Inktzwart met een vleugje zilver. Je moet er maar opkomen. Deze prachtige Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography maakt het verschil door zijn duistere voorkomen te doorbreken met een afwijkende, frisse dakkleur. Een dappere beslissing? Nee hoor, het staat de 258 pk sterke 6-cilinder Range Rover Autobiography meer dan uitstekend! Maar er is meer onderscheid te vinden op de stijlvolle topklasse SUV: een panoramadak, softclose systeem en Dual View touchscreen symboliseren eigentijdse Britse luxe. Al met al zeker een bezichtiging waard, vooral wanneer ‘standaard’ volgens u niet bijzonder genoeg is.
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography Santorini Black
Inktzwart met een vleugje zilver. Je moet er maar opkomen. Deze prachtige Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography maakt het verschil door zijn duistere voorkomen te doorbreken met een afwijkende, frisse dakkleur. Een dappere beslissing? Nee hoor, het staat de 258 pk sterke 6-cilinder Range Rover Autobiography meer dan uitstekend! Maar er is meer onderscheid te vinden op de stijlvolle topklasse SUV: een panoramadak, softclose systeem en Dual View touchscreen symboliseren eigentijdse Britse luxe. Al met al zeker een bezichtiging waard, vooral wanneer ‘standaard’ volgens u niet bijzonder genoeg is.
Exterieur
De Range Rover Autobiography, onbescheiden als hij qua aankleding is, biedt legio mogelijkheden voor externe kleurafwijkingen. Vooral de spiegelkappen, lijst onderlangs de portieren plus de karakteristieke elementen achter de voorste wielen nodigen uit om voor een andere kleur lak te kiezen dan de rest van de carrosserie. Hoe anders is dat het geval bij dit chique exemplaar. De Range Rover gooit werkelijk alle vanzelfsprekendheden over boord en kiest volledig zijn eigen weg; hoe toepasselijk voor een offroad-koning als deze. De Santorini Black koets is namelijk nagenoeg egaal zwart, inclusief genoemde details en panelen. Maar het zijn juist de spijlen in de grille, de modelnaam opschriften en het dak welke contrasterend zilver kleuren. Die had u niet zien aankomen hè? Over contrast gesproken: de uitvinder van de luxe offroaders staat op 21 inch gepolijste wielen inclusief multi-spaak turbine-design en een antracietkleurig binnenwerk. Het Privacy Glass staat juist weer geheel in het verlengde van de gitzwarte carrosserie. Een parel van een machine!
Interieur
Binnenin het hoogwaardige (letterlijk, met zijn traditioneel hoge zit) zwart lederen interieur lijken de verhoudingen een kopie van het exterieur. Een Grand Black Veneer afwerking doet in de Range Rover cockpit exact hetzelfde als de zwart gelakte elementen aan de buitenzijde. Subtiele aluminium en chromen details op de middenconsole, het stuurwiel en in de ventilatieroosters steken voorzichtig af bij de rest – net als de contraststiksels. Voorts ademt het ruime binnenste tijdloze, pure klasse. De sfeer is knus met al dat zwart, maar niet donker. Daar zorgt het panoramadak wel voor.
Opties & extra’s
Behalve de realisatie van extra lichtinval, heeft het elektrisch bedienbare deel van het panoramische schuifdak een koelende functie. Diezelfde eer krijgt de speciale 4-Zone Climate Control voor een optimale klimaatbeheersing zowel voor- als achterin. Softclose deuren voorkomen dat u zich al in het zweet heeft gewerkt voordat u ook maar één meter heeft gereden. Eenmaal de ideale positie gevonden op de uitgebreid elektrisch verstelbare zetels, kunt u gerust in de ontspanningsmodus blijven zitten. Middels een intelligent Dual View touchscreen kunt u het infotainmentscherm splitten, zodat u aan één blik voldoende heeft om én uw favoriete tune af te lezen plus het zicht van de achteruitrijcamera in u op te nemen. Dankzij een heerlijk klinkend Meridan audiosysteem is de Range Rover Autobiography niet alleen een visueel genot, maar ook een lust voor het gehoor.
Techniek & performance
De Range Rover TDV6-turbodiesel meet een totale inhoud van 3,0 liter en verdeelt daarmee op uiterst geraffineerde wijze 258 pk’s over 4 wielen. De automaat telt 8 versnellingen en is koning souplesse. De 6-cilinder dieselbeul heeft 7,9 seconden om de 0-100 km/h sprint te volbrengen en haalt de 210 km/h op zijn (brede) sloffen. Met 600 Nm koppel toont de opper-SUV zich bovendien heer en meester op ieder terrein. Topklasse of niet, ook de Range Rover Autobiography is en blijft een échte Land Rover en is daarmee een super-de-luxe werkpaard. Binnenkort de uwe?
Met vriendelijke groet,
team Prins.