in het concept. Maar toen was daar de huidige opvolger (982) en moest de good old Elfer noodgedwongen hoger in de markt worden gepositioneerd. In het bijzonder in deze Boxster Spyder trim is de dakloze Porsche serieus competitief in de wereld van supercars. Geheel terecht dus dat ze zowel de cabrio als de coupé-versie (Cayman) een nieuwe naam meegaven: 718, daarmee verwijzend naar de legendarische overwinning van de Targa Florio race door de Porsche 718 klassieker in 1959 en 1960. Onze 718 Boxster Spyder is het ultieme hebbeding voor de liefhebber dankzij een even unieke als attractieve samenstelling. Bronze kleurige velgen in formaat 20 inch steken oogverblindend mooi af bij de egaal zwarte carrosserie. Nu onderscheidt de Spyder zich sowieso al van de andere 718 Boxster uitvoeringen aan de hand van een scherpere bumperstyling en grotere skirts + spoilers, maar dit is toch wel het summum: de diffusor achter, luchthappers opzij én buitenspiegels zijn carbon-made. Hoe gaaf! LED-koplampen in donkere behuizingen, heldere “smoked” achterlichten en een verticale Porsche striping midden over de neus tot en met het karakteristieke Spyder achterdek zorgen voor de perfecte finishing touch. Hetzelfde kan worden gezegd over het dubbele Akrapovič uitlaatsysteem. Al zijn de fijne looks daarvan slechts een prettige bijkomstigheid…

Interieur
Net als de sportuitlaat werd ook het carbon interieurpakket naderhand door de professionals van Porsche Eindhoven (Brabant) gemonteerd. De carbon instaplijsten bevatten een verlicht logo om de inzittenden in stijl welkom te heten. Het Licht Design pakket trekt deze sfeer door tot in de volledige cockpit, welke afgewerkt is met heuse Race-Tex interieurbekleding. Net als aan de buitenkant speelt de kleur zwart een hoofdrol. Al liet Porsche ook genoeg ruimte over voor uitgesproken rode accenten. Waaronder in de vorm van contraststiksels, gordels en Spyder opschriften in de hoofdsteunen. De keuze om de Sport Chrono klok, kilometer- én toerenteller (analoog!) juist van een knalgele achtergrond te voorzien, zegt iets over de originaliteit van deze schitterende 718 Boxster spec. De instrumenten zijn opgesteld in een compact en minimalistisch vormgegeven paneel met op de voorgrond het GT Sportstuur. De Boxster Spyder ademt performance, performance en nog eens performance.

Opties & extra’s
De ellenlange optielijst staat in het verlengde daarvan, want het eerder genoemde Sport Chrono pakket, alsmede de Dynamische Motorsteunen (PADM), Porsche Torque Vectoring (PTV) inclusief mechanisch sperdifferentieel en Porsche Active Suspension Management (PASM) staan in het teken van een uitgebalanceerde rijdynamiek en pure snelheid. Wie hard gaat, kan wel wat extra veiligheid gebruiken. Hier moet Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) actief aan bijdragen middels een optimale LED-lichtbundel aan het front onder alle omstandigheden. Cruise Control helpt uw rechtervoet enigszins in bedwang houden, terwijl de vernietigende ‘concurrent’ van het aanwezige Bose Surround Sound System louter aanmoedigt om het gaspedaal te vloeren. Voortaan speelt u uw favoriete muziek niet meer via ‘t geïntegreerde Apple CarPlay af. En komt de sound niet langer uit de luidsprekers. Luider en intenser dan Akrapovič kan de 718 Boxster Spyder zijn potentie namelijk toch niet laten klinken.

Techniek & performance
Deze Porsche heeft aan een inhoud van 4,0 liter genoeg om maar liefst 420 paarden uit de iconische 6-cilinder boxer-middenmotor te persen. Turbo’s schitteren door afwezigheid. En precies daar weet de 718 Boxster Spyder zich te onderscheiden van grote broer 911. De GT3 uitgezonderd, maar die is er niet als roadster of cabriolet… Om de 0-100 km/h acceleratie onder de 4 seconden (3,9) te kunnen volbrengen, paste Porsche PDK-technologie toe. De Spyder is de eerste Boxster die in combinatie met de 7-traps automaat de magische topsnelheid van 300 km/h weet aan te tikken. Klaar om geschiedenis te schijven met deze nieuwerwetse 718?

Auto is net binnen en wordt nog volledig gedetailed, hierna volgt een complete foto-reportage.

Met vriendelijke groet,
team Prins

  • Air conditioning
  • Alarm system
  • Cruise control
  • Anti-lock braking system
  • Controlled slip differential
  • Driver's airbag
  • Electrically operated front windows
  • Front side airbags
  • Height adjustable steering wheel
  • Immobiliser
  • Onboard computer
  • Passenger airbag
  • Rear parking sensor
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Reversing camera
  • Reversing camera
  • Sports seats
  • Sports suspension
  • Windscreen
Engine
3995cc 6 cilinder
Fuel
Benzine
Power
421 pk
Weight
1425 kg
Top speed
300 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.9 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink