De Huracán LP610-4 klinkt net zo ongetemd als dat hij eruitziet. Of is het precies andersom? Eén ding is zeker: het exterieur is genadeloos (en) extreem qua styling. In het bijzonder in deze Vorsteiner trim. Onder andere de frontlip, sideskirts, achtervleugel en diffusor zijn carbon uitgevoerd. Opvallender nog is de voor het oog opengewerkte koolstofvezel frunk, terwijl de engine cover achter juist dicht is gemaakt door middel van lamellen á la Lamborghini Miura. Om te begrijpen dat hier een 10-cilinder aan het werk is, is ‘slechts’ een goed stel oren nodig. De dag dat de Huracán met een Bianco Icarus lak de openbare weg bestierde lijkt ver achter ons te liggen. Tegenwoordig is de Italiaanse supercar uitgedost in zijdeglans rood. Ook het matzwarte dak en de buitenspiegels zijn gewrapt, terwijl de hoogglans laklaag op de zwarte wielen en remklauwen gespoten zijn. In z’n totaliteit lijkt deze knappe Lambo van een andere planeet te komen, maar in werkelijkheid is het een bezoek aan Californië (standplaats Vorsteiner) geweest wat de LP610-4 excentrieker dan excentriek maakt. Hate it or love it, bijzonder is het sowieso!
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Lamborghini Huracan LP610-4
Niemand koopt een Lamborghini om incognito het asfalt te betreden c.q. te verslinden. Dat deze uniek samengestelde Huracán LP610-4 met Vorsteiner carbon bodykit en zijdeglans rode wrap er nog een paar flinke scheppen aandachttrekkerij bij bovenop doet, moge duidelijk zijn. De keramische remmen doen hun uiterste best om de wilde stier enigszins in toom te houden. Voor de rest is alles erop gericht om zo hard mogelijk te gaan. Waaronder een geweldig pakket aan koolstofvezel details, Lamborghini Dynamic Steering en natuurlijk het front liftsysteem dat moet voorkomen dat het vlijmscherpe front hier en daar een verkeersdrempel kust. De Lamborghini Huracán LP610-4 Vorsteiner hangt namelijk lager dan laag boven het asfalt voor maximale neerwaartse druk. De verwarmde Comfort Seats, achteruitrijcamera en dichte motorkap zijn andere herkenningspunten van de Italiaanse exoot. Toch zal de aandacht vooral naar de magische sound van de sportuitlaat in combinatie met een atmosferische V10 gaan die 610 paarden over 4 wielen verdeelt. Of moeten we zeggen 610 stieren?
Exterieur
De Huracán LP610-4 klinkt net zo ongetemd als dat hij eruitziet. Of is het precies andersom? Eén ding is zeker: het exterieur is genadeloos (en) extreem qua styling. In het bijzonder in deze Vorsteiner trim. Onder andere de frontlip, sideskirts, achtervleugel en diffusor zijn carbon uitgevoerd. Opvallender nog is de voor het oog opengewerkte koolstofvezel frunk, terwijl de engine cover achter juist dicht is gemaakt door middel van lamellen á la Lamborghini Miura. Om te begrijpen dat hier een 10-cilinder aan het werk is, is ‘slechts’ een goed stel oren nodig. De dag dat de Huracán met een Bianco Icarus lak de openbare weg bestierde lijkt ver achter ons te liggen. Tegenwoordig is de Italiaanse supercar uitgedost in zijdeglans rood. Ook het matzwarte dak en de buitenspiegels zijn gewrapt, terwijl de hoogglans laklaag op de zwarte wielen en remklauwen gespoten zijn. In z’n totaliteit lijkt deze knappe Lambo van een andere planeet te komen, maar in werkelijkheid is het een bezoek aan Californië (standplaats Vorsteiner) geweest wat de LP610-4 excentrieker dan excentriek maakt. Hate it or love it, bijzonder is het sowieso!
Interieur
Wie denkt dat het uitgesproken karakter van de Lamborghini Huracán zich beperkt tot de buitenkant, moeten we gauw uit de droom helpen. Het dashboard, de tunnelconsole en Comfort Seats zijn bekleed met Nero Ade leder en daarbij voorzien van Bianco Leda contraststiksels. Nog opvallender is het alcantara stuurwiel inclusief carbon inzetstuk aan de afgevlakte onderzijde en het oranje stikselwerk + dito 12 uur markering aan de bovenzijde. De vuurrode schakelaar onderaan het stuur staat in het verlengde van de klep die de startknop afdekt. De in Lamborghini stijl ontworpen switches in de middenconsole en schakelflippers achter het stuurwiel markeren het extravagante DNA van dit meesterstuk onder de moderne exoten. Geheel terecht dus dat de iconische badges in de hoofdsteunen gedrukt zijn.
Opties & extra’s
Zet gerust vraagtekens bij de stoelverwarming. Ten eerste omdat dit in de praktijk nu eenmaal niet het type auto is dat regelmatig in zeer koele omstandigheden naar buiten wordt gehaald. En is dat wel het geval, dan bereikt de lichaamstemperatuur al gauw hoge waarden dankzij een geweldige adrenalinestoot. De Comfort Seats zitten overigens formidabel en bieden veel steun op momenten dat u uw eigen grenzen durft te verleggen. De achteruitrijcamera en het front liftsysteem compenseren respectievelijk het belabberde zicht naar achteren en de gevaarlijk dicht naar de grond reikende carbon onderlipspoiler. Waar zeker niet voorzichtig mee hoeft te worden omgesprongen zijn de keramische remmen. Het Lamborghini Dynamic Steering (LDS)-systeem zorgt er continu voor dat de bochtensnelheden minstens zo indrukwekkend zijn als de top die wordt bereikt in de rechtuit rijstand. Zoiets als fading kunt u dan echt niet gebruiken…
Techniek & performance
Onder de dichte motorkap schuilt hét geheime recept van de Lamborghini Huracán LP610-4: een 5,2 liter V10 zónder turbotechniek. Dat laatste is vooral belangrijk voor de onovertroffen geluidservaring c.q. intensiteit. In combinatie met de sportuitlaat brult, knalt en krijst de V10 met ongetemperde passie. Rustig of ruig, tijdens een rit zal niemand dit symfonieorkest ontgaan. De Lambo Huracán Vorsteiner zuigt zich vast aan de ondergrond alsof de Italiaan heeft gezworen het asfalt nooit meer los te laten. Accelereren van 0 naar 100 km/h kan binnen 3,2 seconden en de topsnelheid ligt op een bizar hoge 325 km/h. Daarvoor moet u wel 7 automatische versnellingen doorlopen. En dat is een waar feest, want elke versnelling brengt opnieuw een explosie aan pk-geweld. Grip is alles bij een wilde stier die even sterk is als 610 paarden bij elkaar. LDS en vierwielaandrijving staan voor u klaar. Net als team Prins. Klaar om gelanceerd te worden in een buitenaardse creatie?
Met vriendelijke groet,
team Prins.