Om een duidelijk Statement te maken met hoofdletter “S” gebruikt Mercedes-Benz tegenwoordig de 63 AMG mét S-aanduiding voor hun C-Klasse topmodellen. De C63 van 2014 was die uitvoering nog vreemd. Toch kan deze uiterst zeldzame (!), mooi origineel gehouden en in absolute topstaat verkerende W204 uit 2014 aan het V8-geweld van nu tippen. Zijn naam: AMG Edition 507. Een unieke verschijning met – in dit speciale geval – een uniek lage kilometerstand en een waterdichte onderhoudshistorie. Alsof dit nog niet bijzonder genoeg is, beschikt onze Mercedes C63 AMG Edition 507 tevens over een bomvolle uitrusting én de ‘sonderlackierung’ genaamd Designo Magno Platinum. De auto is afkomstig van de 2e eigenaar, die hem in 2020 na een lange zoektocht in Duitsland op het spoor kwam. Naar wens kunt u het Capristo uitlaatsysteem inclusief kleppen laten zitten, of anders het origineel terug laten monteren als het gebulder net een tandje te heftig voor u wordt. Al moet worden gezegd: de atmosferische V8 van AMG komt er wel perfect mee tot zijn recht!
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507 Designo Magno Platinum
Om een duidelijk Statement te maken met hoofdletter “S” gebruikt Mercedes-Benz tegenwoordig de 63 AMG mét S-aanduiding voor hun C-Klasse topmodellen. De C63 van 2014 was die uitvoering nog vreemd. Toch kan deze uiterst zeldzame (!), mooi origineel gehouden en in absolute topstaat verkerende W204 uit 2014 aan het V8-geweld van nu tippen. Zijn naam: AMG Edition 507. Een unieke verschijning met – in dit speciale geval – een uniek lage kilometerstand en een waterdichte onderhoudshistorie. Alsof dit nog niet bijzonder genoeg is, beschikt onze Mercedes C63 AMG Edition 507 tevens over een bomvolle uitrusting én de ‘sonderlackierung’ genaamd Designo Magno Platinum. De auto is afkomstig van de 2e eigenaar, die hem in 2020 na een lange zoektocht in Duitsland op het spoor kwam. Naar wens kunt u het Capristo uitlaatsysteem inclusief kleppen laten zitten, of anders het origineel terug laten monteren als het gebulder net een tandje te heftig voor u wordt. Al moet worden gezegd: de atmosferische V8 van AMG komt er wel perfect mee tot zijn recht!
Exterieur
We hoeven niet uit te leggen dat dit een liefhebbersauto pur sang betreft. Geen wonder dat uw voorganger groot fan was – en nog steeds is. Toch was hij bereid er afstand van te doen zodat een 3e eigenaar kan shinen met de high-performance sportsedan voorzien van speciaal lakwerk. De Designo Magno Platinum kleurstelling werd ontwikkeld door de afdeling van Mercedes-Benz die zich op maatwerk opdrachten richt. Het mat-grijs laat een stoere indruk achter en sluit wat dat betreft naadloos aan op de fraai contrasterende zwarte wielen, dito striping en high gloss exterieurdetails. Vuurrode remklauwen leggen het accent op de geweldige stopkrachten van de Mercedes C-Klasse 63 AMG Edition 507. Want wie hard vooruit wil, moet ook snel tot stilstand kunnen komen… De gespierde bumperstyling, aangedikte sideskirts en 4 ovalen uitlaateindstukken zijn typisch AMG, maar de échte kenner heeft ondertussen natuurlijk allang gespot dat deze C63 anders dan anders is. Een tikkeltje uitbundiger nog, refererend aan de dubbele luchtsleuven in de motorkap. Al vermoeden we dat u inmiddels meer gekoeld moet worden dan de auto…
Interieur
De manier waarop der schöne Benz gekoesterd is, is eveneens goed te zien aan de (overall conditie van de) binnenkant: het zwart lederen interieur is haast smetteloos. Bovendien doet het materiaalgebruik ultra sportief aan: naast leder is er veelvuldig gebruikgemaakt van alcantara (op de sportstoelen, stuur en portieren), alsmede carbon. De koolstofvezel inserts zijn onder andere terug te vinden op het dashboard en de deurbekleding. Verder beschikt het sportstuur over een afgevlakte boven- én onderzijde, plus een 12 uur markering om de unieke performance van dit C-Klasse W204 topmodel te benadrukken. Enneh, het ligt nog uitermate lekker in de hand ook. De kuipstoelen bevatten geïntegreerde hoofdsteunen inclusief AMG-opdruk die potentieel grote klappen kunnen opvangen tijdens explosieve acceleratiemomenten. Net als de rest van de cockpit is ook de hemelbekleding zwart uitgevoerd. Al is er voldoende glas aanwezig om duistere gevoelens tegen te gaan.
Opties & extra’s
Het glazen dak laat zich elektrisch schuiven én kantelen, zodat u een beetje extra lucht van bovenaf ook in de winter als prettig gaat ervaren. Ter compensatie is het mogelijk om de stoelverwarming in te schakelen. Opties zoals Adaptive Cruise Control zou u eerder verwachten op de nieuwere generatie C-Klasse, maar deze C63 AMG Edition 507 heeft ‘m ‘gewoon’. Tot slot klinkt het Harman Kardon audiosysteem waanzinnig. Echter, waarom zou u hiernaar luisteren als u ook van de sound van een bulderende V8 in combinatie met Capristo kunt genieten?
Techniek & performance
Zodra de uitlaatkleppen opengaan lijkt de 0-100 km/h sprint nog sneller voorbij te vliegen dan de beloofde 4,2 seconden. De 507 pk sterke Edition 507 heeft tevens lak aan het Duitse herenakkoord en bereikt een topsnelheid van 280 km/h op zijn sloffen; maar liefst 30 km/h verwijderd van de aloude 250-grens. Turbo’s en hybridesystemen schitteren door afwezigheid, maar dit AMG-product komt ermee weg dankzij een cilinderinhoud van 6,2 liter verdeeld over 8 cilinders. Het machtige V8-blok pompt bovendien 610 Newtonmeters aan trekkracht richting de achterwielen, dus wij hopen dat u enigszins met driftbuien kunt omgaan…
Met vriendelijke groet,
team Prins.