De Portofino is typisch een Ferrari die vaak in een andere kleur wordt gekozen dan rood. Daarom is het extra bijzonder als we bij Prins Rosso op een Portofino voorbij hebben zien komen. Al helemaal als het gaat om Rosso Maranello! Een geweldig mooie kleur op een geweldig mooi samengestelde auto, inclusief héél veel carbon. En ook dat zien we zelden op een Ferrari Portofino! Verder vermeldt de lange optielijst nog heel veel meer lekkers. Waaronder adaptieve koplampen, volledig elektrisch bedienbare Daytona Style stoelen, camera’s voor + achter, een Passenger Display, JBL audio, MagneRide en een sportuitlaat. Daarmee kunnen we wel stellen dat onze 600 pk sterke Portofino klinkt zoals hij eruitziet: nét even een tandje bijzonderder en spectaculairder!
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari Portofino
De Portofino is typisch een Ferrari die vaak in een andere kleur wordt gekozen dan rood. Daarom is het extra bijzonder als we bij Prins Rosso op een Portofino voorbij hebben zien komen. Al helemaal als het gaat om Rosso Maranello! Een geweldig mooie kleur op een geweldig mooi samengestelde auto, inclusief héél veel carbon. En ook dat zien we zelden op een Ferrari Portofino! Verder vermeldt de lange optielijst nog heel veel meer lekkers. Waaronder adaptieve koplampen, volledig elektrisch bedienbare Daytona Style stoelen, camera’s voor + achter, een Passenger Display, JBL audio, MagneRide en een sportuitlaat. Daarmee kunnen we wel stellen dat onze 600 pk sterke Portofino klinkt zoals hij eruitziet: nét even een tandje bijzonderder en spectaculairder!
Exterieur
Donkerder dan Rosso Portofino, lichter dan Rosso Fiorano; zo kunnen we de kleur Rosso Maranello op deze Ferrari het beste positioneren. Het glansrijke karakter doet ons denken aan dat van de F1 2007 tint, maar is dieper, intenser en minder fel dan laatstgenoemde. Al met al past het fraaie lakwerk perfect bij de stijlvolle uitstraling van de Ferrari Portofino. Want daar staat de coupé-convertible toch wel om bekend. Maranello monteerde 20 inch Forged Diamond wielen, aluminium remklauwen en een grille voorzien van chromen spijlen om dit feit te onderstrepen. Tegelijkertijd deden ze in de fabriek iets tegennatuurlijks: de elegante macchina volstoppen met racy carbon elementen. Onder andere de frontspoiler, air-vents boven de voorste wielen, sideskirts en air-ducts naast de achterlichtunits zijn gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. Nee, dit is geen combinatie zoals we zouden verwachten op een Portofino. Maar het resultaat is wél zoals we van Ferrari gewend zijn: beeldschoon. Kortom, een creatie om trots op te zijn. En daarom zitten de Scuderia Shields op de voorste schermen helemaal op hun plek.
Interieur
Het interieur van deze Portofino is ook al zo bloedmooi: de Rosso stiksels in de patches van de Daytona Style stoelen, op het stuurwiel, het dashboard, de deurpanelen en tunnelconsole steken subliem af bij de Nero lederen afwerking. Voor extra contrast zorgen de Rosso Cavallino’s en Rosso Ferrari Piping in de zetels. Maar de oorspronkelijke eigenaar wilde ook niet overdrijven met al dat rood en stemde de aluminium rev-counter en voetsteunen daarom af op de kleur van de remklauwen. Ingetogen kunnen we de Portofino cockpit echter niet noemen, want het carbon keert eveneens terug aan de binnenkant. En hoe! Naast de Driver Zone (stuurwiel inclusief LED Shift Indicator, schakelflippers, bedieningspaneel en ring rondom rev-counter) zijn tevens de instaplijsten, dashboard inserts, Central Bridge, tunnelconsole en zelfs de bekerhouder “carbon made”. Het pure sportwagen-DNA valt zo niet te missen, hoe stijlvol de Ferrari Portofino ook is.
Opties & extra’s
De luxe uitrusting lijkt volledig haaks te staan op de vele lichtgewicht onderdelen, maar in werkelijkheid is de combinatie grandioos. Bovendien staan opties als een sportuitlaat en MagneRide Suspension in het verlengde van de spectaculaire aankleding van deze Ferrari Portofino. Ondertussen zijn de adaptieve koplampen + Passenger Display gemaakt om de geweldige performance in beeld te brengen. Vandaar dat die camera’s voor en achter zo belangrijk zijn: hoe bijzonderder de auto, hoe belangrijker om ‘m schadevrij te houden. Al luisteren we liever naar het JBL audiosysteem dat uw favoriete afspeellijst via Apple CarPlay overtuigend door de speakers laat klinken, dan naar het geluid van de piepende parkeersensoren… Zet de uitgebreid elektrisch verstelbare stoelen in de ideale stand en gáán!
Techniek & performance
Nóg opzwepender dan de JBL audio is uiteraard de sound van de 3,9 liter Ferrari V8 met dubbele turbopower en 760 Nm koppel. De sportuitlaat weerspiegelt de emotie van 600 trappelende paarden als geen ander. De Portofino van 0 naar 100 km/h horen accelereren doet ons beseffen dat dit binnen 3,5 seconden kan. Zó snel klinkt en ís de 8-cilinder! Via 7 automatische versnellingen wordt een topsnelheid van 320 km/h gehaald. Aan u de keuze of dit met het metalen dak open of gesloten is. Voor wie twijfelt: uw wilde haren verliezen achter het stuur van deze wonderschone Italiaan is sowieso onmogelijk. Want van deze rijervaring wordt u blij als een kind.
Met hartelijke groet, team Prins.