Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Ferrari California terug naar overzicht

Ferrari California

Type
30 4.3 V8 | Handling Pack. | Carbon Racing Seats | Camera | Carbon stuur + LED's
Transmission
Automaat
Mileage
37172 km
First registration
2014
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari California

Type
30 4.3 V8 | Handling Pack. | Carbon Racing Seats | Camera | Carbon stuur + LED's
Transmission
Automaat
Mileage
37172 km
First registration
2014
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Een beetje Ferrari fan heeft al gauw een zwak voor de California. Echter, hoort de kenner het getal “30” vallen, dan staan alle zintuigen meteen op scherp. Die scherpte is precies waar de Ferrari California 30 zich mee onderscheidt. Het getal symboliseert de afslankkuur van 30 kg en vermogenstoename van 30 pk. Wie alle plussen en minnen meerekent komt op een subliem resultaat: de California 30 is namelijk by far de best sturende versie van zijn generatie. Daarbovenop is het een tamelijk zeldzame uitvoering, waarmee de volgende eigenaar zwart goud in handen heeft. Of Nero Daytona “Oro” op z’n Italiaans. Prins levert ‘m inclusief Handling Speciale Package en Carbon Racing Seats. Kortom, in de best mogelijke samenstelling. Droomauto’s zijn mooi, maar nog mooier als ze te koop staan…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari California 30

Een beetje Ferrari fan heeft al gauw een zwak voor de California. Echter, hoort de kenner het getal “30” vallen, dan staan alle zintuigen meteen op scherp. Die scherpte is precies waar de Ferrari California 30 zich mee onderscheidt. Het getal symboliseert de afslankkuur van 30 kg en vermogenstoename van 30 pk. Wie alle plussen en minnen meerekent komt op een subliem resultaat: de California 30 is namelijk by far de best sturende versie van zijn generatie. Daarbovenop is het een tamelijk zeldzame uitvoering, waarmee de volgende eigenaar zwart goud in handen heeft. Of Nero Daytona “Oro” op z’n Italiaans. Prins levert ‘m inclusief Handling Speciale Package en Carbon Racing Seats. Kortom, in de best mogelijke samenstelling. Droomauto’s zijn mooi, maar nog mooier als ze te koop staan…

Exterieur
Het design van de 1e generatie Ferrari California wil ons maar niet loslaten; de knappe rondingen, sierlijke welvingen, oogverblindende details die subtiel verwijzen naar Ferrari’s gelijknamige jaren 50/60 iconen… Of de meesters in Maranello ‘m ook met dit uitgangspunt gecreëerd hebben weten we niet, maar feit is dat de California een geboren klassieker is. Zeker in Nero Daytona gaat de flitsende koets never nooit vervelen. De grille in het front is van het type “Sport” en is op dezelfde manier afgewerkt als het rooster in de motorkap en de ‘kieuwen’ recht onder de Scuderia Ferrari Shields. Ferrari lijkt hiermee de nadruk te willen leggen op de luchtstroom buiten de coupé convertible, maar het is de toeschouwer die uiteindelijk aan het zuurstof moet. Echt, zó’n schoonheid is deze zwarte parel! De schuin boven elkaar opgelijnde uitlaten kennen we uiteraard ook van andere California’s, maar zijn wat ons betreft net zo de moeite waard als de 20 inch sportvelgen inclusief Diamond Finish en erachter Giallo remklauwen.

Interieur
Black Beauty, Bella Black; verzin een mooie bijnaam voor de inktzwarte carrosserie en u heeft er gelijk één voor het interieur. De half lederen, half Alcantara afwerking in de Ferrari California 30 cockpit is namelijk ook hartstikke Nero. Grigio Chiaro stiksels en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen zorgen voor een gelijkwaardig effect ten opzichte van de contrasterende exterieurdetails. Normaal gesproken zouden we echte stuurfanaten niet adviseren om op de achterbank te gaan zitten, maar speciaal voor deze California 30 maken we met liefde een uitzondering: de 2+2 Ferrari beschikt namelijk over heuse Carbon Racing Seats – te zien vanaf de achterkant. Wie de bestuurdersstoel prefereert wordt eveneens getrakteerd op een racy afwerking dankzij het carbon stuurwiel, compleet met geïntegreerde LED Shift Indicator. Het koolstofvezel past bij het pure DNA van deze California, net zoals de Giallo rev-counter past bij het atmosferische karakter van de Ferrari V8…

Opties & extra’s
Maar het wordt nog fraaier, want dit exemplaar beschikt tevens over een Handling Speciale Package. Dat wil zeggen dat u nóg scherper en nóg strakker de hoek om kunt. De directere stuurinrichting en straffere set-up van het onderstel dragen bovendien bij aan de unieke rijbeleving waar deze Ferrari California 30 om bekendstaat. Daarnaast is er rekening gehouden met het feit dat menig coureur zich niet kan bedwingen in de carbon zetels en achter het carbon stuurwiel, refererend aan de Cruise Control. Tot slot monteerden de Italianen aan camera om het inparkeren te vergemakkelijken. Maar kunt het natuurlijk ook ‘gewoon’ gebruiken om te checken of er nog autospotters en andere fotografen achter de auto liggen voor het perfecte plaatje. Aan de auto zal het niet liggen…

Techniek & performance
En dan moet het belangrijkste onderscheid van de California 30 nog komen: de prestaties. Zoals in de intro vermeld laat deze Ferrari 30 paarden meer los op het asfalt dan de reguliere versie, waarmee het totale vermogen stijgt (of moeten we zeggen ‘steigert’?) tot 490 pk. De afname in gewicht zorgt er gelijktijdig voor dat er 30 kg minder gewicht in beweging hoeft te worden gezet. Dat noemen we nu een win-win situatie bij Prins. De tijdwinst zit ‘m onder andere in de 0-100 km/h acceleratie die nu nog maar 3,9 seconden duurt. De topsnelheid van 310 km/h bleef gelijk en daar was natuurlijk al niets mis mee. Voor de ultieme Ferrari California 30 beleving hoeft u echter niet eens aan zulke hoge snelheden te komen. Luister naar de 4,3 liter atmosferische (de laatste in zijn soort!) V8 tune en u begrijpt precies wat wij bedoelen. Laat de kap zakken, zet de automatische 6-bak in zijn 1 en ontdek wat de geur van verbrand rubber met u doet. Aandrijving geschiedt via de achterwielen, dus is het een kwestie van blijven rijden om geen rookgordijn voor uw eigen ogen op te werpen… Dat moet lukken, toch?

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Cruise control
  • Immobiliser
  • Reversing camera
Engine
4297cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
489 pk
Weight
1775 kg
Top speed
310 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.8 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink