De vlag mag uit: de nieuwste generatie Maserati GranTurismo is in Nunspeet gearriveerd! De Italiaanse GT is van oudsher een liefhebbersauto pur sang. Of zijn opvolger de torenhoge verwachtingen kan waarmaken? Een proefrit zal al uw vragen in één keer beantwoorden, maar ondertussen verklappen we alvast: het 550 pk sterke Trofeo topmodel is Trident-waardig. Vergeten kan hij de atmosferische 8-cilinder niet. Inhalen wél… Alles opties meegenomen, laat ons exemplaar een nieuwprijs noteren van 309.500 euro. Dit zit ‘m onder andere in de toevoeging van een Sport Design Package, Comfort Package, Tech Assistance Package, Extended ADAS Pack, Carbon exterieur, Matrix LED-koplampen, een Matte Carbon interieur trim, geventileerde + verwarmde sportstoelen bekleed met Ice leder, Sonus Faber audio en heel veel meer lekkers. Hebben, hebben en nog eens hebben!
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Maserati GranTurismo Trofeo Nero Ribelle
De vlag mag uit: de nieuwste generatie Maserati GranTurismo is in Nunspeet gearriveerd! De Italiaanse GT is van oudsher een liefhebbersauto pur sang. Of zijn opvolger de torenhoge verwachtingen kan waarmaken? Een proefrit zal al uw vragen in één keer beantwoorden, maar ondertussen verklappen we alvast: het 550 pk sterke Trofeo topmodel is Trident-waardig. Vergeten kan hij de atmosferische 8-cilinder niet. Inhalen wél… Alles opties meegenomen, laat ons exemplaar een nieuwprijs noteren van 309.500 euro. Dit zit ‘m onder andere in de toevoeging van een Sport Design Package, Comfort Package, Tech Assistance Package, Extended ADAS Pack, Carbon exterieur, Matrix LED-koplampen, een Matte Carbon interieur trim, geventileerde + verwarmde sportstoelen bekleed met Ice leder, Sonus Faber audio en heel veel meer lekkers. Hebben, hebben en nog eens hebben!
Exterieur
De GT der GT’s opvolgen, dat doe je niet ‘zomaar even’. Na 13 fijne productiejaren waren we de Maserati GranTurismo nog lang niet zat. Vergeten doen we de iconische coupé natuurlijk ook nooit. En toch was het tijd voor het Italiaanse stijlicoon om de weg vrij te maken voor een modernere Maserati. Of hij net zo fraai is het als het origineel dat in 2007 werd geïntroduceerd? Nu we generatie 2 eindelijk op ons eigen terrein hebben staan, kunnen we met droge ogen zeggen: zien is geloven. Wat. Een. Beauty! In dit specifieke geval een Black Beauty, aangezien de drietand Nero Ribelle is uitgevoerd. Maserati legt daarmee het accent op het elegante karakter van de 2-deurs, want dat heeft ‘ie gelukkig nog steeds. De sierlijke koets is op beeldschone wijze geëvolueerd. Alsof een prachtige wijn perfect is gerijpt. Modern of niet, de GranTurismo zit bomvol classy details. Let bijvoorbeeld op de 3 cooling slots in de voorste schermen en het iconische Maserati logo op de C-stijl. Met name de grille, daklijn en chromen sierstrip tussen de achterlichtunits vertonen sterke gelijkenissen met die van het origineel. Maar ook de stevige sideskirts doen ons denken aan de latere series van generatie 1. Volledig nieuw zijn de 20/21 inch (voor/achter) grote Astreo Diamond Cut Matte Dark Myron velgen. Een hele mond vol, maar wat wil je ook met zo’n meesterlijk ontwerp? Erachter schuilen Nero remklauwen in lijn met de diepzwarte carrosserielak. Ook donker, maar zeker niet gelakt zijn de carbon mouldings aan het front, carbon side skirts en carbon splitters naast de 2 dubbele uitlaten. Tijden mogen dan veranderen, sommigen dingen blijven gelukkig altijd bij het oude. Waaronder de ongeëvenaarde stijl van de Maserati GranTurismo!
Interieur
Gelukkig bleef de ziel van de ultieme GT aan de binnenkant net zo intact. Uiteraard ontkwam ook Maserati niet aan een veelvoud aan digitale schermen, al ziet het er allemaal wel uitermate gelikt uit – en niet klinisch of afstandelijk, zoals in de meeste moderne machines. De styling, maar zeker ook de afwerking toont nog eens aan dat hier Italianen aan het werk zijn geweest met het gepassioneerde autohart op de juiste plaats: Ice lederen bekleding op de sportstoelen, onderzijde van het dashboard, middenarmsteun, tunnelconsole en delen van de portieren maken meteen iets speciaals van de luxe 2+2 cockpit. Extra exclusief werd het nadat de designers de lichte tint afwisselden met zowel Nero lederen als Nero alcantara delen op bijvoorbeeld de dakhemel + stijlen. Deze GranTurismo Trofeo verdient daarnaast flinke bonuspunten dankzij de aanwezigheid van een heuse Matte Carbon interieur trim. Smaakvol en sportief tegelijkertijd! De dynamiek aan boord wordt vol gas voortgezet in de vorm van een Sport Design Package, welke Lightweight Sport Pedals (gemaakt van aluminium en stainless steel) omvat in combinatie een aluminium footrest en illuminated steel door sills. Wauw.
Opties & extra’s
Los van de briljante aankleding, heeft Maserati onze GT ook nog eens volgestopt met allerlei andere luxe: Comfort Package doet zijn naam eer aan door een HomeLink systeem en Kick sensor aan het uitrustingsniveau toe te voegen. Tech Assistance Package houdt in dat een Head-up Display ook present is. Verder is Extended ADAS Pack een verzamelnaam voor Traffic Sign Recognition, Active Driving Assistant en Intersection Collision Assist. Geloven we meteen. Geventileerde + verwarmde Sportstoelen, Matrix LED-koplampen en een Sonus Faber audiosysteem maken het lijstje met bijzonderheden compleet. Hoewel, die aandrijflijn blijft toch wel dé reden om met een bloedgang naar Nunspeet te komen…
Techniek & performance
Nog niet zo lang geleden zwaaide de o zo begeerlijke Maserati V8 af. Dit afscheid deed ons pijn, al werden we blij van de gedachte dat de GranTurismo onverminderd het Prins assortiment blijft aanvullen. Nu is daar een extra pleister op de 8-cilinder wond, want deze dubbel geblazen 3,0 liter 6-cilinder is zo gek nog niet. Sterker nog, met 550 pk en een immense trekkracht van 650 Nm gekoppeld aan 8 automatische versnellingen + 4 wielen, doet onze Trofeo de performance van zijn voorganger vervagen. Zelfs die van de lichter gemaakte MC. Hoe zich dat in keiharde cijfers vertaalt? Van 0 naar 100 km/h duurt 3,5 seconden en de topsnelheid is vastgesteld op een angstaanjagende 320 km/h. Niemand die ons wijsmaakt dat nieuwe sportauto’s niet spectaculair kunnen zijn. Zowel technisch als qua stijl. Nu exclusief bij Prins!
Met vriendelijke groet,
team Prins.