Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari F430

Type
| Keramische remmen | Daytona seats | Extracampionario interior | Argento Nurburgring
Factory color
Argento Nurburgring
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
47096 km
First registration
2005
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari F430

Type
| Keramische remmen | Daytona seats | Extracampionario interior | Argento Nurburgring
Factory color
Argento Nurburgring
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
47096 km
First registration
2005
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

De mooiste Silberpfeile worden in Italia gemaakt. Feit: tegenwoordig zouden ze een bella macchina als deze allang tot Atelier Car hebben gedoopt. Maar in de periode waarin onze prachtige Ferrari F430 tot stand kwam, was die specifieke omschrijving nog niet zo ingeburgerd als nu. We moeten het daarom doen met een extracampionario samenstelling van het interieur. In nuchter Nederlands betekent dit dat de donkerbruin lederen cockpit met elektrische Daytona Style stoelen op speciaal verzoek is gerealiseerd. Bijzonder zijn tevens de keramische remmen, die de pijlsnelle Ferrari V8 maximaal moet temmen. Handig voor bijvoorbeeld circuit gebruik. De High Power Hi-Fi audio inclusief subwoofer kunnen dan wel worden uitgeschakeld, want zodra de 490 paarden het uitschreeuwen van genot, doet u dat ook.

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari F430 Argento Nurburgring

De mooiste Silberpfeile worden in Italia gemaakt. Feit: tegenwoordig zouden ze een bella macchina als deze allang tot Atelier Car hebben gedoopt. Maar in de periode waarin onze prachtige Ferrari F430 tot stand kwam, was die specifieke omschrijving nog niet zo ingeburgerd als nu. We moeten het daarom doen met een extracampionario samenstelling van het interieur. In nuchter Nederlands betekent dit dat de donkerbruin lederen cockpit met elektrische Daytona Style stoelen op speciaal verzoek is gerealiseerd. Bijzonder zijn tevens de keramische remmen, die de pijlsnelle Ferrari V8 maximaal moet temmen. Handig voor bijvoorbeeld circuit gebruik. De High Power Hi-Fi audio inclusief subwoofer kunnen dan wel worden uitgeschakeld, want zodra de 490 paarden het uitschreeuwen van genot, doet u dat ook.

Exterieur
De Ferrari F430 gold als krachtige evolutie van de 360 Modena: de supercar die voor een ware revolutie heeft gezorgd in Maranello. En met krachtig, bedoelen we ook echt krachtig: qua performance streefde hij de hardcore 360 Challenge Stradale versie nog met 2 vingers in de neus voorbij. Terecht dus dat Ferrari met trots de typeaanduiding van de F430 in de buitenspiegels drukte. Buitenspiegels die overigens dusdanig ontworpen waren, dat ze tegen extreem hoge snelheden bestand waren. Sowieso waren vele vormen van de compromisloze sportauto gebaseerd op de wetenschap: aerodynamisch gezien was het model kilometers verwijderd van zijn voorganger. Vooral de enorme openingen in het front en luchtgeleiders opzij vallen op. Verder groeiden de air-ducts achter de portieren aanzienlijk en kon niemand meer om de gigantische diffusor heen. De glazen motorkap annex vitrine kenden we reeds van de Modena. Maar voor het eerst waren de dubbele ronde achterlichtunits deels in de carrosserie verzonken, in plaats van compleet geïntegreerd te zijn. Een designkenmerk dat enkele generaties zou aanhouden, zij het met enkele units per kant. De trendsetter van toen staat op 19 inch wielen, in een vergelijkbare zilverkleur als de Argento Nurburgring exterieurlak. Erachter treft u keramische (!) remschijven en Giallo remklauwen, die op hun beurt verwijzen naar de originele merkkleur van het merk met het steigerende paard. Net als de Scuderia Ferrari Shields overigens.

Interieur
Van een heel ander soort kaliber is de cockpit van de F430: deze lijkt, daar heb je ‘m weer, rechtstreeks uit een atelier te zijn gerold. Een Italiaans modehuis zou ook kunnen, trouwens. Het donkerbruine extracampionario leder maakt van dit snelheidswonder een geweldige smaakmaker. En dat is maar goed ook, want het volledige dashboard, stuurwiel en zelfs de hemelbekleding is ermee afgewerkt. De stijlen en het achterdek werden evenmin overgeslagen. Verder valt uw oog geheid op de Daytona Style stoelen: wederom een Extra Campionario optie. De karakteristieke patches in de zit- en rugleuningen bevatten fraaie contraststiksels, net als de rest van het interieur. Meer contrast is er in de vorm van hightech aluminium op de middenconsole, Shift Paddles en rondom de luchtroosters. Boven de Nero vloertapijten treft u aluminium sportpedalen. De Giallo rev-counter maakt het chique, doch kleurrijke feest aan boord van deze Ferrari meer dan compleet. Wat een verademing tussen al dat egaal zwarte spul!

Opties & extra’s
U stopt waar anderen verdergaan. Het klinkt wellicht tegenstrijdig, maar de belangrijkste optie op de F430 moet u vooral tegenhouden: de keramische remmen grijpen hun kans wanneer het uiterste van de stopprestaties wordt verlangd. Nooit gedacht dat een supercar is gemaakt om sneller te vertragen? Wacht maar totdat u het circuit er een keer mee bezoekt. Hoe later u kunt remmen en hoe minder fading, hoe korter de rondetijden. Doet u het rustiger aan, dan kunt u overwegen om de High Power Hi-Fi audio met subwoofer een tandje hoger te zetten. Het systeem zou echter wel de heftige V8 brul moeten overstemmen. Eén voordeel: laatstgenoemde klinkt zelfs beter dan uw favoriete CD in de geïntegreerde wisselaar. Liever Spotify? Bluetooth zit er ook op!

Techniek & performance
De Ferrari F430 stamt nog uit de tijd dat praten over hybride auto’s vies was en turbo’s nostalgische gevoelens opriepen. U begrijpt: de 4,3 liter 8-cilinder achterin is zo atmosferisch als het maar kan en weet desondanks 490 uitzinnige paarden naar de achteras te sturen. De F1-transmissie klapt er heftig in zodra de 0-100 km/h sprint wordt ingezet. In de F430 is die binnen 4 seconden voltooid, om vervolgens door te trekken tot een indrukwekkende 315 km/h. Wat nou, luchtweerstand? De Ferrari schiet als een pijl over het asfalt. Het liefst met bochten erin. Immers, al die extra downforce wordt niet voor niets gegenereerd…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Immobiliser
Engine
4308cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
485 pk
Weight
1425 kg
Top speed
315 km/u
Acceleration 0-100 km/h
4.0 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink