Maserati zet momenteel voor het eerst in de geschiedenis haar kaarten op elektrisch, maar zuinig onderweg zijn kon het iconische sportwagenmerk al lang. Zie hier de Levante 3.0 V6 D AWD, met de “D” van Diesel. Dit zeer mooie exemplaar is origineel Nederlands geleverd en beschikt over een indrukwekkende optielijst. Aan de binnenkant is de Carbon Pack sfeerbepalend, maar ook aan de buitenkant heeft zwart de overhand. Deze All-Black Beauty uit la Bella Italia blijkt tevens koning comfort, getuige het luxe uitrustingsniveau: luchtvering, achteruitrijcamera, panoramadak, stoelventilatie, stoelverwarming voor + achter, elektrische achterklep, Harman Kardon audio en heel veel meer is karakteristiek voor onze 600 Nm (!) sterke Maserati Levante Diesel. Klinkt goed? U weet Prins te vinden…
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Maserati Levante
Maserati zet momenteel voor het eerst in de geschiedenis haar kaarten op elektrisch, maar zuinig onderweg zijn kon het iconische sportwagenmerk al lang. Zie hier de Levante 3.0 V6 D AWD, met de “D” van Diesel. Dit zeer mooie exemplaar is origineel Nederlands geleverd en beschikt over een indrukwekkende optielijst. Aan de binnenkant is de Carbon Pack sfeerbepalend, maar ook aan de buitenkant heeft zwart de overhand. Deze All-Black Beauty uit la Bella Italia blijkt tevens koning comfort, getuige het luxe uitrustingsniveau: luchtvering, achteruitrijcamera, panoramadak, stoelventilatie, stoelverwarming voor + achter, elektrische achterklep, Harman Kardon audio en heel veel meer is karakteristiek voor onze 600 Nm (!) sterke Maserati Levante Diesel. Klinkt goed? U weet Prins te vinden…
Exterieur
Zwart als de nacht en toch zo aantrekkelijk als de zonsopkomst op een mooie voorjaarsdag. Uitgevoerd in Nero Ribelle druipt het charisma van de SUV-koets af. Zoveel elegantie leek enkel voorbehouden aan gracieuze coupés en limousines, totdat Maserati met de Levante kwam. Het knappe staaltje Italiaanse design krijgt een rauw randje door menig accent in het zwart uit te voeren, inclusief de grille, 4 uitlaateindstukken en 21 inch grote wielen. Uitzondering op de regel zijn de rode remklauwen – als verwijzing naar de unieke performance van de 3-tandige SUV. Ook de portiergrepen, raamomlijsting, sierstrip achter en elementen op de voorste schermen steken subtiel af, maar glimmen minder hard dan het standaard chroomwerk. Dat vleugje mysterie bevalt ons wel en vinden we juist verfrissend in een segment vol modellen die zich krampachtig proberen te onderscheiden.
Interieur
Binnenin is de Levante Diesel ook zwart, zwarter, zwartst. Er is volop leder, inclusief de afwerking van stoelen, portieren en dashboard. De antracietkleurige stijlen en hemelbekleding garanderen een knusse ambiance in de Maserati cockpit. Krap zal de drietand echter nooit aanvoelen. En wie het scherm voor het grote glazen panoramadak naar achteren schuift, zal zelfs een bijzonder ruimtelijk gevoel ervaren. Hoe mooi ook, het oog van de liefhebber zal toch eerder vallen op het riante aanbod carbon details; dashboard, portieren én de tunnelconsole is ermee afgewerkt. Sportieve rijders worden tevens op hun wenken bediend dankzij schakelflippers achter het stuur. Hoezo, race-DNA in overvloed? Contrasterend grijze stiksels en emblemen in de stoelen symboliseren Italiaans raffinement. Het centraal gepositioneerde analoge uurwerk is het toppunt van stijl in een digitaal tijdperk. Aan boord is het ouderwets genieten!
Opties & extra’s
Nog iets om vrolijk van te worden is de lijst met groene vinkjes af-fabriek: naast genoemd panoramisch schuif-/kanteldak en de schakelflippers, beschikt de Maserati Levante Diesel over elektrisch bedienbare stoelen mét geheugenfunctie, luchtvering, een achteruitrijcamera, elektrische achterklep, Cruise Control, Apple CarPlay en een stevig klinkend Harmon Kardon audiosysteem. Het toppunt van klimaatbeheersing treft u in de vorm van een verwarmd stuurwiel, geventileerde voorstoelen, stoelverwarming voor + achter en een gescheiden Climate Control achterin. Ruziën over wie welke positie inneemt is daarmee overbodig. Al zal iedere liefhebber één duidelijke voorkeur hebben…
Techniek & performance
Dé aangewezen plek om de geweldige potentie van de vierwielaangedreven Maserati Levante 3.0 V6 te ontdekken is en blijft de bestuurdersstoel. Van hieruit bedient u 275 paarden en 600 Newtonmeters; genoeg voor aansprekende prestaties. Accelereren van 0 naar 100 km/h neemt slechts 6,9 seconden in beslag en ook de topsnelheid van 230 km/h vraagt om een abonnement op de linker rijstrook. De 3,0 liter 6-cilinder is heerlijk smeuïg en tegelijkertijd goed bij de les. Kortom, voor wie in alle comfort sportief wil rijden. Gekoppeld aan een automatische transmissie met 8 versnellingen worden de krachten zeer soepel en geleidelijk over elk van de 4 wielen verdeeld. Grip en trekkracht zijn ruim vertegenwoordigd, dus wees vooral ook niet bang om zo nu en dan het asfalt te verlaten. Al blijft de Maserati Levante Diesel hoofdzakelijk een sportauto, die ‘toevallig’ hoger zit… En erg zuinig is.
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.