Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Full carbon | Lift | CarPlay | Camera
Factory color
Rosso Scuderia
Transmission
Automaat
Mileage
14213 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Full carbon | Lift | CarPlay | Camera
Factory color
Rosso Scuderia
Transmission
Automaat
Mileage
14213 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 812 GTS Rosso Scuderia

Het is maar goed dat de advertentie digitaal wordt weergegeven, want we houden het niet droog bij het zien van deze bloedmooie Ferrari 812 GTS. De half open supercar is één en al emotie. En wie emotie zegt, zegt Rosso Scuderia! Loopt u het water ook spontaan in de mond? Wacht maar tot u de rest van de aankleding van deze Italiaanse schone ziet, inclusief héél veel carbon en Alcantara! De kleurstelling en extra’s maken dat dit by far de meest pure 812 GTS is die wij tot op heden in ons assortiment hebben gehad. En wat is er lekkerder dan puur?

Exterieur

De belangrijkste reden dat deze Ferrari 812 de toevoeging “Superfast” mist is vanwege het ontbreken van een vast dak. Hoewel, het is nog altijd mogelijk om de A- en C-stijl met elkaar te verbinden door middel van een uitneembaar paneel, waardoor de GTS moeiteloos transformeert in een coupé. Aangezien het dak in carrosseriekleur is gespoten, is de 812 GTS en profiel nauwelijks te onderscheiden van de 812 Superfast. De kenner moet het echter meteen opvallen dat de achterste zijruit schittert door afwezigheid. Het daarvoor in de plaats gekomen hoogglans zwarte paneel kan menigeen nog in verwarring brengen, maar onthoud dat bij de GTS de knik omhoog minder scherp is en u gokt nooit meer verkeerd. Met het dak eraf lijdt het sowieso geen twijfel dat het hier een open 812 betreft…

De vuurrode Rosso Scuderia lak is de meest uitgesproken kleur in zijn soort. Maar er valt meer hardcore race-DNA te ontdekken: de frontlip, sideskirts, diffusor en zijstukken in de achterbumper zijn stuk voor stuk gemaakt van lichtgewicht c.q. peperduur carbon. De 20 inch multi-spaak GTS-wielen zijn glanzend grijs en hebben gepolijste spaken. Vanwege het minimalistische design bieden ze optimaal zicht op de Giallo remklauwen, die op hun beurt corresponderen met de gele Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Kortom, een samenstelling uit het boekje van de liefhebber pur sang.

Interieur
In de Ferrari 812 GTS cockpit heerst een vergelijkbare sfeer, al heeft zwart hier de overhand in de vorm van Nero lederen én Alcantara bekleding. Onder andere de middenconsole, onderzijde van het dashboard en zelfs de bagageruimte is met Alcantara afgewerkt. Voor de ultieme finishing touch vindt u door het hele interieur knalrode Rosso details. Inclusief stiksels, middenbanen over de stoelen plus het dashboard en de omranding van de Carbon Driver Zone. Over carbon gesproken: inserts op het dashboard, de Centre Bridge én instaplijsten zijn allemaal carbon-made. Het carbon stuurwiel bevat tevens een geïntegreerde LED Shift Indicator voor de échte race-ervaring. U bent meer gefocust op de Giallo rev-counter in het centrum van het instrumentenpaneel? Ook die geeft met zijn knalgele achtergrond heel duidelijk weer wanneer het tijd is om op te schakelen.

Opties & extra’s
Hoe smaakvol ook, het laatste wat u wilt met deze Italiaanse bella macchina is een hap uit de voorbumper nemen. De Suspension Lifter is dus allesbehalve overbodige luxe. De achteruitrijcamera
draagt eveneens een steentje bij als het gaat om het behoud van de verpletterende looks van de Ferrari 812 GTS. De adaptieve koplampen zijn meer gericht op datgene wat er vóór u gebeurt en ook dat blijkt in de praktijk erg handig. Zeker op donkere, bochtige wegen. Dankzij de volledig elektrisch verstelbare stoelen kunt u hier letterlijk goed (lees: uitstekend) voor gaan zitten. Apple CarPlay zorgt voor het laatste groene vinkje op de ellenlange optielijst.

Techniek & performance
Wat betreft de techniek had de Ferrari 812 ‘gewoon’ de toevoeging “Superfast” mogen krijgen, refererend aan de identieke powerunit: voorin ligt een beul van een 6,5 liter V12 die 800 pk en 718 Nm koppel naar de achterwielen stuurt. De topsnelheid van 340 km/h is gelijk aan die van de dichte versie. Sprinten van 0-100 km/h neemt slechts 3 seconden in beslag. Van 0-200 km/h hoeft niet langer dan 8,2 seconden te duren. Ongekend! Aanpassingen aan de downforce maakt dat de GTS net zo overtuigend aan het asfalt plakt als de Superfast. Met het elektrisch bedienbare dak in geopende toestand, moet u uw kapsel op dergelijke snelheden vrezen. Flaneren langs de boulevard is echter geen enkel probleem wanneer de verticale achterruit omhoog staat en slim dienstdoet als windscherm. Nóg een reden om open te rijden het ongeëvenaarde geluidsniveau: Ferrari schijnt voor de GTS het uitlaatsysteem verder te hebben gefinetuned. We kunnen alvast verklappen: dat is te horen! Zelf ervaren? U weet wat u te doen staat…

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Alarm system
  • Electrically adjustable front seats
  • Navigation system
  • Reversing camera
Engine
6496cc 12 cilinder
Fuel
Benzine
Power
799 pk
Weight
1600 kg
Top speed
340 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.0 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink