Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Ferrari F8 Spider terug naar overzicht

Ferrari F8 Spider

Type
3.9 V8 HELE | Atelier Car | Grigio Coburn | Daytona Racing Seats | Lift | Pass. display
Factory color
Grigio Coburn
Transmission
Automaat
Mileage
28829 km
First registration
2022
Fuel
Benzine
Export price
€ 369.500,-
VAT Deductible
No

Ferrari F8 Spider

Type
3.9 V8 HELE | Atelier Car | Grigio Coburn | Daytona Racing Seats | Lift | Pass. display
Factory color
Grigio Coburn
Transmission
Automaat
Mileage
28829 km
First registration
2022
Fuel
Benzine
Export price
€ 369.500,-
VAT Deductible
No
Request export quote

Prologue

Van de ene kunstwerkplaats naar de andere: deze uniek geconfigureerde Ferrari F8 Spider betreft een heuse Atelier Car, compleet met zeldzaam Grigio Coburn lakwerk – ook wel bekend als introductiekleur van de 812 Competizione – plus heel veel ander moois, zoals Semi-Aniline lederen bekleding in Cuoio Toscana. Verder bieden we dit Italiaanse meesterwerk exclusief in onze eigen kunstetalage aan, inclusief alle must-have fabrieksopties: Front Lift System, Daytona Racing Seats, Passenger Display, Adaptieve koplampen, een achteruitrijcamera, JBL audio en meer! Te mooi om achter gesloten deuren te bewaren? Dat niet alleen, hij rijdt én klinkt ook veel te goed om als museumstuk te behandelen. Hierbij doen we een dringende oproep aan de volgende eigenaar, om de 720 steigerende paarden uit de twin-turbo V8 regelmatig op de achteras los te laten. En als het even kan: binnen 2,9 seconden de 0-100 km/h sprint te voltooien!

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari F8 Spider Grigio Coburn

Van de ene kunstwerkplaats naar de andere: deze uniek geconfigureerde Ferrari F8 Spider betreft een heuse Atelier Car, compleet met zeldzaam Grigio Coburn lakwerk – ook wel bekend als introductiekleur van de 812 Competizione – plus heel veel ander moois, zoals Semi-Aniline lederen bekleding in Cuoio Toscana. Verder bieden we dit Italiaanse meesterwerk exclusief in onze eigen kunstetalage aan, inclusief alle must-have fabrieksopties: Front Lift System, Daytona Racing Seats, Passenger Display, Adaptieve koplampen, een achteruitrijcamera, JBL audio en meer! Te mooi om achter gesloten deuren te bewaren? Dat niet alleen, hij rijdt én klinkt ook veel te goed om als museumstuk te behandelen. Hierbij doen we een dringende oproep aan de volgende eigenaar, om de 720 steigerende paarden uit de twin-turbo V8 regelmatig op de achteras los te laten. En als het even kan: binnen 2,9 seconden de 0-100 km/h sprint te voltooien!

Exterieur
Van 360 naar 430, naar 458, naar 488; naarmate de inhoud van de V8 opliep, deed de getallenreeks in de modelnaam van de mid-engined Ferrari dat ook. Tot aan nu. Want opvolger F8 liet zich inspireren door de downsize trend en voegde hier turbopower aan toe. Dat is dan ook meteen het enige dat werd gedownsized aan de Ferrari: zowel qua performance als qua looks maakt de supercar meer dan ooit een verpletterende indruk! De luchtinlaten zijn enorm, de vleugels vlijmscherp en de aerodynamische efficiency niet van deze planeet. Tegelijkertijd wist Italië dit geweldige pakket aan downforce knapper dan knap te verpakken in een kostuum dat doorgaans enkel in modehuizen wordt bedacht. Dit specifieke exemplaar ging nog een stap verder, door een tailormade metamorfose te ondergaan in Ferrari’s Atelier. Kenners leggen meteen de link tussen het schitterende Grigio Coburn lakwerk en het postermateriaal dat van de 812 Competizione ten tijde van de introductie de wereld in werd geholpen. De combinatie met 20 inch donkergrijze Forged velgen, Giallo remklauwen en bijpassende Scuderia Ferrari Shields maakt het plaatje meer dan compleet. Wat. Een. Schoonheid!

Interieur
Minstens zo artistiek is de samenstelling van de cockpit: de Carbon Racing Seats worden opgesierd door iconische Daytona patches en bijzonder exclusief Semi-Aniline lederen bekleding in de kleur Cuoio Toscano. We hoeven niet uit te leggen waar Maranello de inspiratie vandaan heeft gehaald bij de totstandkoming van dit unieke binnenwerk… De uitermate fraai contrasterende Charcoal lederen finish op het dashboard en stuurwiel onderstrepen het feit dat hier een ware kunstenaar aan het werk is geweest. En er is meer: de Grigio Chiaro stiksels en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen vormen de ultieme finishing touch. Een Silver Dedication Plate bevestigt dat deze configuratie goud is. Minder verfijnd, maar o zo gewenst is het Carbon stuurwiel, compleet met LED Shift Indicator. Erachter schreeuwt een Giallo rev-counter om aandacht, wetende dat hij zware concurrentie heeft van de rood oplichtende LED-lampjes. Dat is dan ook meteen de enige concurrentie die hij ooit gaat krijgen…

Opties & extra’s
De Ferrari F8 Spider in deze vorm haalt zijn neus op voor al het andere wat zich exotisch durft te noemen in supercar land. Letterlijk, want de Suspension Lifter neemt de nodige extra centimeters afstand van de ondergrond, ter bescherming van het knappe front. Terwijl de Adaptieve koplampen, achteruitrijcamera, JBL geluidsinstallatie en Apple CarPlay optimaal hun werk doen, kunt u relaxed achterover leunen. Hoewel… Dat het er onverminderd spannend aan toe gaat aan boord van de open Tributo, zullen ook de cijfers op de geïntegreerde Passenger Display beamen.

Techniek & performance
Welke cijfers er zoal kunnen worden getoond op de schermen van de F8 Spider? Een asfalt versplinterende topsnelheid van 340 km/h bijvoorbeeld. Maar ook de acceleratietijd van 0 naar 100 km/h binnen 2,9 seconden is het weergeven waard. Verantwoordelijk hiervoor is een enorm griplevel, gecombineerd met hoogst geavanceerde V8 twin-turbo-technologie, goed voor een output van maar liefst 720 pk. Om vanuit stilstand de 200 km/h te halen is overigens slechts 7,9 seconden nodig. Menig sportieve auto moet dan nog de 100 aantikken. Met hetzelfde gemak verslindt de Ferrari F8 bocht na bocht. Voor het aero-pakket lieten de engineers zich inspireren door de Scuderia, met alle machtige downforce gevolgen van dien. Kortom, maak een verstandige keuze nu alle organen nog op de juiste plek zitten, en plan gauw een afspraak bij Prins.

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Anti-lock braking system
  • Immobiliser
  • Reversing camera
Engine
3902cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
721 pk
Weight
1575 kg
Top speed
340 km/u
Acceleration 0-100 km/h
2.9 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink