Wij hopen dat u van een beetje comfort en klasse houdt. Deze katachtige cruiser is er namelijk voor gebouwd. Niet dat het de Jaguar XK 4.2 V8 van enige sportiviteit weerhoudt. Integendeel: met exact 300 pk op de achterwielen is de origineel Nederlands geleverde, grotendeels door Kimman onderhouden coupé op z’n zachtst gezegd levendig te noemen. En zo klinkt hij ook! De machtige 8-cilinder verdient alle aandacht; dankzij een sluitend serviceverleden rijdt de Jaguar XK zoals hij eruitziet: subliem. Bij een cruiser als deze mag Cruise Control uiteraard niet ontbreken. Verder zijn inbegrepen: een navigatiesysteem, bi-xenonverlichting en stoelverwarming. Laten we vooral ook de stijlvolle styling niet vergeten…
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Jaguar XK 4.2 V8
Wij hopen dat u van een beetje comfort en klasse houdt. Deze katachtige cruiser is er namelijk voor gebouwd. Niet dat het de Jaguar XK 4.2 V8 van enige sportiviteit weerhoudt. Integendeel: met exact 300 pk op de achterwielen is de origineel Nederlands geleverde, grotendeels door Kimman dealer-onderhouden coupé op z’n zachtst gezegd levendig te noemen. En zo klinkt hij ook! De machtige 8-cilinder verdient alle aandacht; dankzij een sluitend serviceverleden rijdt de Jaguar XK zoals hij eruitziet: subliem. Bij een cruiser als deze mag Cruise Control uiteraard niet ontbreken. Verder zijn inbegrepen: een navigatiesysteem, bi-xenonverlichting en stoelverwarming. Laten we vooral ook de stijlvolle styling niet vergeten…
Exterieur
De Jaguar XK is op recht een Britse Beauty. In Beast Mode laat de elegante GT zich van zijn ruwste kant zien. Iets dat optisch te herleiden valt uit de brede spatborden aan de achterkant, 20 inch dubbele 5-spaakwielen met daaromheen plat Pirelli P Zero rubber en natuurlijk de 2 ovalen uitlaateindstukken. De achterspoiler is subtiel, de openingen in de voorschermen zijn zeer chic en de grille is lekker classy. Althans, qua vorm. Het aluminium motief neigt namelijk weer eerder naar de racy kant van Jaguar. Want die is er zeer zeker ook. De frontlipspoiler ligt letterlijk in het verlengde daarvan. Des te fraaier is het contrast met de ingetogen grijs metallic lak en de heerlijk galant geboetseerde koets. Van dit design krijgen we never nooit genoeg! Een klassieker in de dop…?
Interieur
Niets ten nadele van de interieurdesigners – de cockpit van deze kat is echt helemaal oké, maar de conditie is misschien nog wel het meest bijzondere. Onze XK verkeert in ouderwets mooie staat en past wat dat betreft perfect bij de aankleding: tijdloos zwart gecombineerd met een karakteristieke houtafwerking. Het leder doet lekker luxe aan en bevat stiksels tot en met het dashboard. Knoppen, hendels en andere bedieningselementen zijn met chroom omrand; deze Jaguar heeft duidelijk nog niets van zijn oude charmes verloren. Dat het een volwaardige 2+2 is, maakt de XK 4.2 V8 extra interessant: familieleden hoeven zich allerminst buiten gesloten te voelen. En hun bagage kunnen ze moeiteloos achter de zetels deponeren. Een klassiek voorbeeld van een échte GT…
Opties & extra’s
Daarnaast toont de Jaguar XK zich een heuse gentlemen als het om comfort gaat: het zwarte leer hoeft nooit koud aan te voelen dankzij stoelverwarming, de navigatie voorkomt dat een avontuurlijke rit eindigt in een eindeloze zoektocht en de bi-xenon koplampen garanderen een heldere blik op de wereld recht vóór u. Hoe donker ook. Hoewel de XK 4.2 verrassend lichtvoetig aandoet in krappe bochten, blinkt hij toch wel uit op lange lappen asfalt. Op snelwegen laat de Jaguar zich met moeite temmen; de coupé ligt als een blok op de weg en voelt ontspannen terwijl u van bestemming naar bestemming dirigeert. Even geen trek in Cruise Control? Zet het gas erop en in de XK ontwaakt zowaar een beest…
Techniek & performance
Via 6 automatische versnellingen worden alle 300 paarden en 420 Newtonmeters rechtstreeks naar de achteras gestuurd. Gaat de Jaguar als op rails, dan is een 0-100 km/h sprint binnen 6,2 seconden zeker niet ondenkbaar. Wie doorstuift naar een topsnelheid van 250 km/h hoopt ook dat de 4,2 liter 8-cilinder voor eens en voor altijd de stabiele factor blijft. Maar hoe leuk is het om haarspeldbochten al kwispelend af te ronden? Tussentijds fel accelereren wordt beloond met een waanzinnig symfonieorkest. Geen idee wat die Alpine speakers in de portieren doen…
Met hartelijke groet,
Prins Exclusivo.