Museumrijp, maar té mooi om te laten staan: deze bijzondere Maserati GranCabrio 4.7 V8 is uitgerust met Bose Surround Sound, Comfort Seats en een Extra Campionario carrosseriekleur. Het is echter de rest van de buitengewoon smaakvolle configuratie wat de dakloze GT pas écht uniek maakt. Het cachet druipt er vanaf. De omschrijving “Italiaanse schone” dekt dan ook niet langer voldoende de lading. Het is alsof Michelangelo even terug op aarde was en met zijn uitzonderlijke talent eenmalig los ging op de GranCabrio. Het Rijksmuseum heeft zich reeds gemeld, maar voorlopig staat de drietand ‘gewoon’ in de showroom van Prins. Of gaat u daar binnenkort verandering in brengen?
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Maserati GranCabrio 4.7
Museumrijp, maar té mooi om te laten staan: deze bijzondere Maserati GranCabrio 4.7 V8 is uitgerust met Bose Surround Sound, Comfort Seats en een Extra Campionario carrosseriekleur. Het is echter de rest van de buitengewoon smaakvolle configuratie wat de dakloze GT pas écht uniek maakt. Het cachet druipt er vanaf. De omschrijving “Italiaanse schone” dekt dan ook niet langer voldoende de lading. Het is alsof Michelangelo even terug op aarde was en met zijn uitzonderlijke talent eenmalig los ging op de GranCabrio. Het Rijksmuseum heeft zich reeds gemeld, maar voorlopig staat de drietand ‘gewoon’ in de showroom van Prins. Of gaat u daar binnenkort verandering in brengen?
Exterieur
We zullen u niet langer in spanning houden: de Extra Campionario lak op deze Maserati heet Grigio Nuvalari, vernoemd naar de gelijknamige Italiaanse autocoureur. Legendarisch is de tint hoe dan ook, al vinden we de rest van de aankleding minstens zo bijzonder. Zo staat de GranCabrio op markante 20 inch Birdcage wielen met daarachter Rosso remklauwen. Verder loopt het water ons spontaan in de mond bij het zien van de Chocolate kleurige soft-top. Het is dat de uiterst elegant samengestelde Esclusivo nog relatief jong is, anders zouden we ‘m meteen het Classics label meegeven. Maar ja, nu is dit model is natuurlijk sowieso een gedoodverfde klassieker van de toekomst… Het gestrekte koetswerk en de prachtige, tijdloze welvingen zijn van een uitzonderlijk soort!
Interieur
Ook de binnenkant zou zomaar het werk van ‘oude meesters’ kunnen zijn geweest: de cockpit is nagenoeg in z’n geheel afgewerkt met Marrone Corniola leder – inclusief het volledige dashboard, de comfortstoelen, midden-/tunnelconsole en portierbekleding; om uw vingers bij af te likken zo fraai! Bianco contraststiksels en Grigio Dark Chrome interieurlijsten weerspiegelen ondertussen het toppunt van verfijning. Over toppunt gesproken: vanbinnen is de kap Beige van kleur. Zoiets (moois) verzin je toch niet? Gelukkig zijn er nog altijd kunstenaars die stijl vanuit een verfrissend perspectief kunnen bekijken. De volgende eigenaar van deze Maserati GranCabrio gaat daar geheid maximaal van profiteren!
Opties & extra’s
Gezien de innerlijke schoonheid heeft rijden met een dicht dak dus zeker zo zijn charmes. Maar er zit ook een ander voordeel aan: de geweldige klanken van de Bose geluidsinstallatie blijven dan immers binnenskamers. Dit zorgt voor een betere akoestiek. Of het ook genoeg is om de V8 sound te kunnen / willen dempen…? De vraag stellen is hem beantwoorden, laten we maar zeggen. Open of gesloten toestand, u zit er geheid warmpjes bij dankzij Comfort Pack Front Seats: dat zijn verwarmde, volledig elektrisch bedienbare stoelen inclusief geheugenfunctie. Met het windscherm opgeklapt zal de tocht u eveneens ontzien. Al kunnen we niets garanderen wanneer het gas er een keer serieus op gaat…
Techniek & performance
Uit de wind zitten lijkt ons namelijk niet realistisch bij een topsnelheid van 283 km/h. Al na 5,4 seconden knalt de naald van de karakteristiek blauwe snelheidsmeter vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. De 4,7 liter 8-cilinder gaat gekoppeld aan een 6-traps semiautomaat die u via 2 Shift Paddles bedient. Het luisteren naar de atmosferische V8 is echter voldoende om het DNA van dit stijlicoon te ontrafelen. Hier staat een sportauto pur sang! Eentje die niet zou misstaan op een sokkel. Echter, voor nu zien we de Maserati GranCabrio 4.7 liever met 4 Birdcage wielen op de grond. Stap in bij Prins en ervaar waarom.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.