De ultieme daily driver? De vorige eigenaar van deze fantastisch mooie Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography kan het weten! Naar eigen zeggen wisten de unieke karakteristieken van de topklasse SUV onze trouwe Prins klant never nooit te vervelen. Snappen we, met zo’n samenstelling! Niet alleen ligt er een beul van een V8-diesel in het vooronder en voert deze Autobiography uitvoering de line-up van de Range Rover familie aan, de optielijst is ook meer dan imposant te noemen. Inclusief zaken zoals een 1280 Watt (!) sterk Meridian audiosysteem, stoelverwarming voor + achter en Rear Seat Entertainment. Ja, dit exemplaar is tamelijk passagiers-georiënteerd qua luxe. Echter, de 360 graden camera zit er toch écht om de bestuurder stressvrij parkeervakken in te laten manoeuvreren. Overigens dragen de Ebony lederen zetels mét memoryfunctie ook bij aan een ontspannen bestuurderspositie. Bij de luchtvering en elektrisch wegklapbare trekhaak heeft elke Range Rover inzittende baat: hoe zwaarder beladen, hoe beter voorbereid op grootse avonturen. Het panoramadak en de standkachel inclusief afstandsbediening zorgen voor een aangenaam klimaat onder alle omstandigheden. Waar gaat de reis naartoe?
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography
De ultieme daily driver? De vorige eigenaar van deze fantastisch mooie Range Rover 4.4 SDV8 Autobiography kan het weten! Naar eigen zeggen wisten de unieke karakteristieken van de topklasse SUV onze trouwe Prins klant never nooit te vervelen. Snappen we, met zo’n samenstelling! Niet alleen ligt er een beul van een V8-diesel in het vooronder en voert deze Autobiography uitvoering de line-up van de Range Rover familie aan, de optielijst is ook meer dan imposant te noemen. Inclusief zaken zoals een 1280 Watt (!) sterk Meridian audiosysteem, stoelverwarming voor + achter en Rear Seat Entertainment. Ja, dit exemplaar is tamelijk passagiers-georiënteerd qua luxe. Echter, de 360 graden camera zit er toch écht om de bestuurder stressvrij parkeervakken in te laten manoeuvreren. Overigens dragen de Ebony lederen zetels mét memoryfunctie ook bij aan een ontspannen bestuurderspositie. Bij de luchtvering en elektrisch wegklapbare trekhaak heeft elke Range Rover inzittende baat: hoe zwaarder beladen, hoe beter voorbereid op grootse avonturen. Het panoramadak en de standkachel inclusief afstandsbediening zorgen voor een aangenaam klimaat onder alle omstandigheden. Waar gaat de reis naartoe?
Exterieur
De status van icoon heeft deze koning der luxe SUV’s niet zomaar bereikt. De uitstraling van de Range Rover vormt namelijk een 100% match met de ongeëvenaarde capaciteiten van onze 4×4, on- én off-road. De hoeken zijn scherp, de details uiterst charmant en de vormgeving onmiskenbaar als altijd. In basis is de carrosserie zo traditioneel als het maar kan. Echter, de riante afmetingen, strakke lijnen en originele styling maken ‘m ongelooflijk imposant en tijdloos tegelijkertijd. Op het charisma van deze machtige machine staat simpelweg geen maat. Daarover gesproken: de statige Brit beschikt over chique 21 inch wielen voorzien van een schoependesign. Daarnaast contrasteert de grijze exterieurfinish subliem bij de vorstelijk blauwe carrosserielak. De diepe metallic gloed symboliseert niets dan klasse. Topklasse. Dit belooft wat voor de rijbeleving…
Interieur
Plaatsnemen doet u niet op stoelen en zelfs niet op zetels, want voorin zit u als een koning op zijn troon. De karakteristiek hoge zitpositie torent boven alles en iedereen uit, en dan zit het ook nog eens bizar comfortabel. De hoogwaardige Ebony lederen bekleding heeft zijn kwaliteiten al lang en breed bewezen en is doorgetrokken tot en met het dashboard. Ook de hemelbekleding en het Grand Black Wood interieurpakket zijn donker van kleur, maar van een duistere ambiance wil de Range Rover Autobiography helemaal niets weten. Het grote glazen, panoramische schuif-/kanteldak laat dermate veel licht van buitenaf binnen, dat het ruimtelijke gevoel aan boord van de Brit haast surrealistisch is. Het ontbreken van een verlengde wielbasis weerhoudt de passagiers achterin er dan ook niet van om eens lekker onderuitgezakt een filmpje te kijken op de grote schermen van het Rear Seat Entertainment systeem. Mogen we er bij de aflevering 2 bakjes popcorn bij cadeau doen?
Opties & extra’s
Over grote schermen gesproken: de versie voorin kan er ook wat van. Naast de bediening van het full-map navigatiesysteem en de Meridian audio met een immense kracht van 1280 Watt, geeft de touchscreen het beeld van de 360 graden camera zeer gedetailleerd weer. Wie het elektrisch bedienbare panoramadak dicht houdt, laat de grote Range Rover cockpit fungeren als akoestisch verantwoorde bioscoopzaal met breed beeld én een perfect geluid! De luchtvering zorgt er zoveel mogelijk voor dat het feit dat u onderweg bent, volledig aan u voorbijgaat. Champagne morsen is natuurlijk ook not done in een stijlicoon als dit… Niet vergeten: de voorste inzittenden hebben de privilege om de elektrische stoelverstelling met memoryfunctie te bedienen. Koud instappen is er overigens niet bij, want als u voor de Range Rover signatuur achter de deurstijlen nog niet warmloopt, dan wel voor de stoelverwarming voor- en achterin, plus de standkachel inclusief afstandsbediening. En hoe burgerlijk een trekhaak ook klinkt, stiekem komt ‘ie heel aardig van pas wanneer u besluit met bijvoorbeeld een boot op pad te gaan… U vindt een trekhaak niet mooi? Welke trekhaak? Met een druk op de knop verdwijnt hij elektrisch en onzichtbaar achter de achterbumper.
Techniek & performance
Wie wat wil kunnen trekken, heeft wel een beetje power nodig. Laat ‘beetje’ maar achterwege, want de 4,4 liter SDV8-turbodiesel laat niets heel van zogenaamde concurrenten die pretenderen over offroad capaciteiten te beschikken. Deze luxe terreinbeul produceert 339 pk en een alles verwoestend koppel van maar liefst 740 Nm. Hoezo, koning, keizer en admiraal? Binnen 6,9 seconden stevent de mastodont vanuit stilstand gemeten op een snelheid van 100 km/h af. De top ligt op 218 km/h, bereikt binnen 8 automatische en zeer smeuïge versnellingen. Zo soepel als de 8-cilinder Range Rover Autobiography over de verharde ondergrond glijdt, zo genadeloos is de 4×4 naast de gebaande paden. Best of both worlds? Nope. Best of ALL worlds.
Met vriendelijke groet,
team Prins.