The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Maserati Grecale 3.0 V6 Trofeo Black
De Grecale van Maserati luidt een nieuw tijdperk in: voor het eerst in de rijke geschiedenis van het iconische Italiaanse sportwagenmerk wordt een model naar keuze aangedreven door een brandstofmotor óf elektropower. De Grecale Hybrid heeft zelfs een beetje van beide. Echter, voor ouderwets veel Maserati plezier is er eigenlijk slechts één juiste versie. En dat is deze: de 3.0 V6 Trofeo! Maar liefst 530 pk heeft de stijlvolle SUV te verdelen over de voor- en achteras. De 6-cilinder draait puur op benzine, maar krijgt wel hulp van turbotechniek om tot verpletterende prestaties te komen. Hoe verpletterend precies? Accelereren van 0 naar 100 km/h gaat binnen 3,8 seconden! Ook aan visueel geweld geen gebrek: ons exemplaar is gitzwart van kleur en staat op 22 inch (!) grote wielen. Verder is het Grecale topmodel uitgerust met carbon, diverse rode accenten, stoelventilatie, stoelverwarming voor- en achterin, een panoramadak, 360 graden camera, Sonus Faber Premium Sound System en heel veel meer moois…
Exterieur
Grecale: een naam die niets anders dan flair oproept. Terecht ook, want de nieuwe Maserati SUV verwijst daarmee naar de fijne bries die langs de Mediterrane kustgebieden waait. Een mooiere plek om met de drietand te gaan ‘blazen’ is er ons inziens niet. Afgezien van de Veluwe dan… Met enorme wielen in formaat 22 inch, opvallende Rosso remklauwen erachter en een uitermate mysterieus ogende Black metallic carrosserie plus dito uitlaateindstukken, baart u sowieso opzien, ongeacht de omgeving. Extra heftig zijn de carbon frontsplitter en carbon diffusor achter. Dit is een SUV om serieus te nemen! Het Maserati-DNA druipt er dan ook vanaf dankzij de grote grille, 3 karakteristieke ‘cooling slots’ in de voorste schermen per zijde en heuse Trofeo opschriften aangedikt middels een rode omranding. Inderdaad: de kleur van passie en vuur!
Interieur
De Grecale cockpit laat inzittenden kennismaken met nieuwe Maserati looks. Strakke lijnen, digitale schermen, knoppen die schitteren door afwezigheid; het is bijna minimalistisch te noemen. Bijna, want gelukkig zijn daar ouderwets fraaie details zoals een Maserati uurwerk en een waanzinnige kwaliteitsbeleving dankzij héél veel luxe leder op onder andere stoelen, portieren én dashboard. Ook het volbloed sportwagen-DNA kruipt nog altijd waar het niet gaan kan, getuige de aanwezigheid van schitterende Rosso contraststiksels voorzien van duo-stitching door het complete interieur. Inclusief stoelen, dashboard, tunnelconsole, middenarmsteun en meer. De iconische Maserati-emblemen in de hoofdsteunen kleuren net zo rood. En reken maar dat uw achterhoofd hier regelmatig mee in aanraking gaat komen… Een andere link naar de geweldige performance van de Grecale Trofeo zijn de carbon inserts in bijvoorbeeld de portieren. Wordt het allemaal te donker? Schuif dan het scherm in de donkere dakhemel elektrisch naar achteren, waarna het elektrische panoramadak een vrij uitzicht naar buiten biedt.
Opties & extra’s
Sportauto of niet, Maserati voorzag haar nieuwste SUV van alle denkbare luxe. Opties zoals een elektrische achterklep, 360 graden camera, stuurwielverwarming, stoelverwarming voor + achter, stoelventilatie en een memorypakket voor de elektrische stoelverstelling, moeten de Grecale Trofeo extra aantrekkelijk maken om er dagelijks mee op pad te gaan, ongeacht het seizoen. Het Sonus Faber Premium Sound systeem telt maar liefst 14 speakers en trakteert de inzittenden op magische klanken… Of is dat tóch de 6-cilinder die daar bovenuit klinkt? Zelfs DAB en Apple CarPlay kunnen traditiegetrouw niet tegen het muzikale geweld op wat onder de motorkap wordt geproduceerd. Gelukkig, sommige dingen veranderen nooit…
Techniek & performance
Het is geen geheim dat menig brandstofmotor qua prestaties zijn meerdere moet erkennen in de potentere EV’s van deze wereld. Hoewel Maserati de Grecale zelf ook aanbiedt met volledig elektrische aandrijving, konden de Italianen het niet laten om de het V6-topmodel tóch een tandje sneller te laten zijn. Geholpen door geavanceerde turbopower, schopt de 3,0 liter 6-cilinder het tot 530 pk en levert het een indrukwekkend koppel af van 620 Nm. Genoeg om de benzineversie 0,3 seconden sneller te laten accelereren dan de elektrische Folgore, waarmee de totale sprinttijd blijft hangen op 3,8 tellen. Qua topsnelheid troeft de vierwielaangedreven Trofeo ‘m nog veel makkelijker af dankzij een topsnelheid van 285 km/h. Een ‘briesje’ kunnen we onze Grecale dus niet noemen, want hij bestormt het asfalt zoals geen enkele EV dat in dit segment kan: vol passie en vuur.
Met vriendelijke groet Team Prins