De ideale (sport)auto bestaat niet? Met de geheel nieuwe Purosangue bewijst Ferrari het tegendeel. Om diezelfde reden is het Italiaanse snelheidswonder – voorzien van een hogere zitpositie (let op: géén SUV), voorlopig ook alweer uitverkocht. Maar bij Prins ligt een smaakvol alternatief op de loer: deze Ferrari GTC4 V12 Lusso is namelijk al net zo’n geslaagde kruisbestuiving tussen verschillende carrosserievarianten. Met als belangrijkste onderscheid dat de GTC4Lusso per direct beschikbaar is. Of nou ja was, want op het moment van schrijven wisselt de Ferrari alweer van eigenaar… Aan ons de eer om deze heuse Atelier Car te leveren inclusief historisch mooie kleurstelling (Historical Color), adaptieve koplampen + SBL, camera’s voor en achter, stoelventilatie, een panoramadak, Passenger Display, Suspension Lifter, JBL en nog veel meer lekker geluid gecomponeerd door de origineel af-fabriek geleverde sportuitlaat mét bedienbare klep. Hebben we uw aandacht, ja?
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari GTC4 Lusso V12
De ideale (sport)auto bestaat niet? Met de geheel nieuwe Purosangue bewijst Ferrari het tegendeel. Om diezelfde reden is het Italiaanse snelheidswonder – voorzien van een hogere zitpositie (let op: géén SUV), voorlopig ook alweer uitverkocht. Maar bij Prins ligt een smaakvol alternatief op de loer: deze Ferrari GTC4 V12 Lusso is namelijk al net zo’n geslaagde kruisbestuiving tussen verschillende carrosserievarianten. Met als belangrijkste onderscheid dat de GTC4Lusso per direct beschikbaar is. Of nou ja was, want op het moment van schrijven wisselt de Ferrari alweer van eigenaar… Aan ons de eer om deze heuse Atelier Car te leveren inclusief historisch mooie kleurstelling (Historical Color), adaptieve koplampen + SBL, camera’s voor en achter, stoelventilatie, een panoramadak, Passenger Display, Suspension Lifter, JBL en nog veel meer lekker geluid gecomponeerd door de origineel af-fabriek geleverde sportuitlaat mét bedienbare klep. Hebben we uw aandacht, ja?
Exterieur
Geen Ferrari die het atelier verlaat met een lak die de geschiedenisboeken in hoort te gaan. Zo ook deze: het Grigio Ferro lakwerk op onze GTC4 is gedoopt tot “Historical Color” en dat is geheel terecht. De tint is niet licht- en niet donkergrijs. Geen zilver en geen antraciet. Wat dan wel? Precies goed! De grote GT met shooting-brake achtige karakteristieken is immers al een bezienswaardigheid op zich. Op een schreeuwerige carrosseriekleur zit de elegante 12-cilinder dan echt niet te wachten. In tegenstelling tot zijn voorganger is de Ferrari GTC4 Lusso uitgerust met dubbele achterlichtunits in plaats van enkele en volgt daarmee de huidige trend. Verder is Maranello natuurlijk de absolute koning in het creëren van stijlvolle details: let bijvoorbeeld op de ‘kieuwen’ in de grote voorschermen met daarboven de Scuderia Ferrari Shields trots pronkend. Ook de 20 inch grote Forged Painted wielen met dubbel 5-spaakdesign en erachter Giallo remklauwen zijn letterlijk en figuurlijk enorme smaakmakers.
Interieur
De relatief recht doorlopende daklijn is een welkome bonus, voor het oog, maar zeker ook voor de achterste passagiers. Dankzij de unieke designfilosofie is de 2+2 configuratie van deze Ferrari sterker dan ooit. Vanzelfsprekend zitten de bestuurder en passagiers traditiegetrouw wel relatief ver naar achteren; de immense motorkap duwt de cabine namelijk optisch naar achteren zoals dat hoort bij een grand tourer pur sang. Toch is het ruimteaanbod verrassend te noemen aan boord van de Ferrari GTC4Lusso V12. Een ander voordeel van de extra centimeters is dat het interieur rijkelijk is bekleed met leder, Cuoio leder in dit geval. Fraai afstekend bij de stijlvolle bruintint voegde Ferrari Grigio Chiaro stiksels toe aan de bekleding. De gestikte Cavallino’s in de hoofdsteunen zorgen voor een identiek contrast. Het sportstuur is bedekt met Nero leder, net als de bovenzijde van het dashboard. Nero is tevens de hemelbekleding, al blijft daar niet veel van over dankzij het panoramadak. Recht voor de bestuurder pronkt een Giallo rev-counter. En óf die daar volledig op zijn plek zit!
Opties & extra’s
Meegluren vanaf de voorste passagiersstoel is eerder regel dan uitzondering; vanwege het Passenger Display zijn de bizarre cijfers die de Ferrari GTC4 V12 laat noteren behoorlijk “in your face”. Je moet er wat voor over hebben… Daarover gesproken: buikschuiven is er gelukkig niet bij voor deze comfortabele supercar. De geïntegreerde Suspension Lifter weet raad met allerlei obstakels in ons drempelrijke land. Camera’s voor + achter doen eveneens hun best om het beschaafd te houden tijdens bijvoorbeeld inparkeren. Dat kunnen we niet zeggen van het JBL audiosysteem – en dat is een groot compliment. Via CarPlay zijn uw favoriete melodieën bovendien altijd binnen handbereik. Of staat de sound van de Ferrari sportuitlaat af-fabriek met stip op één? Bestuurder en passagier hebben de privilege om op volledig elektrisch verstelbare stoelen te mogen plaatsnemen die zowel te verwarmen zijn als een ventilerend functie hebben. Het is dus onder alle omstandigheden goed uit te houden in de GTC4Lusso. Ook in het donker: adaptieve koplampen met SBL schijnen hun licht op plekken die u anders mogelijk over het hoofd had gezien.
Techniek & performance
Menig fan begon te smelten bij de vermelding dat Ferrari een ouderwets lekkere V12 monteert in haar nieuwe Purosangue. Nu u weet dat deze vierwielaangedreven GTC4 over een atmosferische 12-cilinder beschikt is er vermoedelijk geen weg meer terug… De inhoud van 6,3 liter brengt het asfalt verwoestende vermogen op een totaal van 690 pk. Via een 7-traps F1-transmissie wordt de boel in gang gezet. En hoe! Binnen 3,4 seconden spurt de Ferrari GTC4Lusso van 0 naar 100 km/h. Ook de topsnelheid van 335 km/h is opwindender dan die van de uitvoeringen met V8 turbo. Extra pluspunt: de hogere Ferrari Purosangue blijft ‘hangen’ op 310 km/h. Wat de aerodynamica minstens zo goed doet in geval van de GTC4 is vrachten grip veroorzaken. Vanwege het lage(re) zwaartepunt voelt onze 2+2 bovendien een stuk strakker aan. Zeg maar op z’n Ferrari’s pur sang. Wie wil dat nou niet…?
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.