Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Land Rover Defender terug naar overzicht

Land Rover Defender

Type
2.4 TD 110 SW SE
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
191579 km
First registration
2007
Fuel
Diesel
Export price
€ 36.500,-
VAT not refundable
VAT Deductible
No

Land Rover Defender

Type
2.4 TD 110 SW SE
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
191579 km
First registration
2007
Fuel
Diesel
Export price
€ 36.500,-
VAT not refundable
VAT Deductible
No
Request export quote

Prologue

Puur en vol karakter: deze zeer nette Land Rover Defender 110 Station Wagon in SE-trim is als een goed gerijpte whisky. Geen poespas, maar de (volledig aantoonbare!) historie en allround conditie maken ‘m een serieuze smaakmaker. Dit exemplaar is origineel Belgisch geleverd en rijdt sinds 2014 op naam van slechts 2 verschillende eigenaren op Nederlands asfalt. Hoewel, asfalt… Als er één auto is die zich thuis voelt op alles dat niet verhard is, dan is het deze iconische 4×4 wel. Aangedreven door een 2,4 liter Turbo Diesel mét Stage 1 tuning is de 110-serie Defender mans genoeg om zijn unieke offroad-kwaliteiten aan de wereld te showen. Ondertussen spat de originaliteit eraf, ondanks de verschillende upgrades; de koplampen en grille zijn bijvoorbeeld al een keer verruild voor modernere exemplaren. Ook het sportstuur is nieuw, maar speciaal voor wie op zoek is naar maximale authenticiteit hebben we het origineel achter de hand gehouden. Wie biedt?

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Land Rover Defender 110 2.4 TD SW SE

Puur en vol karakter: deze zeer nette Land Rover Defender 110 Station Wagon in SE-trim is als een goed gerijpte whisky. Geen poespas, maar de (volledig aantoonbare!) historie en allround conditie maken ‘m een serieuze smaakmaker. Dit exemplaar is origineel Belgisch geleverd en rijdt sinds 2014 op naam van slechts 2 verschillende eigenaren op Nederlands asfalt. Hoewel, asfalt… Als er één auto is die zich thuis voelt op alles dat niet verhard is, dan is het deze iconische 4×4 wel. Aangedreven door een 2,4 liter Turbo Diesel mét Stage 1 tuning is de 110-serie Defender mans genoeg om zijn unieke offroad-kwaliteiten aan de wereld te showen. Ondertussen spat de originaliteit eraf, ondanks de verschillende upgrades; de koplampen en grille zijn bijvoorbeeld al een keer verruild voor modernere exemplaren. Ook het sportstuur is nieuw, maar speciaal voor wie op zoek is naar maximale authenticiteit hebben we het origineel achter de hand gehouden. Wie biedt?

Exterieur

De Land Rover Defender is een liefhebbersauto pur sang, altijd al geweest. Het eigenzinnige model lijkt op niets dat zich ook maar enigszins als ‘concurrent’ voordoet. Niet verwonderlijk ook, want de stoere SUV stamt af van de allereerste Land Rover Series uit 1948 genaamd “Series I”. In basis gaat de offroader dus al een tijdje mee. Langer zelfs dan 1e generatie Defender uit 1983. Modeljaar op modeljaar, evolutie na evolutie; met kleine stapjes werd de oer-Land Rover alsmaar beter en beter. Hier en daar een tikkeltje verfijnder zelfs, al blijft het rauwe karakter rechtovereind als een statige Brit. Dit betekent dat Land Rover nooit heeft getornd aan het no-nonsense design met zijn rechte lijnen en scherpe hoeken. Het enige ronde aan de Defender zijn de wielen (inclusief het exemplaar achterop) en de verlichtingsunits. Het toeval wil dat juist de koplampen van deze Prins bolide een keer zijn vernieuwd. Ervoor terug kwamen heldere units die op hun beurt perfect passen bij de nieuwe grille en koplamp-contouren die in 2023 werden gemonteerd. De grijstint hiervan correspondeert met het Land Rover opschrift op de motorkap. Afgezien van deze details en de wielen die in dit geval met nieuwe RVS-bouten zijn vastgemaakt, is de buitenkant zo goed als egaal zwart. Spiegels, knipperlichten opzij, roofrack en ook de traanplaten onderlangs de dorpels + naast de motorkap zijn zwart uitgevoerd. Alsof hij nog niet stoer genoeg was!

Interieur

De Defender 110 Station Wagon dankt zijn naam aan de lange(re) wielbasis met daarachter veel ruimte voor bagage. In deze 5-zits configuratie is het mogelijk om langere spullen te vervoeren zonder daarvoor eerst de stoelen te moeten demonteren. How convenient! Het ondiepe dashboard oogt lekker robuust en de beperkte moeite die Land Rover heeft genomen om het interieur van design en isolatie te voorzien, maakt dat elke centimeter optimaal kan worden benut met bijvoorbeeld sterk ellenbogenwerk. En dat bedoelen we letterlijk: check die brede middenarmsteun!

Opties & extra’s

In het minimalistische rechttoe-rechtaan interieur van de Land Rover Defender vormt het lederen sportstuur een opvallende uitzondering. Ook al ligt die uitstekend in de hand en komt hij daarmee bijzonder van pas in het ruige terrein, we leveren voor de zekerheid het originele roer mee. Enige vorm van luxe vindt u in de middenconsole: hier is zowaar een heuse Land Rover radio-/CD-speler in geïntegreerd, vergezeld door een hoogglans zwart paneel. In datzelfde paneel treft u de elektrische raambediening, een airconditioning en – jawel – stoelverwarming; dat hadden ze in 1948 nog niet!

Techniek & performance

Op de uitmuntende terreincapaciteiten van de Defender staat geen maat. Verantwoordelijk daarvoor zijn onder andere de hufterproof bouw en de haast onsterfelijke vierwielaandrijftechniek. Af-fabriek levert de 2.4 TD 122 pk en 360 Nm koppel, maar voor de exacte cijfers na de Stage 1 tuning doen we met liefde een test. Reken er echter niet op dat u daarmee het asfalt gaat verslinden. Des te meer dat geen terrein meer veilig is met u achter het stuur. Bedenk een bestemming en avontuur, en de Defender SW SE sleept u ernaartoe en doorheen! Wat ook meehelpt is het perfecte onderhoud en andere technisch verrichte werkzaamheden zoals: een Dinitrol behandeling, nieuwe deur- en sponningrubbers, vervanging van de oliepomp (2021) en swivels, reparatie van de tussenbak en montage van een nieuwe achteras (2022). Kortom, als u er klaar voor bent, is onze Land Rover Defender 110 dat ook.

Met vriendelijke groet,
team Prins

  • Alarm system
  • Electrically operated front windows
  • Heated seat
  • Immobiliser
  • Power steering
  • Running boards
Engine
2402cc 4 cilinder
Fuel
Diesel
Power
122 pk
Weight
1940 kg
Top speed
132 km/u
Acceleration 0-100 km/h
16.8 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink