Een fraaiere manier om de Scuderia aan te moedigen is er niet: deze, in gelijknamige Rosso tint gespoten Ferrari 488 Spider van Prins heeft dé kleur van een compromisloze volbloed. De combinatie met Beige Tradizione lederen bekleding is bovendien zo klassiek als wat. Hoe anders is de rest van de aankleding… Electric Seats, een carbon stuur met LED’s, adaptieve koplampen en een Suspension Lifter verraden het jeugdige karakter van deze geboren legende. Helemaal van nu is tevens de aandrijflijn: 670 steigerende paarden achterin worden opgewekt door middel van geavanceerde Twin-Scroll Ferrari V8-turbopower. De acceleratie van 0 naar 100 km/h binnen 3 seconden is F1-waardig. En daarmee is de Scuderia cirkel zo rond als de gouden wielen onder onze 488 Spider; een verwijzing naar de vele kampioenschapstitels? U zegt ‘t.
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 488 Spider Rosso Scuderia
Een fraaiere manier om de Scuderia aan te moedigen is er niet: deze, in gelijknamige Rosso tint gespoten Ferrari 488 Spider van Prins heeft dé kleur van een compromisloze volbloed. De combinatie met Beige Tradizione lederen bekleding is bovendien zo klassiek als wat. Hoe anders is de rest van de aankleding… Electric Seats, een carbon stuur met LED’s, adaptieve koplampen en een Suspension Lifter verraden het jeugdige karakter van deze geboren legende. Helemaal van nu is tevens de aandrijflijn: 670 steigerende paarden achterin worden opgewekt door middel van geavanceerde Twin-Scroll Ferrari V8-turbopower. De acceleratie van 0 naar 100 km/h binnen 3 seconden is F1-waardig. En daarmee is de Scuderia cirkel zo rond als de gouden wielen onder onze 488 Spider; een verwijzing naar de vele kampioenschapstitels? U zegt ‘t.
Exterieur
Met de 488 beleefde Ferrari een vliegende start na de onthulling in 2015. In datzelfde werd het model namelijk door TopGear Magazine uitgeroepen tot Supercar of the Year. Een titel die onze Spider nog altijd met trots draagt, want hij staat op schitterende designvelgen voorzien van een finish die enkel winnaars mogen dragen: goud! De rode remklauwen erachter corresponderen met de ultra felle Ferrari carrosserie genaamd Rosso Scuderia. Toch treffend voor een snelheidswonder pur sang. Uiteraard ontbreken de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen allerminst. Hoogglans zwarte details zoals de side skirts en side splitters in de luchtinlaten zorgen voor extra onderscheid en een oogverblindend mooi contrast. Voorts is de samenstelling lekker puur gehouden, passend bij het DNA van deze Prancing Horse. Met zijn briljante aerodynamica en verpletterende stroomlijn geeft de Ferrari 488 zijn voorganger 458 Italia sowieso het nakijken. Al loopt de liefhebber wel extra warm voor een configuratie zoals deze…
Interieur
De Beige Tradizione lederen afwerking op stoelen, onderzijde van het dashboard en delen van de portieren geven de Spider een klassieke touch. Nog traditioneler wordt het met de Nuovo Cuoio vloer die oude Ferrari tijden doet herleven. Het contrast met het hightech carbon stuurwiel kon niet groter en – naar onze smaak – ook niet mooier. De analoge rev-counter heeft traditiegetrouw een prominente positie achter het afgevlakte Nero lederen sportstuur en is (hoe kan het ook anders) Rosso uitgevoerd. Een modernere manier om het toerental in de gaten te houden kan door een blik te werpen op de LED Shift Indicator à la Formule 1. Het duwen van de Rosso Cavallino’s in uw achterhoofd duidt op een explosieve acceleratie. Gelukkig zijn er ook alternatieve methodes om onderweg van het Rosso stikselwerk te genieten: de naden komen als een bloedlijn terug in de open 488 cockpit; op het dashboard (boven + onder), de deurpanelen (midden + onder), tunnelconsole, het stuurwiel, de zittingen én rugleuningen. Daarbij maakt het dus niet uit of het onderdeel Beige Tradizione of Nero van kleur is. De Rosso gordels vormen de ultieme finishing touch in het two-tone lederen Ferrari interieur. Bella!
Opties & extra’s
Oplichtende LED-lampjes in het lichtgewicht stuur staren je aan, terwijl de rechtervoet zwaar is geworden als beton en de vingertoppen van uw rechterhand hevig tintelen, in afwachting van de volgende klik tegen de schakelflipper. Met het dak eraf staan alle zintuigen extra op scherp. De enige belemmering om de Ferrari V8 tune maximaal te laten binnendringen is op esthetische wijze verwijderd. Dát is de kracht van de Spider. Adaptieve koplampen schijnen bij op plekken waar standaard verlichting niet komt, in de hoop dat u in de nacht met net zoveel vertrouwen de bocht induikt als overdag. Aan de fenomenaal zittende Electric Seats zal het evenmin liggen. Het enige wat de snelheid nog uit uw 488 kan halen zijn de Rosso remklauwen. En verkeersdrempels, al worden die slim overwonnen door middel van een Suspension Lifter. U moet er toch niet aan denken dat obstakels op de openbare weg schade toebrengen aan één van de mooiste fronten ooit ontworpen…
Techniek & performance
Het Ferrari rode bloed raast op topsnelheid door uw aderen wanneer de achtervolging van 0 naar 100 km/h wordt ingezet: slechts 3 seconden heeft de Ferrari 488 Spider ervoor nodig. Via 7 automatische versnellingen worden inzittenden verder in extase gebracht door de schakeltijd tot een minimum te beperken en de 670 paardenkrachten vrij baan te geven om in één ruk richting een adembenemende top speed van 325 km/h te knallen. De magisch klinkende 8-cilinder Twin-Scroll Turbo-krachten staan in verbinding met de achteras, wat de pure rijbeleving uiteraard ten goede komt, uw Ferrari hart op hol doet slaan en een proefrit afspraak bij Prins garandeert. Tot snel.
Met vriendelijke groet,
team Prins.